Welk filter? Moogerfooger, Sherman? ...

Lacrosse

Rise of the Machines
Wie kan mij vertellen wat nu echt een heerlijk moddervet en warm en 'levend' analoog filter is?
Is een MoogerFooger bv. de moeite of anders een Sherman Filterbank of misschien de Akai MFC42???
Wie heeft ervaring met deze machine(s) en welke is nu echt om je vingers bij af te likken?
Iemand een idee of suggestie?

:confused:

Dat vroeg ik mij ook af .
Was laatst bij feedback de dag na een gig en dacht laat ik die MoogerFooger meenemen .
Maar ik had nogal een kater en mijn "portable" live set in mijn rugzak dus ben maar naar huis gegaan .
Wie heeft die Mooger ?

He ik heb al sinds een tijdje een Sherman Filterbank 1...!

:{

Zeer vet en veel knoppen erop!!!
Je kan hem zelfs gebruiken als gitaar effect!..
Niet alleen maar brave sweepjes maar ook FM en AM modulatie en stereo uitgang per filter zit erop..

Maar kijk anders maar op www.sherman.be, daar kun je een filmpje downen..

Bass...

ik zou voor de moogfooger gaan most def ..
Die sherman is leuk als je wil schreeuwen maar je wil een vol mooi warm en rond laag ...
King Britt zweert erbij voor zijn bassen
Die Akai heb ik gehoord en vond ik niet bijzonder voor analoog ...

dus ...

Shermann is wel dik

Shermann is wel dik

Ik zou ook zeggen Shermann !! Heel vet !(zeker als je er twee hebt) Of even door sparen voor de nieuwe analoge Waldorf Filter!!

als ik zou moeten kiezen zou ik geen van 3en nemen maar juist voor deze gaan...

ik zou zeggen lees de specs en luister de demo's en laat je overtuigen.

info klik hier

audio demos

Attachments

• webmegafront.jpg
    webmegafront.jpg
    18 KB · Bekeken: 125
en dit schatje ook niet vergeten:)

Most likely the best stand-alone rack mount stereo (two channel) filter, modulation and envelope follower unit. It has two great resonant filters with cutoff, envelope follower, and an LFO with 4 waveform types that can be linked or inverted. The Mutator is truly a great dance music machine. Run loops, synths, voice or entire mixes through this and filter them in stereo or dual mono. It sounds great!

The two filters are identical and totally independent of each other. The circuitry is analog too. The VCF filters have their own envelopes and there is a useful LFO for nice sweeping or pulsing effects. The LFO can also be MIDI synced to your music (it's a little tricky though).

There is a great implementation of MIDI control on the Mutator. Control the filter cutoff from your sequencer by hitting notes on the keyboard. That's it, the notes on your keyboard and the pitch-bend correspond to the different degrees of cutoff. There is no patch memory, but that's ok. The Mutator is a machine that's meant to be grabbed and played with live while either going to tape or live on stage. Filtering music for an effect has become very common these days and the Mutator is among the best machines for achieving this effect. It is THE SOUND used by Daft Punk and has also been used by Fatboy Slim, Future Sound of London, Depeche Mode, and Radiohead.

weet alleen niet of deze nog gemaakt worden,ze waren erg prijzig een paar jaar geleden

Attachments

• mut.jpg
    mut.jpg
    12,7 KB · Bekeken: 127
Hij moet in mijn rugzak passen .
Ik neem ook geen flightcase meer mee live .
Alleen mijn G4 titanium, Rme Hammerfal , Electribe s, Boss SE50 en over 2 weken evolution uc-33 . Mengtafel laat ik huren.
Ik zag laatst hier op het forum iets over fx boxjes waar je je eigen ontwerp op kan laten maken .
Heeft iemand die al gehoord ?

ik sluit me aan bij shivah
nr 1 mutronics
en ja die andere moog cloon is ook lekker
moogerfooger is lekker kompakt
en ja sherman vind ik persoonlijk veel te wild

Whaaaaaaaaaaahahh:(

Bij toeval kwam ik een aanbieding tegen van de Mutator bij Midi-Amsterdam
http://www.midi-amsterdam.nl/aanbiedingen.html
voor de zeer aanlokkelijke prijs van 591,- EURO
Ik natuurlijk meteen contact met M-A opgenomen blijkt ie uitverkocht te zijn en niet meer als aanbieding terug te komen.
Hij kan nog wel besteld worden maar dan kost ie 1395,- EURO !!! Beetje veel hè!
Ik vraag me dan toch af hoe dat enorme prijsverschil tussen de aanbieding en een nieuwe order kan bestaan.
Zou de aanbieding een 'ouwe bak uit de kast' zijn geweest zonder MIDI? Ik hoop het maar want ik had em graag gehad voor 591,- (nieuw!!)

Welk filter moet het nu worden?? was net overtuigd door de Mutator

Voor zover bedankt voor de reacties!

:okdan:

Voor 500 Euro mag je mijn Sherman kopen...:D :D :D

Ben het er mee eens dat de Sherman ruig en wild kan zijn,
maar als je hem echt goed kent, kan het ook een hele
zachte filter zijn...

Anyway, een andere filter/synth waar je misschien eens naar
zou willen kijken is de Evolver, stereo in, 3 delays, 3 LFO's,
een heleboel modulatie opties, lowpass/highpass...

Of, bijna dezelfde bak, de Adrenalinn...

Mvg.

CoolRunning

Ik heb hier nog een MAM warp9 staan, ook leuk ding en kost geen drol en heeft nog midi ook en je kunt patches opslaan (kweet alleen ff niet hoe dat werkt)
Ik heb hem onlangs weer herontdekt nadat ie een jaar zinloos in mijn rack hing.
Ik zou hem zeker ff checken !
Sherman heb ik inderdaad weggedaan (serienr 611), ik vond hem te rauw en vies (ja dat kan ook) en daardoor niet bruikbaar

Als je een enorm veelzijdig filter wilt, veel mogelijkheden etc, zou ik zondermeer voor de filterbank gaan (ik zal hem ook eens kopen). Ga je voor een warme of mooiere sound, en dit is al uit de meeste voorgaande antwoorden gebleken, koop dan een Moogerfooger, zo'n waldorf (4pole?), of een mutator.

Back