Asio4all probleem

Condance

Ingeburgerd
Misschien dat jullie mij kunnen helpen, ik heb een nieuwe pc gekocht en heb zojuist FL Studio 9 geinstalleerd.
Omdat ik (nog) een standaard geluidskaart heb maar wel het maximale eruit wil halen wil ik Asio4all als driver instellen voor FL, bij mijn vorige pc scheelde dat enorm in CPU gebruik.
Maar nu zit ik met het volgende probleem: Wanneer ik 'Primair Stuurprogramma' als driver geselecteerd heb, krijg ik gewoon geluid uit de speakers. Maar wanneer ik Asio4all selecteer krijg ik er met geen mogelijkheid geluid uit, terwijl in FL wel alle metertjes bewegen. Wanneer ik de volumemixer van windows open zie ik echter niks, logisch want hij geeft geen geluid.
Op de laptop van mijn moeder heb ik precies hetzelfde probleem, dus het lijkt mij dat het vaker voorkomt. Weet iemand de oplossing hiervoor?

Mijn pc heeft de volgende specificaties (voor het geval dat dit iets uitmaakt):

Intel i7 860 processor 2.8 GHz Quadcore
Asus P7P55D moederbord
4 GB Ram geheugen
draait op Windows 7

Heb je al eens naar de instellingen van ASIO 4 all zelf gekeken?

Ja, maar hier wordt ik niet heel erg wijs uit als ik eerlijk ben,
'Latency Compensation' staat bij In en Out op 512 Samples en 'Always Resample 44.1kHz <-> 48kHz staat aangevinkt.
Verder heb ik alles al aan en af gevinkt maar dat maakt geen verschil.

Moet je het niet in FL zoeken? Ken dat progje niet zo maar het moet iets zijn waar je bij je master kanaal van fysieke outputs kan switchen want waarschijlijk is daar de verkeerde output geselecteerd by default zodra je de Asio4all driver gebruikt in FL.

Kijk eens naar je audio instellingen in windows, waarschijnlijk heb je daar de verkeerde driver geselecteerd

zie je in de asio4all settings een luidsprekertje staan met een rood kruisje over ?

Nee, zie geen rood kruisje. Het lijkt mij ook dat het niet aan windows instellingen kan liggen omdat ik in bijv mediaplayer wel gewoon geluid heb...

Binnen FL is het de bedoeling dat je bij de mixer @ master L1 & R1 (zo ongeveer) selecteerd als output.
Hierna krijg je pas geluid.
Binnen Windows weet ik zo niet uit me hoofd, maar er zijn verschillende mogelijkheden als bron van geluid en ook hier de juiste output selecteren.

Bedankt voor de reacties, ik zit nu even niet op m'n nieuwe computer maar ik ga straks nog even verder zoeken.

Heb nog zitten zoeken maar kan niks vinden, ga waarschijnlijk toch binnenkort een externe geluidskaart kopen, iemand suggesties? En dan is asio4all niet meer nodig neem ik aan?

Nee, zie geen rood kruisje. Het lijkt mij ook dat het niet aan windows instellingen kan liggen omdat ik in bijv mediaplayer wel gewoon geluid heb...

Maar staat je geluidskaart wel op active? (zie oplichtende stand by schakelaartjes op plaatje)

Attachments

• asio.jpg
    asio.jpg
    25 KB · Bekeken: 250
Back