MC-202 doet soms vreemd...

l-rs

Stamgast
Ha,

Mijn MC-202 wordt via de cv/gate van m'n Syntecno TeeBee aangestuurd. Soms, zonder dat ik er een aanleiding voor kan vinden, gaat de MC-202 de gespeelde noten heel kort afkappen en laat ie een constant "bip bip bip" horen (hetzelfde piepje dat je hoort als je menu's kiest e.d.) dus niet over de gewone output o.i.d.

Als ik dan even op 't "EDIT" knopje druk, en weer naar "PLAY" terugswitch, is het weer voorbij en speelt ie de noten weer zoals ze horen. Maf!

Ik heb er niet echt last van (soms klinkt het zelfs wel als een aardige afwisseling ;)) maar ik vraag me wel af wat het veroorzaakt. Er is niet echt een aanleiding, soms doet ie het ook hele sessies niet, en dan weer een keertje.

Andere mensen met dit "probleem"? Heb de cv/gate kabeltjes van m'n SH-101 eens gebruikt, maar dan gebeurt het nog wel eens. Daar ligt het niet aan.

Gewoon benieuwd dus... :)

Grtz,
Lars.

PS
Is het trouwens mogelijk om extern accents uit te lokken op de 202?

Jip..... Dat had ik ook...

Heel eenvoudig...

Hij staat standaard op opnemen, dus als je via CV er noten naar toestuurd dan neemt ie ze op. Na een tijdje is het geheugen vol en begint ie te piepen.. Ik dacht eerst ook dat de mijne kapot was.
Voordat je er noten naar toe stuurt eventjes op PLAY zetten, geloof ik is de oplossing.

:)

ja is idd geheugen-vol probleem, heb hetzelfde meegemaakt.

Ik wil mijn 202 mede om die reden een 'microprocessor-bypass' input geven (voorkomt ook vertragingen en pitch-kwantisatie bij cv/gate aansturing), weet iemand hoe die modificatie gaat? Kenton verkoopt m, maar het kan nooit erg moeilijk zijn.

Verder kwam ik zojuist mijn 'eigen' VCF-CV-input mod tegen, die ik een jaar of 10 geleden het geheimzinnige internet opslingerde.... :)

Origineel geplaatst door ernest@303.nu
Ik wil mijn 202 mede om die reden een 'microprocessor-bypass' input geven (voorkomt ook vertragingen en pitch-kwantisatie bij cv/gate aansturing), weet iemand hoe die modificatie gaat? Kenton verkoopt m, maar het kan nooit erg moeilijk zijn.

Ik heb een tijdje geleden voor Craz een schemaatje van zo'n mod gemaakt, maar hij heeft 'm nog niet uitgeprobeerd. Als ik het schema terug kan vinden, misschien dat jij je 202 als Guinea Pig wilt gebruiken? ;)

Proefkonijn bedoel je? Wil best proberen, mijn eerdere experiment op de 202 is (onwaarschijnlijk genoeg) ook goed uitgepakt.... mod is zeer welkom! (alsmede de 202-schema's, als je die hebt)

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik heb een tijdje geleden voor Craz een schemaatje van zo'n mod gemaakt, maar hij heeft 'm nog niet uitgeprobeerd. Als ik het schema terug kan vinden, misschien dat jij je 202 als Guinea Pig wilt gebruiken? ;)

..van die CV/Gate(filt/porta) mod die het digitale gedeelte bypassed? ik kan misschien wel ff wat fotootjes maken van hoe het er bij mij intern uitziet..

Hij staat standaard op opnemen, dus als je via CV er noten naar toestuurd dan neemt ie ze op. Na een tijdje is het geheugen vol en begint ie te piepen..

Yep, maar dan klopt het nog niet helemaal...

Als ik dan even op 't "EDIT" knopje druk, en weer naar "PLAY" terugswitch, is het weer voorbij en speelt ie de noten weer zoals ze horen. Maf!

Hij zit dus al de hele tijd in 'play' mode en daar neemt-ie niet op. En het afkappen van het geluid, komt toch zeker niet daardoor? lijkt me sterk... Is er geen 'los contact' ergens intern want het gebeurd niet telkens. (soms 2 uur niet)

Tsja, we moeten toch weten van L-rs in hoeverre hij hier op let als hij ermee speelt

Origineel geplaatst door Sander02
Yep, maar dan klopt het nog niet helemaal...

