Ja en nee, ik draai al sinds het begin met veel Clavia en nog steeds als een soort van deal. Nu ook in mijn setup (maar nooit tegelijkertijd) een C2, Stage EX en Wave...die Wave is helemaal te gek, de Stage super alleskunner flexibel met programmeren en de C1/C2 het enige alternatief(voor mij dan) voor echte Hammond buizen/toonwielers MAAR de SOUND van de Clavia is me al een tijdje te duidelijk en ik krijg het er niet uitgeedit bij de Stage/Electro.
Ik gebruik ook absoluut geen compleet rode set meer, ook al zijn het echt super tools die ik iedereen zou aanraden.
Beetje hetzelfde als je complete productie maken in je Yamaha Motif, je gaat en blijft het horen. Ik zit dus ook niet op dat alles in 1 monster te wachten, dat is de Stage EX voor mij...meer hoeft niet en ik zal altijd meerdere toetsenborden willen en ook een ander voor mijn piano's dan voor mijn orgels.
Veel rood wordt ook altijd gecombineerd met een klein rackje met 'wat anders' om te layeren
De sound op zich heb ik geen probleem mee dat deze 'eenzijdig' is.
Want de boards op zich zijn al erg veelzijdig. Een Yamaha of Roland op het podium heb ik ook onmiddellijk gehoord.
Na de Nord Stage Classic heb ik jammer genoeg bij Clavia het gevoel dat er combinaties / compromissen gemaakt worden die meer 'marketingstrategisch richting zoethouden' dan 'voor de toetsenman performancegericht doordacht' zijn.
Ik probeer het wat te volgen bij Nord maar ben ofwel altijd te vroeg met kopen ofwel altijd te laat.
Ik beklaag me niet, want ik heb veel plezier van m'n boards, maar ik stel vast.
Neem je een Electro 3 on stage, dan mis je een 88 hammerweight.
De samplefunctionaliteit is er wel, maar erg inferieur aan de Nord Wave.
Neem je een Nord Stage EX on stage, dan mis je de samplefunctionaliteit.
Dus ofwel een Electro 3 erbij (maar teveel overlap) ofwel een Nord Wave.
De Hammond in de Nord Stage is goed, maar niet zo goed als de C2.
Die in de Electro 3 is beter, maarja, die ga je niet samen met de Stage gebruiken.
Dus weg met de Stage EX, en gewoon een Nord Piano.
Maar, de effectsectie is niet zo flexibel, geen layers...
enz...
Enerzijds is de voorspelbaarheid in de doorontwikkelingen van de grote fabrikanten (Roland, Yamaha) positief te noemen. Je weet altijd waar je je aan kan verwachten. Er zijn zoveel bakken dat iedereen wel eentje vindt die PERFECT doet wat hij / zij wil, als je de prijs ervoor wilt betalen.
Een opvolger op een bak is altijd 'beter' bij deze merken, terwijl het bij Clavia altijd 'net anders' moet zijn. Of ben ik alleen met die indruk?
Vandaar mijn droomsetup en 'het blijft wachten op het all-in-one monster'.
Maar dat ga je zeker niet van ze krijgen onder de € 4000

. Als we het al krijgen!