Clavia op de Winter NAMM

Ik vind de Stage nog steeds de beste portable piano die er op het moment op de markt is. Dat ze geen synths meer maken als de G1/G2/NL1 is inderdaad jammer, maar ik heb de hoop nog niet opgegeven.

ja en weer een saai ding...de nordpiano (gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap)

of komen ze met iets anders nog?

Echt de Saab van synth fabrikanten :D

Deze koers bevalt me beter dan die malle synths van ze. Zo zie je maar :D

Ikzelf ben altijd blij als er niet ieder jaar weer 6 nieuwe producten van een merk bijkomen. Die Nord Piano is voor hun ook een zet om de touch en sounds beschikbaar te maken voor mensen die geen Stage budget hebben. Bij hun essentieel om de ontwikkeling van hun synth-lijnen voort te kunnen zetten. Want niet veel van jullie zijn op de G2 ingehaakt, iedereen draait nog met z'n Modular van jaren terug wat te gek is natuurlijk maar die mensen moeten ook eten, Clavia is geen liefdadigheids instelling.
En als je tevreden bent met hun spullen, ze jaren nadat ze uit zijn gekomen toch nog steeds inzet dan doen ze het toch juist goed? Ze komen ongetwijfeld weer met iets heel gaafs soon, don't worry

Hi Res foto van WinterNamm

(bron Synchro1 Namm fotoset via Matrixsynth)

Attachments

• Clavia Piano.jpg
    Clavia Piano.jpg
    113,2 KB · Bekeken: 92
Het is de NAMM versie...
Als je in-zoomt kan je net nog lezen dat er 'NIOSE' ipv 'NOISE' staat :)
En die gaat m'n collectie voorbij... :( (Ik heb twee Clavia's die afwijkend zijn en eentje die gesigneerd is door het ontwerpteam)

Wout

Het is de NAMM versie...
En die gaat m'n collectie voorbij... :( (Ik heb twee Clavia's die afwijkend zijn en eentje die gesigneerd is door het ontwerpteam)

Wout
Ook eentje met die net iets afwijkende kleur in het begin?

Je bedoelt toch niet die glossy metalic rode kleur?
Die is alleen gebruikt op de alpha modellen van de eerste dDrum.
Zelfs Zundapp en Kreitler zouden hun brommers in de jaren 60 zo niet durven schilderen ;)

Wout

Het is de NAMM versie...

Wout

Hé lol zeg, ze hadden kennelijk haast. Of het is een enorm slimme manier om mensen naar je stand te lokken. Iedereen wil dat natuurlijk wel even zien.

Ik weet persoonlijk niet of ik het opdruk ontwerp erg geslaagd vind, maar dat is puur een questie van smaak, zeker in vergelijking met de andere Clavia modellen. De overzichtelijkheid en vast de daarbij horende eenvoud is wel weer erg mooi gedaan.

Zie ik het nu goed dat de Nord piano zo ongeveer hetzelfde is als de Electro, maar dan met het hele orgel gedeelte eruit gehaald?

Als dat zo is, ben ik toch wel benieuwd hoeveel ze van de prijs hebben afgehaald :)

Zie ik het nu goed dat de Nord piano zo ongeveer hetzelfde is als de Electro, maar dan met het hele orgel gedeelte eruit gehaald?

Als dat zo is, ben ik toch wel benieuwd hoeveel ze van de prijs hebben afgehaald :)

Ik dacht gelezen te hebben dat het alleen een piano betrof. Geen orgel, maar ook geen electric piano's.

Ik dacht gelezen te hebben dat het alleen een piano betrof. Geen orgel, maar ook geen electric piano's.
Jawel hoor, kijk maar op de foto: EP Tines, Reeds, Harpsichord. Denk zowat heel de pianosectie van de Electro, behalve de sample bank.

Dat heb je goed gezien :)
Het is eigenlijk helemaal geen erg nieuw ontwerp (Ze hadden het al sinds 2008!)
Wat hebben ze in de tussentijd gedaan... ;)

Wout

Volgens mij weet jij meer dan ons Wout, wat kunnen we nog verwachten uit Zweden :engel:
Dat heb ik al eens geschreven...
Ze zitten echt niet stil, maar de koek is toch wel op, met deze Nord piano, om nog meer spin-off's te maken. Als ze de synth van de Stage los gaan verkopen, dan zal het beslist in combinatie zijn met wat anders...

En hou er rekening mee dat het G2 platform niet dood is, want waarom hebben ze dan een jaar terug een update naar Viesta voor de Editor gedaan? De hardware is niet meer te koop! Alleen als good-will naar hun gebruikers zodat ze hun computer kunnen upgraden van XP naar Viesta? Clavia lief voor Microsoft? :D

Helaas geen update voor de G2, maar wel nieuwe hardware gebaseerd op de technologie...
Die Nord piano is alleen om een gat te dichten, omdat 'de nieuwe' er nu nog niet is. Frankfurt 2011?

Wout

Ik lees net het volgende op de website van Clavia:

Soundlab Modular G2 tutorial
2010-01-21Roland Kuit has put together a Modular G2 tutorial that covers all levels of usage, with an interactive workflow between the hardware/software/tutorial.

Learn how to take advantage of the power in the Modular synthesizers! To order this tutorial, contact roland.kuit [at] 12move.nl for further details.

Back