SysEx Cakewalkalimiteiten

TerraGuy

Nieuwkomer
Switchende tussen Groningen en Steenwijk & vice ve
'k Gebruik sinds een tijdje Cakewalk HomeStudio versie 9, nadat ik al een tijdje Cakewalk 3 heb gebruikt. Nu heb ik laatst een Hoontech iPhone met XG-Wavetable gekocht, die ik in mijn computer geprikt heb, een computer met Windows 98 & XP.

Als ik zelf wat liedjes in elkaar ga prutsen (gewoon met de muis, geen externe apparatuur (nog niet)), dan klinkt het een beetje bagger. Na een tijdje klooien trok ik mijn conclusie: de XG-wavetable wordt niet aangesproken. Als ik namelijk een ander liedje laad (XG-MIDI), en daarna zelf wat ga maken, wordt er wel gebruik van gemaakt. Na uuuren klooien, zag ik dat je in Cakewalk versie 3 gewoon XG-reset.syx kunt laden in de Sysx-view, waarna de XG-wavetable voluit begon te brullen (zoals het hoort). In Cakewalk 9 kan ik echter alleen in bestaande liedjes klooien (lees: verwijderen of zenden) met de Sysx-view, ik kan geen 'banks' toevoegen, wat ik ook klik of ram op het toetsenbord. Bij Cakewalk 3.0 kan ik dat wel gewoon?!?

Zou er iemand mijn schele ogen even kunnen bijstellen of kunnen vertellen hoe ik dan op een andere (simpelere?) manier mijn XG-wavetable aan de praat kan krijgen?

Bij voorbaat hartelijk dank!!

Back