Wat is DE muis voor je DAW

cns

sfm
Ok vraag is heel simpel, ik wordt helemaal gek van mijn huidige muis, die is naar de klote aan het gaan! Maar hebben jullie een idee hoe het zit met een goede muis die goed in de hand ligt en waarbij je zo min mogelijk je pols en al het andere belast!

DE muis bestaat niet, aangezien iedereen een persoonlijke voorkeur heeft. Ga eens naar een winkel met een ruim assortiment en kijk welke je het meest prettig in de hand vindt liggen.
Maar een paar tips voor dingen waar je op kunt letten:
- gewicht (te zwaar is vaak vragen om moeilijkheden)
- plaatsing extra knoppen (sommige extra (duim)knoppen zitten op een rare plaats, waardoor je vingers op onprettige manier moet buigen)
- led/laser etc: klinkt allemaal leuk, maar bijna alle moderne optische muizen zijn over het algemeen erg accuraat, dus laat je niet afleiden door kreten als 'super accuraat vanwege laser etc.'
- draadloos/bedraad: veel is draadloos, is erg handig, maar let wel op accu duur, opladen etc.

Ohja, en misschien is een trackball muis iets voor je; kun je erg accuraat mee werken, schijnt veel minder belastend te zijn voor je pols. Moet je wel aan wennen. Ik weet er het fijne niet echt van.

Ik vind muizen met draad heel vervelend, maar muizen op batterijen vind ik ook niet lekker werken en bovendien zijn ze vrij zwaar.

Daarom heb ik een draadloze muis zonder batterijen, die via de muismat via usb opgeladen wordt, ideaal.

ik gebruik nu enige tijd deze,

index.html

is even wennen maar werkt wel perfect

link naar de website www.easy-ergonomics.nl

Ik vind zelf mijn Razer Copperhead erg prettig. Het is eigenlijk een gamersmuis, met een laser ipv infra-rood, maar ik vind 'm lekker direct en precies. Bewust met staart gekocht, je zal net in een opname zitten als je batterijen op zijn...

Maar ik zit er ook over te denken om zo'n nieuwe touchpad van Wacom aan te schaffen, de Bamboo touch:
http://www.salland.eu/product/301153/wacom-bamboo-touch-ctt-460-nl.html

Ik vind zelf mijn Razer Copperhead erg prettig. Het is eigenlijk een gamersmuis, met een laser ipv infra-rood, maar ik vind 'm lekker direct en precies. Bewust met staart gekocht, je zal net in een opname zitten als je batterijen op zijn...

Maar ik zit er ook over te denken om zo'n nieuwe touchpad van Wacom aan te schaffen, de Bamboo touch:
http://www.salland.eu/product/301153/wacom-bamboo-touch-ctt-460-nl.html

hmm en dat werkt met of zonder pen?

Want dat is wel interessant moet ik zeggen, helemaal geen muis!

Als je op een enkele monitor werkt, zou ik een (A5) tablet nemen ipv een muis. Even wennen, maar ik vind het een hele fijne manier van werken en heb erdoor beduidend minder last van de pols.

Als je op een enkele monitor werkt, zou ik een (A5) tablet nemen ipv een muis. Even wennen, maar ik vind het een hele fijne manier van werken en heb erdoor beduidend minder last van de pols.

werk op 2 monitoren! Maar heb inmiddels die Wacom Bamboo Touch besteld! Zodra ik hem binnen heb en ik werk ermee laat ik het weten, hoe en wat!

Alvast bedankt voor alle reactie tot nu toe!

Tja, nu ga je natuurlijk allemaal persoonlijke voorkeuren krijgen (en SF lijkt me niet de plek voor dit soort 'discussies'). Maar goed, de mijne:

007.JPG

De Logitech G9; hij is wel wat duurder (rond de 60 euro), maar de combinatie van verwisselbare covers (een brede, gladde en smallere met meer grip worden bijgeleverd), het kunnen aanpassen van het gewicht met de meegeleverde gewichtjes en de zeer uitgebreide profielen met instelbare DPI etc. maken dit de beste (enige?) keuze voor aan persoonlijke voorkeuren aan te passen muizen. Je moet alleen niet linkshandig zijn... :engel:

Daarnaast: een polssteun, maar die heb je vast al?

werk op 2 monitoren! Maar heb inmiddels die Wacom Bamboo Touch besteld! Zodra ik hem binnen heb en ik werk ermee laat ik het weten, hoe en wat!

Ik ben benieuwd of die Bamboo niet te klein is voor 2 schermen. Ik heb juist omdat ik op 2 schermen werk een Intuos 4 medium genomen.

Ik ken de Wacom Pen & Touch verder niet, mijn pa heeft er sinds deze week eentje maar ik heb 'm nog niet gezien. Ik ben enorm benieuwd naar het touch gedeelte.

Ik ben benieuwd of die Bamboo niet te klein is voor 2 schermen. Ik heb juist omdat ik op 2 schermen werk een Intuos 4 medium genomen.

Ik ken de Wacom Pen & Touch verder niet, mijn pa heeft er sinds deze week eentje maar ik heb 'm nog niet gezien. Ik ben enorm benieuwd naar het touch gedeelte.

als het me prima bevalt dan verhuis ik de kleine naar mijn kantoor, vervolgens schaf ik een grotere aan ;)

Gewoon zo eentje:
11981777.jpg

De Logitech LX3 met draad. Draadloze muizen vind ik 3x niks.

Daarnaast heb ik nog een Wacom Intuos 3 maar die vind ik voor DAW gebruik niet zo handig, meer voor Photoshop en Maya :)

ik heb zelf een G500 van logi, maar eigenlijk meer voor gamen bedoeld. snap heel deze vraag niet zo. koop een 60 kanaals midi mixer met ingebouwde midi controller met 1000 knoppen? of iets in die richting? :D

Ik vind muizen met draad heel vervelend, maar muizen op batterijen vind ik ook niet lekker werken en bovendien zijn ze vrij zwaar.

Daarom heb ik een draadloze muis zonder batterijen, die via de muismat via usb opgeladen wordt, ideaal.

metje eens

hebje merk / model prijs ergens

Back