Wat is DE muis voor je DAW

Ik gebruik sinds een maand of twee een Logitech trackball. Logitech en Kenigston zijn zowaar de enige fabrikanten die nog trackballs in het gamma hebben, dus de keuze is beperkt.

Ik heb zelf een Trackman wheel, en na een dagje of twee wennen wil ik niets anders meer. Het werkt echt heel prettig en naar mijn gevoel een stuk accurater dan een gewone muis. Hij is gewoon optisch en het balletje is ook zeer gemakkelijk schoon te maken. Dat heeft overigens enige inertie, dat je kan gebruiken om de cursor snel van het ene naar het andere scherm te "slingeren".

trackman%20wheel.jpg

Er bestaat ook een draadloze versie, maar daar zie ik het nut niet van in daar je de trackball niet hoeft rond te bewegen zoals je met een muis doet. Da's nog zo'n voordeel van een trackball; je hebt er een stuk minder plaats voor nodig op je bureau.

Ik merk ook wel minder belasting in m'n hand maar ik moet zeggen dat ik vroeger gelukkig nooit last heb gehad van RSI (tenzij bij 8u gamen toen ik 14-15 jaar was, wat ik nu niet meer doe).

Als je je pols zo min mogelijk wilt belasten, dan kan geen enkel muis tippen aan de ergonomie van een trackball.

Ik heb de mijne gekocht via Amazon UK, was een flink stuk goedkoper (de helft) dan het laatste exemplaar in de lokale muizenwinkel.

Ik vind m'n magic mouse echt de fijnste ooit. Al is logitech's revolution mx ook prima te doen.

Die trackbal-muizen zijn echt wennen, zit je met de muis te schuiven en je af te vragen waarom hij op het beeld niet beweegt....

muis.jpg

Ik gebruik nu deze, maar moet hem steeds zoeken voordat ik kan beginnen.

Gebruik normaal een goedkope Asus muis, die oorspronkelijk bij een laptop hoorde.

Nogmaals, de magic mouse is echt feest : ) Ik aai me echt van links naar rechts hier. Wel jammer dat je niet multi-touch kunt zoomen alleen...

Moah gewoon muis met draad en scroll wheel. Logitech van 15 euro. kan je ook nog is een keer bier overheen gooien. ;-)

Ik vind m'n magic mouse echt de fijnste ooit. Al is logitech's revolution mx ook prima te doen.

Ik vind juist geen bal aan de magic mouse. Ik heb m uit mogen testen en ondervond zo een aantal nadelen. Je klikt niet lekker, je moet gwn harder drukken dan normaal. Als je rechtermuisknop wilt gebruiken moet je je linker optillen(onhandig dus!). en, je kan je hand niet laten rusten op de muis zelf, er zit een soort vlakt tussen waardoor je je vingers krom gaat zetten en na lange tijd gaat dit pijn doen! Het multi-touch technologie gebeure vind ik al helemaal niets aan, ik wil gewoon een ball/wheel waar je mee kan scrollen! Ik heb daarom voor de mighty mouse gekozen, die is in tegendeel tot wat ik net allemaal zij echt super:)!
Kijk trouwens maar eens een paar video's van de consumentenbond over de Magic Mouse:

let vooral op de laatste zinnen!

werk op 2 monitoren! Maar heb inmiddels die Wacom Bamboo Touch besteld! Zodra ik hem binnen heb en ik werk ermee laat ik het weten, hoe en wat!

Alvast bedankt voor alle reactie tot nu toe!

En hoe bevalt het???

Ik gebruik al 2 jaar een wacom bamboo one. Dit omdat ik steken begon te krijgen in mijn schouder. Die voel ik nog steeds als ik langer dan een kwartier een "normale" muis gebruik.
Goedkoopste van wacom, geen eraser- en sneltoetsonzin, gewoon rechttoe rechtaan: een muis. De absolute modus, waarbij de plek op de tablet ook de plek op je scherm is, werkt heerlijk.

Ik gebruik zelf de Logitech MX518 (gekocht voor 40 euro), alhoewel ik de grip van de G5 wel wat fijner vind is deze muis zeer accuraat en heb ik er nooit problemen mee gehad, ook belangrijk is dat je een goede muismat hebt, bijvoorbeeld van het merk Steelseries heb je wel vrij veel goede muismatten die rond de 10 euro liggen. Je kunt ook nog kijken naar het merk Icemat maar deze zijn over het algemeen wel wat duurder.

2 jaar geleden was deze muis de keus voor het pro-gaming circuit, en die mensen hebben hele hoge eisen dus ik denk dat je hiermee goed zit!

Ik zie dat je al een keuze gemaakt heb, misschien kan mijn antwoord andere mensen helpen =)

ik gebruik al heel lang de Mighty Mouse van apple.. magic mouse wil ik niet omdat die zonder draad is..

Mighty mouse werkt fijn
ligt losser in de hand.. andere muizen moet je helemaal vastnemen voor je bij de knoppen kan.
Balletje klemt wel soms, maar even ondersteboven op een vloetje oid rollen en het werkt direct.

Ik ben benieuwd of die Bamboo niet te klein is voor 2 schermen. Ik heb juist omdat ik op 2 schermen werk een Intuos 4 medium genomen.

Ik ken de Wacom Pen & Touch verder niet, mijn pa heeft er sinds deze week eentje maar ik heb 'm nog niet gezien. Ik ben enorm benieuwd naar het touch gedeelte.

Jezelf citeren is niet netjes, maar: dat Touch gedeelte van de Wacom is echt zinloos. Gewoon met 't pennetje. I-d-e-a-a-l voor de rechtsklikkerts onder ons. En voor de linkshandigen. De bamboo is prima voor 1 scherm, ik heb 'm nu zelf voor voor m'n pc met een oud 19" scherm.
Op 2 x 24" is 't ding trouwens niet fijn.

Ongelooflijk dat ik het maar vertel.
Ik help net iemand met een USB probleem.
Via USB is de muis hier aangesloten he.
Erna kom ik in deze thread terecht (weer), ben even lezen en ineens doet me muis het niet meer.
Nooit eerder gehad. Aantal keren af- en aangesloten en deed het weer gelukkig.

Nogmaals, de magic mouse is echt feest : ) Ik aai me echt van links naar rechts hier. Wel jammer dat je niet multi-touch kunt zoomen alleen...

dat kan wel geloof ik, moet je dit programmatje maar 's checken (gebruik ik zelf voor mijn trackpad op mijn macbook pro, echt ideeeaaaaal)

BetterTouchTool

Ik gebruik nu deze, maar moet hem steeds zoeken voordat ik kan beginnen.

Haha daar moest ik toch wel even van gniffelen. Weet niet waarom mensen zou uptight doen over deze vraag, het lijkt mij een vraag die juist wel op dit forum thuishoort. Wij zitten als producers en engineers en whatever veel uren achter de computer dus je wil op je 40e ook nog fatsoenlijk je pols kunnen gebruiken lijkt mij (niet vies bedoelt ;)).

Ik heb ook enige tijd met een tablet gewerkt. Toch merk ik dat ik toch op een gegeven moment terug ga naar de oude vertrouwde muis. Ik denk dat ik geen doorzetter ben op dat vlak :). Maar er vanuit gaande dat we allemaal nog lang in onze DAW's willen rondspelen, is het wellicht verstandiger om voor een ergonomisch dingetje te gaan. Dit is wel de vreemdste die ik ooit ben tegengekomen :), ik vraag me af of dit ook goed is om RSI mee tegen te gaan :) looks pretty uncomfortable.

Back