Een Vocal Booth - Minimale afmetingen?

willyoss

Crank Tha Shit Up!
Hallo Synthforumers!

Ik heb het plan een vocal booth te maken, nu zit ik met de vraag wat de minimale grootte hiervan ongeveer zou moeten zijn aangezien ik ook heb gehoord dat een te kleine ruimte niet werkt.

Het idee is om een "kist" te maken maar dan met soort van schanieren dat ik hem in en uit elkaar kan halen ivm met het wat vaker verhuizen enzovoorts. Vandaar geen hele ruimte maar een kist.

Gewoon vierkant dus.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties! :okdan:

Vierkant gaat zowieso niet echt lukken.

Dan zou hij vrij groot worden namelijk. Aangezien je ook rekening moet houden met je standaard voor je mic etc. En beetje bewegingsruimte is ook wel handig.

Vaal is het ook nieteens nodig om een hele booth the maken. Maar zorg dan wel dat je bepaalde reflecties afschermt.

Ik heb in mijn studio het plafond aangepakt. Die hangt vol met baffels zoals je in een ander topic kunt lezen. Die absorberen het geluid maar zorgen niet dat je ruimte doodgaat

Ook heb ik die nog in mijn vocal booth geplaatst. Mijn booth is nieteens helemaal dicht, maar werkt uitmuntend. Het is een kwestie van eerst denken en dan pas doen ;-).

http://94.100.115.146/776600001-776650000/776629001-776629100/776629022_6_geRr.jpeg

http://94.100.122.216/776600001-776650000/776625601-776625700/776625638_6_l-aI.jpeg

dat ziet er idd wel oke uit, maar dat is hier geen doen.

Ik moet regelmatig verhuizen (dat is nu de situatie) vandaar dat ik de kist wil. maar wat is groot? of zou je er een hoek in kunnen maken dat het minder resoneert?

Misschien is het makkelijker om een schets te maken van je hele ruimte, waar je ruimte over hebt en wat je over hebt ;-)

nou het word zowizo een kist, en het moet op meerdere plekken kunnen passen (denk aan flat etc.) ik zit nu zelf in een appartement.

Dus het moet niet al te groot worden.

Wil het ook een beetje dempend maken dus tussen triplex platen nog wat isolatie.

Al met al ben ik eigenlijk benieuwd naar hoe je nog iets van accoustiek erin houd dus.

Denk dat het zowieso wel moeilijk word, omdat je zit met een deur waar je doorheen moet altijd. Dus je zult hem nooit helemaal in een kist hebben.

Je kunt denkik dan gewoon beter geluids schermen maken oid. Vocal booth word erg lastig zo.

Je bedoeld zoiets ( zie afbeelding hieronder ), gevonden bij Thomann.de
http://www.thomann.de/gb/primacoustic_flexibooth.htm
maar dan een keer of 2 a 3.
Je had deze ook van Auralex (incl. raampje), maar die vind ik niet meer terug.

1720213_800.jpg

Laatst gewijzigd:
Wat een geld durven ze daar eigenlijk voor te vragen haha ;-). Die auralex lijkt me ook niet zo stevig staan op die standaards haha ;-)

Je kunt nog beter 4 matrassen tegen elkaar aan zetten. Zelfde effect :P

Knutsel iets in elkaar met oude velours gordijnen (van die dikke) en bezemstelen.
Precies de grootte en vorm die je wilt en gemakkelijk te verhuizen/veranderen.

Wacht, ik heb de Auralex toch gevonden. :P
Is helemaal in te klappen in 4 losse delen, dus makkelijk mee te nemen
http://www.thomann.de/de/auralex_acoustics_maxwall_1141vb.htm

220997.jpg

Wij zijn dit dus aan het maken, maar dan groter, en een hout constructie. Binnen de wanden (latten constructie met aan beide kanten triplex) zit ondertussen van dat isofix spul. Binnen in komt gewoon noppenschuim.

Aangezien niemand echt een advies had wat bij me paste hadden we maar bedacht dat wat ik wil toch niet echt helemaal voor top notch studio opnames moet zijn, hooguit opname van ideeën van te voren enzovoorts en het toch aardig laten klinken. We hebben dus gedaan wat in mijn geval mogenlijk is qua grote en qua budget.

Ik wil jullie toch allemaal bedanken voor de adviezen die hier zijn geplaatst, daarnaast zal ik nog wel foto's plaatsen van hoe het er daadwerkelijk uit gaat zien (geloof me: het word een beauty!)

:D

Ik ben erg benieuwd wat je gaat maken !
Uiteraard zijn WIP-foto's (work in progress) foto's ook welkom.
Welke afmetingen heb je genomen ?
Heb je ervoor gekozen er ook een dak op te maken ?

Ik ben erg benieuwd wat je gaat maken !
Uiteraard zijn WIP-foto's (work in progress) foto's ook welkom.
Welke afmetingen heb je genomen ?
Heb je ervoor gekozen er ook een dak op te maken ?

Yup dak komt er ook op. Afmetingen weet ik zo niet uit het hoofd maar het valt nog redelijk breed uit!

