Gertje
Stamgast
Weet iemand wanneer de nieuwe Rhodes-samples in de Nord Piano Library beschikbaar komen? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

1745 bij fietsbak...Tja, de SV-1 kost bij Peter V € 1900,-.
Op zich wel terecht dat hij vergeleken wordt met de Nord Piano. En ik vind de verschillen tussen die twee (vormgeving even buiten beschouwing gelaten) qua geluid niet zo groot om het prijsverschil te rechtvaardigen. De SV-1 wint het wat mij betreft dan van de Nord Piano.
. Zelfde geldt dan voor de Nord Piano, alhoewel ik zelf erg onder de indruk ben van de piano-sound (wat ik bij de Korg zeker niet had). De YouTube kwaliteit van de demo's daargelaten.
)Wat geluid betreft heb je helemaal gelijk. Toen ik mijn trouwe electro 2 kocht had ik eerst wat demo's van de site geladen. Ook de piano klonk daar geweldig (heb ik hem natuurlijk niet voor gekocht). Maar in het echt is de piano zwaar onvoldoende. Door de koptelefoon gaat het nog wel, maar via de PA is het niks. Ook na het vervangen van de akoestische piano door de verbeterde versie blijft het niks. Voor mij hoeft het niet het beste van het beste te zijn, maar de akoestische piano in de electro 2 klinkt als een Intertoys piano (volgens onze geluidsman komt hij daar ook vandaan)
... een van mijn redenen om m'n NE2 door een Stage te vervangen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.Weet iemand wanneer de nieuwe Rhodes-samples in de Nord Piano Library beschikbaar komen?![]()

hmmz, ik snap de problemen met de nord electro piano samples niet zo. Initieel zaten er zeer brakke samples bij die je het gevoel gaven een metertje of 4 naast de piano te staan. Maar de NE OS3 yamaha vleugel is prima, ook live:
http://www.chromelegs.nl/mp3s/Funkometer_KeepTogether.mp3
dit is m, klein beetje galm. Tadaaa. Kom ik mee uit de voeten![]()
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Want ja... Het Synthforum heeft er een Nord Stage EX bezitter bij! Moi. Finally.

@Manu, goeie post geschreven over de piano's, is helemaal waar ja.. soms is een wat krakkemikkige of scherpe piano perfect voor de setting.
Wat vinden jullie eigenlijk van de hoeveelheid features op zo'n apparaat als de Nord Electro of Nord Piano, als je kijkt naar de prijs?