Hij zit dus al de hele tijd in 'play' mode en daar neemt-ie niet op. En het afkappen van het geluid, komt toch zeker niet daardoor? lijkt me sterk... Is er geen 'los contact' ergens intern want het gebeurd niet telkens. (soms 2 uur niet)

Tsja, we moeten toch weten van L-rs in hoeverre hij hier op let als hij ermee speelt
Het signaal gaat door de digitale sequencer heen en als ie vol is dan hoor je een intern piepje (dus niet uit het audio signaal, maar een bliepje uit de bak zelf) Verder klopt de GATE lengte dan niet meer.
Ik heb het zo vaak gehad, ook live. Zeer dom!

Schema

Schema

Dat schema van jou werkt niet goed Boemtjak.. dat gaten moet wel werken overigens (zolang je het gate-signaal maar invert).. maar die bypass van het CV-in gedeelte moet iets anders. Ik zal die schets die ik hier heb liggen eens digitaal beschikbaar maken.. dat praat wat makkelijker.

Mijn MC-202 doet het nu prima.. alleen gate ie nog verkeerd om (kwestie van inverten). Dingen als pitchbenden en vibrato zijn toch leuke extra's op deze bak.. al is de belangrijkste reden voor deze mod dat ik gek werd van de vertraging die de AD/DA conversie oplevert..

Re: Schema

Re: Schema

Origineel geplaatst door CraZ
Dat schema van jou werkt niet goed Boemtjak.. dat gaten moet wel werken overigens (zolang je het gate-signaal maar invert).. maar die bypass van het CV-in gedeelte moet iets anders. Ik zal die schets die ik hier heb liggen eens digitaal beschikbaar maken.. dat praat wat makkelijker.

Mijn MC-202 doet het nu prima.. alleen gate ie nog verkeerd om (kwestie van inverten). Dingen als pitchbenden en vibrato zijn toch leuke extra's op deze bak.. al is de belangrijkste reden voor deze mod dat ik gek werd van de vertraging die de AD/DA conversie oplevert..

Ik ben nog even in de archieven gedoken en ik zag dat op dat schema wat ik jou gegeven heb, alleen maar de Gate mod en niet de CV mod stond. Deze Gate mod zorgt er ten eerste voor dat je de synth engine van de 202 direkt extern kan aansturen en ten tweede dat de Gate normaal reageert en niet geinverteerd. Zo te lezen heb je die mod niet uitgevoerd of wel? Aan ernest@303.nu heb ik een nieuw schema gestuurd met zowel de Gate- als de CV mod. Als je dit nieuwe schema wilt hebben, stuur me dan ff een PB-tje.

Hehe, bedankt voor alle antwoorden, het klinkt heel aannemelijk :)

"Tsja, we moeten toch weten van L-rs in hoeverre hij hier op let als hij ermee speelt"

Ja, ik moet bekennen dat ik er nooit op let en door omstandigheden nog niet achter m'n speelgoed heb gezeten deze week. Zodra ik dat heb gedaan, laat ik het weten.

Gaan jullie even door met de 202-mod discussie... ;)

publiekelijk bedankt voor het schema, ook :)
ik ga er een dezer weken mee aan de slag, het ziet er wel aannemelijk uit

lijkt me erg ok om de 202 eens aan te sturen met een sq10 incl de portamento:)

btw mijn "schema" voor een 202 filter CV ingang werkt wel, maar het is een erg ruw 16-jarige-zoekt-het-uit-met-muiltimeter-en-veel-geluk gebeuren.....
er is op internet vast nog wel een beter schema te vinden, en ik dat geval zeker aan te raden!
de 202 blijft een onwaarschijnlijk vette klankbron, die filters....

mijn favoriet is het eigen audio-signaal van de 202 lekker hard op de VCF CV in zetten voor interessante fm-effecten... traploze vco's kan het apparaat tot nog groter hoogten duwen! :)

oja

Is het trouwens mogelijk om extern accents uit te lokken op de 202?

als je een VCF CV-in erop durft te zetten praktisch wel:)
tenminste voor zover het accent op de vcf betreft
kun je gewoon een nootje of controllerdata voor de accenten sturen vanuit je syntecno in de VCF CV-in

is leuk!

Back