Een Vocal Booth - Minimale afmetingen?

De Se Reflexion filter krijgt goede kritieken.

Op Gearsluts inderdaad ook gezien. En dat zijn écht kritische mensen vaak.

Maar was niet voor mij weggelegd aangezien ik altijd in van die buurten zit waar er constant een scooter ofzo tussendoor komt :stupid

Nice man! .... Ziet er goed uit!

Wat heeft je dit gekost????

Ik geloof dat het totaal qua spullen 500 euro totaal kost :P Ik heb het niet heel goed bijgehouden wat ik allemaal heb uitgegeven en we moeten nog het een en ander halen maar een kleine schatting.

We zijn ondertussen alweer verder en het aanstaande weekend is hij waarschijnlijk af. Heb geen foto's geplaats, staan wel al op mijn maat z'n mobiel. Ik heb dus nu snel even met mijn cam 2 fototjes gemaakt! :D

attachment.php

attachment.php

Heb er laatst even in getest. Gaat 'm helemaal worden! Ik sta nu al versteld van het resultaat.

Overigens moet ik er wel bij vermelden dat me maat timmerman is en zijn vak goed verstaat. Als je dit door een pro moet laten doen ben je normaal dus heel wat meer knaken kwijt!!

Attachments

• classy.JPG
    classy.JPG
    149 KB · Bekeken: 100
  • front_zonder_deur.JPG
    front_zonder_deur.JPG
    153,1 KB · Bekeken: 102
@CHristov: Er zit geen standaard bij een reflection filter.
Wel zit er een koppelstuk bij waarmee je de reflection filter aan je stand vast kan maken.
Wel heb ik gelezen dat de reflection filter nogal zwaar uitvalt, dus een stevige standaard kan geen kwaad :peukie:

mmm hoe moet ik dat voorstellen..ik bedoel ik zie dat koppelstuk nu je het zegt wel op de fotos staan, maar alle micstands die ik zie (en heb dr ook zo een staan) zijn een soort slagboomachtige constructies...dan komt dat reflection filter toch schuin te staan of ben ik gek? Of heb je ook gewoon verticale micstands?

Je hebt ook vertikale micstands.
Maar volgens mij kan hij ook op de 'standaard' stands met een slagboom constructie.
Misschien moet je alleen de andere zijde van je 'slagboom' met iets verzwaren of je 'slagboom' redelijk vertikaal houden (dus dicht bij de standaard zingen)

Hier ffe een update van een tijd terug. Hij staat inmiddels al op de grondplaat vast met pinnen en is eigenlijk helemaal dicht (dak moet nog, is zo gedaan hopelijk morgen dat het gaat gebeuren.) ook moeten we de reflectie shizzel :P nog aan de binnenkant vastnieten (word ook morgen hopelijk gedaan.) er zat wat delay in ben weer is verhuist! =( zo zie je maar weer hoe hard ik het nodig heb dat hij in en uit elkaar kan!

Helaas zijn de fotos niet al te best. Als hij af is een keer goede shots maken! :D

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Attachments

• Foto038.jpg
    Foto038.jpg
    75,1 KB · Bekeken: 95
  • Foto039.jpg
    Foto039.jpg
    65,7 KB · Bekeken: 98
  • Foto040.jpg
    Foto040.jpg
    56,8 KB · Bekeken: 94
Ziet er mooi uit :)

Waarom heb je hem niet tot het plafond gedaan? wat is nu de hoogte ervan? :)

En hoe ga je de binnenkant bekleden? :)

mooi hout heb je gebruikt trouwens! :-)

Nog even reageren op andere mensen.

De SE Reflection filter blbalbala. Ik heb dat ding 2 weken mogen testen. Nou dat is het geld absoluut maar dan ook absoluut niet waard.
Ze kunnen die producten altijd zo mooi ophemelen; van: 'ja het is allemaal berekend blabala""

Nou me kont :-)

Wil je beetje effect hebben dan moet je je mic vrijwel achterin de filter duwen. En tjah.. dan klinkt het niet :)

Tevens heb je een loeizwaar ding op je standaard staan. Zelfs een dure K&M flikkerd zo omver met dat kreng erop. Ik heb toen van die ronde gewichten van de sportschool om me standaard moeten doen om het stabiel te krijgen.

Leuk als je microfoontje van 2 rooie kapot stuiterd door zo'n kreng :D

Geen aanrader dus.

Waarom heb je hem niet tot het plafond gedaan? :)

In de eerste post, nota bene:

Het idee is om een "kist" te maken maar dan met soort van schanieren dat ik hem in en uit elkaar kan halen ivm met het wat vaker verhuizen enzovoorts.

En hoe ga je de binnenkant bekleden? :)

En even daar onder:

Wij zijn dit dus aan het maken, maar dan groter, en een hout constructie. Binnen de wanden (latten constructie met aan beide kanten triplex) zit ondertussen van dat isofix spul. Binnen in komt gewoon noppenschuim.

Tsk ;).

omg. slaat zichzelf. zal wel door het bier komen :-).

Houd je er wel rekening mee als je het aan de binnenkant ook nog bekleed met noppenschuim, dat het geluid echt helemaal dood slaat he.

Denk niet dat dat is wat je wilt? Voor mensen die er staan te zingen, is dat ook nog is erg vervelend als ze binnenkomen daar.

Is maar een tip hoor :-) Wou dat bij mij booth ook zo doen. Ik heb daar baffels in gemaakt.

:) Sorry voor het niet lezen :P

Is maar een tip hoor :-) Wou dat bij mij booth ook zo doen. Ik heb daar baffels in gemaakt.

Baffels?

En ach geeft niet over dat lezen. :D

Baffels zijn panelen die absorberen geluid/reflecties. Maar zorgen er niet voor dat je ruimte dood slaat.

Niets is vervelender als mensen je hok in komen en ze hebben het gevoel alsof ze een klap op hun oren hebben gehad als de deur dicht gaat :)

Ik heb in mijn studio het plafond volgehangen met die baffels. Ideaal!

Ook in mijn vocal booth. Die heb ik eerst bekleed met noppenspul, en dan de baffels ervoor! :)

776629022_6_geRr.jpeg

776625638_6_l-aI.jpeg

Mijn booth is niet helemaal dicht met een deur. Is ook helemaal niet nodig nu :-)

Ah oke ik zal er naar kijken. :D

Met die isofix zit je al best goed met dat er overal tussen :).
Ik heb gewoon mdf gebruikt en dat bekleed. JIj hebt nu dus al meerdere lagen. :)

Dus zou niet teveel aan de binnekant doen. Evt met stof bekleden is ook een optie!

Back