Begin vandaag in de middag:
attachment.php

Na een dag hard werken ongeveer de helft af:
attachment.php

Goed beeld van een geraamte:
attachment.php

Goed beeld van geraamte vol met isofix:
attachment.php

Me maat heeft nog meer foto's op zijn telefoon maar die heb ik nog niet op de computer staan.

Groeten! :okdan:

Attachments

• Booth.JPG
    Booth.JPG
    146,1 KB · Bekeken: 118
  • Booth_2.JPG
    Booth_2.JPG
    163,8 KB · Bekeken: 121
  • Booth_Garaamte.JPG
    Booth_Garaamte.JPG
    154,4 KB · Bekeken: 123
  • Booth_Isolatie.JPG
    Booth_Isolatie.JPG
    178,9 KB · Bekeken: 118
Oja je kunt dus ook de schanieren zien (van die dingen die ze ook wel bij van die bedden gebruiken. Dan hang je de haken in de gaten zegmaar. Dat doen we bij deze muren dus ook.

We werken uiteindelijk alles netjes af!

en hier de schanieren die we gebruiken. De haken voor de muren en de echte schanieren voor de klapdeuren die komen. De pin van de deur schanier kan eruit dus zelfs de deur kan ik los vervoeren.

Attachments

• Booth_Schanieren.JPG
    Booth_Schanieren.JPG
    141,7 KB · Bekeken: 97
Ziet er goed uit.
Die scharnieren dat is echt wel een goed idee.
Ik heb ook al eens zitten denken hoe je 't nu makkelijke aan- en uitelkaar kan krijgen, maar jouw oplossing is echt goed !
Ben erg benieuwd naar de foto's als 't klaar is. En natuurlijk ook hoe je booth klinkt !

Ziet er goed uit.
Die scharnieren dat is echt wel een goed idee.
Ik heb ook al eens zitten denken hoe je 't nu makkelijke aan- en uitelkaar kan krijgen, maar jouw oplossing is echt goed !
Ben erg benieuwd naar de foto's als 't klaar is. En natuurlijk ook hoe je booth klinkt !

Thanks! Me maat Bennie fixt dat wel met al die schaniertjes en dingen! Hij heeft die meubelhaken ook zelf uitgehakt enzovoorts. Hier nog wat foto's van zijn mobiel:

Verstegeving voor zo'n haak die ondertussen achter het triplex verwerkt is:
attachment.php

Die inhaking met het gehaakte gat voor de haken kant:
attachment.php

2 Platen:
attachment.php

Met de gun alles netjes vastnieten na dat we lijm ertussen hebben gedaan:
attachment.php

Nog alle isofix op een hoop:
attachment.php

Meeste van deze foto's waren eigenlijk voordat de andere waren genomen die hier al stonden maar zo krijg je misschien een beter beeld (ook met name van die in en uithaal constructie en het vastnieten)

Groeten!

Attachments

• Foto004.jpg
    Foto004.jpg
    49,8 KB · Bekeken: 100
  • Foto005.jpg
    Foto005.jpg
    50,4 KB · Bekeken: 102
  • Foto007.jpg
    Foto007.jpg
    82,8 KB · Bekeken: 107
  • Foto992.jpg
    Foto992.jpg
    74,1 KB · Bekeken: 104
  • Foto003.jpg
    Foto003.jpg
    45,9 KB · Bekeken: 106
misschien beetje rare vraag, maar ik zit enigzins met t zelfde probleem als de topicstarter, ik woon in een studentenhuis en iets opnemen is de douchekabine om de hoek wellicht geschikt voor, heb gehoord dat bijvoorbeeld Dilated Peoples regelmatig tracks opnamen in de badkamer

nou vroeg ik me af, helpt zo iets? evt op mn kamer kan ook, maar is wat lastiger kwa acoustiek ben ik bang
http://www.feedback.nl/recording-accessoires/sm-pro/mic-thing-white
http://www.feedback.nl/recording-accessoires/se-electronics/reflection
http://www.feedback.nl/recording-accessoires/se-electronics/baby-reflection---x1-bundle

heb ze namelijk wel es op youtube zien gebruiken voor albumopnames namelijk

@Christov:
Ze helpen zeker en zorgen voor een drogere opname en verminderen het omgevingsgeluid enigszins. Natuurlijk hebben je buren nog steeds last van je tijdens het zingen. Dat heb je in zo'n complete booth stukken minder. Eigenlijk zou je deze moeten gebruiken met achter je nog een dik gordijn of matras.

De Se Reflexion filter krijgt goede kritieken. De Mic-Thing stukken minder en die mini-reflexion filter van SE zou ik ook niet vertrouwen.
Natuurlijk zijn er genoeg mensen die zeggen dat je zoiets zelf kan maken, maar toch zit die SE-Reflexion filter slimmer in elkaar dan slechts een laagje schuim.
Als je het geld hebt, dan zou ik gaan voor de SE-Reflexion filter. Werkt prima. Je moet alleen zorgen voor een opnamestek met minimale omgevingsgeluiden.

Back