Hoe uit fase zetten?

weksel

Ingeburgerd
Hoe kan ik iets uit fase zetten in Cubase? Een sample bijv?

Ik kan nergens iets duidelijks vinden.. Jullie weten vast meer;)

Bedankt alvast!

Is dat niet alleen voor een binnenkomend signaal?

Vroeger wel namelijk dat kan tegenwoordig anders zijn.

Hartelijk bedankt heren! Ik heb echt zolang lopen zoeken! Maar natuurlijk niet in de mixer gekeken.. hehe!

Dankudankudanku!

Dat is niet uit fase. Dat is de polariteit veranderen en heeft een ander effect. Er zijn een aantal software programma's waaronder de IBP (in between phase) van UAD.

faseverschuiving

faseverschuiving

Hoe kan ik iets uit fase zetten in Cubase? Een sample bijv?
Ik neem aan dat je bedoelt dat het sample in fase verschoven tov een ander sample gespeeld moet worden (of tov een kopie van zichzelf)? Om dat voor elkaar te krijgen moet het iets later ( of eerder) dan het ander sample gespeeld worden. Zet het dan op een audiospoor en verplaats het een klein beetje op de tijdas (paar ms) tov het andere sample.

Ok? De bedoeling is dat ik een oude stereo sample heb maar bijv alleen de strings wil horen, Als je deze dan uit fase zet houd je dus veel hoog over (strings) en het laag gaat eruit..

Ha, nou wordt pas duidelijk waar je eigenlijk op uit bent. Als het kan zou ik dat zelf niet in een sequencer doen, maar erbuiten. Dat scheelt weer real time processing power. Je kunt een helft van het sample selecteren in een audio editor en alleen die helft dan inverteren. Als je het sample dan omzet naar een mono sample worden ze meestal opgeteld (en door 2 gedeeld) en heb je wat je wilt. Die truuk haalt alleen weg wat er in het linker en rechter kanaal gemeenschappelijk voorkomt. Dat is meestal het laag, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Aan welk programma moet ik dan denken? (Zoals ik t nu doe lukt t ook aardig, daar niet van)

Back