vind ableton uiteindelijk helemaal niets, is kore misschien wat?

de wouzer

Ingeburgerd
Ik heb ableton 8 en apc 40
Sinds kort heb ik maschine (native instruments)

Ik heb laatste tijd alleen maschine gebruikt en heel veel plezier gehad.
Vandaag weer aan de slag gegaan met Ableton, en op het moment dat ik mn muis pak en ik op dat scherm kijk zakt de plezier mij in de schoenen (samen met de inspiratie)

Ik heb simpel gezegd geen zin meer in ableton en wil misschien mijn spulletjes verkopen...

Maar zou Kore misschien iets voor mij zijn? Volgens mij kan ik dan geluiden selecteren door alleen op de kore controller te kijken (ipv op mijn computerscherm)

Daarnaast is hij helemaal ge pre set, waardoor ik meteen zou kunnen gaan spelen. En ik heb helemaal geen zin om sounds in elkaar te knutselen en speciaal te lopen doen. Ik wil gewoon geluiden hebben die ik tot nummers kan bouwen. VOlgens mij kan dit juist met Kore, maar eigenlijk weer ik het niet precies

Heeft iemand tips, of herkenning, of zoiets?

Kore is toch gewoon een plugin ROMpler? Waar ga je mee sequencen dan?
FL Studio + iets uit de Novation Remote serie?

Heb je hardware ipv pc+software overwogen, als je toch zo min mogelijk naar een monitor wilt staren? Machinedrum + Yamaha RS7000, om eens wat te noemen.

Herkenning: ja hoor, als software niet voor me werkt switch ik gewoon naar iets dat me wel ligt. Natuurlijk moet je overal wel moeite voor doen: muziek maken gaat vanzelf - goede muziek maken niet.

Kore is toch gewoon een plugin ROMpler? Waar ga je mee sequencen dan?
FL Studio + iets uit de Novation Remote serie?

Heb je hardware ipv pc+software overwogen, als je toch zo min mogelijk naar een monitor wilt staren? Machinedrum + Yamaha RS7000, om eens wat te noemen.

Herkenning: ja hoor, als software niet voor me werkt switch ik gewoon naar iets dat me wel ligt. Natuurlijk moet je overal wel moeite voor doen: muziek maken gaat vanzelf - goede muziek maken niet.

ik zou kunnen sequencen in Maschine, en dan midi uit sturen naar softsynths. Die ik kan tweaken in kore.

Ik dacht dat je met maschine al die Native Instrument apps kon besturen?
Of zie ik dat verkeert?

Dat je je inspiratie kwijt raakt met de muis in de hand kan ik best begrijpen.
Heb hetzelfde probleem en werk ook liever met hardware. Maar de APC zou
ik niet verkeert vinden. Zo kun je vast een set bouwen waar je je muis niet
meer aan hoeft te raken.

Mijn bandmaat heeft Kore in zijn set-up, inderdaad een soort controllertje met een geluidenbank eraan gekoppeld. Werkt leuk, maar het blijft met een PC natuurlijk. Als je liever sequenced met hardware zou ik inderdaad naar een RM1x/RS7000 kijken.
Heb je al andere DAWs/sequencers dan Ableton geprobeerd?
Persoonlijk vind ik Ableton op zich gaaf, maar het sequencer gedeelte wat minder. Ik gebruik daar zelf Cubase voor (een ouwe VST/32 versie).

Ik ben in eerste instantie niet geinteresseerd in het recorden van muziek. Ik wil gewoon een muziekinstrument hebben waarmee ik snel kan spelen.

Maschine is wat dit betreft echt fantastisch... Gewoon aanzetten en spelen, en dan dingen spelenderwijs opbouwen tot een track.

Maar ik zou graag meer dingen willen doen met synthesizers. En dan heb ik al snel een vst host nodig met synths. Ik wordt daar vaak niet zo blij van, omdat ik die synths dan moet gaan instellen en alles in abeton moet zetten en allemaal dingen waar ik niet zo heel veel zin in heb. Daar ligt eigenlijk mijn probleem...

Eigenlijk zou een soort van kore ideaal zijn, denk ik, omdat ik heel veel geluiden bij elkaar heb die ik direct kan tweaken. Volgens mij kan ik de geluiden ook op de controller instellen, zodat ik heel weinig met mn muis hoef te doen.... en daarnaast een host voor mijn synths is. Maar of dit echt een oplossing is weet ik niet.

Maar ik zou graag meer dingen willen doen met synthesizers. En dan heb ik al snel een vst host nodig met synths. Ik wordt daar vaak niet zo blij van, omdat ik die synths dan moet gaan instellen en alles in abeton moet zetten en allemaal dingen waar ik niet zo heel veel zin in heb. Daar ligt eigenlijk mijn probleem...

Snap het niet helemaal..
Je wilt meer dingen doen met synths maar je heb er geen zin in zeg je??

Als je muziek wilt maken zul toch echt een beetje moeite moeten doen..

Eigenlijk zou een soort van kore ideaal zijn, denk ik, omdat ik heel veel geluiden bij elkaar heb die ik direct kan tweaken. Volgens mij kan ik de geluiden ook op de controller instellen, zodat ik heel weinig met mn muis hoef te doen.... en daarnaast een host voor mijn synths is. Maar of dit echt een oplossing is weet ik niet.

Je kunt toch van iedere willekeurige synth/vst een preset pakken en tweaken.
Das toch hetzelfde..

Laatst gewijzigd:
Heb je Live 8 suite?
Ik snap niet wat je aan Live met de APC niet leuk /goed vindt? Dat wordt niet echt duidelijk en dat maakt het lastig want als je naar je wensen kijkt dan zou ik zeggen koop Live en een APC...

Daarnaast is hij helemaal ge pre set, waardoor ik meteen zou kunnen gaan spelen. En ik heb helemaal geen zin om sounds in elkaar te knutselen en speciaal te lopen doen. Ik wil gewoon geluiden hebben die ik tot nummers kan bouwen. VOlgens mij kan dit juist met Kore, maar eigenlijk weer ik het niet precies

Volgensmij kan Kore precies dat. Als alternatief zou je eventueel naar een rom-synth van roland, yamaha of iets in die richting kunnen kijken, zoals de JV/XV serie, motif rack, dan heb je ook bergen met presets, en die kan je ook gelijk in tracks gebruiken. Ik denk echter dat (omdat je ook al Maschine gebruikt) een Kore gemakkelijker in je setup te integreren is.

En dat de echte synthesizer puristen er niet zo goed tegen kunnen dat je alleen op zoek bent naar een flinke bak met goede presets (en het helemaal zelf tweaken van de geluiden niet zo ziet zitten), zou ik maar even langs me heen laten gaan.

Een hardware synthesizer en hardware sequencer is natuurlijk ook een optie, maar omdat je het werken met maschine gewend bent en fijn vindt, lijkt me die overstap niet heel logisch.

Back