liquid mix dynamic convolution versus normale EQ curve?

RiSC

Stamgast
Hoe zit het met de dynamic convolution waarmee de liquid mix werkt voor wat betreft de EQ?
In hoeverre is dat anders/beter dan een static curve die je met normale digitale EQ hebt en met welke soort geluiden zou het voordeel hebben?

Tja ik ben van mening dat je dat dynamic convolution met een beetje zout moet nemen. Natuurlijk denkt iedereen wow! ik krijg 20 eq's in 1 en 40 compressors? of net andersom. Maargoed het komt niet in de buurt van echte analoge hardware imo.

Maaaaar..

Het is waar je het voor gebruikt.

Maak je muziek, beats etc. Dan kan het erg leuk klinken. Van die kant hoor ik zeer veel positieve reacties erover. Heb hem zelf ook uitgeprobeerd, maar voor bijv vocalen etc vind ik het de grootste onzin. Toch blijf ik erbij dat veel toch vrijwel hetzelfde klinkt.

waarom vind je het onzin dan? die compressors klinken echt wel allemaal behoorlijk anders, het duurt alleen even voordat je doorhebt wat wat is en wat waarvoor bruikbaar is. BV de red7 vind ik erg mooi op vanalles.

De eqs vind ik ook wel redelijk analoog klinken, maar niet bijzonder beter dan de meeste eq emulaties... Ik weet verder niet precies hoe ze het technisch voor elkaar krijgen dus ik zou je niet kunnen vertellen of je minder fase verschuivingen krijgt met de liquidmix dan met standaard digitale eqs.

Laatst gewijzigd:
Focusrite had dat ook niet zelf gedaan volgens mij. Het was is samenwerking met.. kut ben de naam kwijt.

Nagoed ik vind dat het niet in de buurt komt bij me analoge gear. De buizen versies wel te verstaan.

klopt, de technologie is eigenlijk van een ander merk, ben ook even de naam kwijt...

maar het is idd niet "net zo goed", maar je hebt wel 32 mono kanalen voor nog geen 400 euro, met total recall en een kwaliteit die meekan met het overgrote deel van de plugins. Je moet het wel in perspectief zien.

Ze hebben die technologie van Syntefex. Wanneer je een curve maakt met EQ emulatie A en dezelfde met EQ emulatie B dan hoor ik geen verschil. Toen ik em net had vond ik dat een echte tegenvaller. Je moet ook wel door de interface heenkijken, er zitten geen nagemaakte vintage elementen op en alles ziet er hetzelfde uit.

Maar na verloop van tijd ben ik de curves wel gaan waarderen. Ik vind het wel handig om verschillende curves van verschillende EQ's snel en gemakkelijk te kunnen gebruiken in een digitale EQ. Ik heb toen ten tijde van de beruchte 'bass-bug' de Waves API EQ met de Liquid Mix vergeleken (en blind laten testen door anderen) en er was alleen verschil in het laag, knopje een stukje verder doordraaien op de Liquid Mix en het verschil was weg.
Ik vraag me dan af of zo'n dynamische impuls iets toevoegd, als je het niet hoort (zoals wanneer je hem met de Waves API EQ vergelijkt). Heeft echte hardware dan zo'n enorme EQ curve afwijking wanneer een signaal zacht of hard is (afgezien van de harmonische distortion dan)?
Als dit zo zou zijn dan hadden digitale EQ producenten dat toch al veel eerder toegepast, dat doet me dan ook vermoeden dat het eerder een soort marketing feature is.

ik snap niet zo goed wat je bedoelt met "iets toevoegt"?

ik hoor wel dat de eqs harmonischen toevoegen, maar volgens mij is dat niet wat je bedoelt?

wat ik me kan voorstellen is dat, omdat deze eqs geen standaard digitale eqs zijn, de fase verschuivingen die je hebt meer zo zullen zijn als de originele hardware dan standaard digitale eqs (en dus emulaties met een saturatie er achter). maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe dit werkt dus daar kan ik eigenlijk niks zinnigs over zeggen. Ik denk dat dat wel is wat je bedoelt.

Ze hebben die technologie van Syntefex. Wanneer je een curve maakt met EQ emulatie A en dezelfde met EQ emulatie B dan hoor ik geen verschil. Toen ik em net had vond ik dat een echte tegenvaller. Je moet ook wel door de interface heenkijken, er zitten geen nagemaakte vintage elementen op en alles ziet er hetzelfde uit.

Maar na verloop van tijd ben ik de curves wel gaan waarderen. Ik vind het wel handig om verschillende curves van verschillende EQ's snel en gemakkelijk te kunnen gebruiken in een digitale EQ. Ik heb toen ten tijde van de beruchte 'bass-bug' de Waves API EQ met de Liquid Mix vergeleken (en blind laten testen door anderen) en er was alleen verschil in het laag, knopje een stukje verder doordraaien op de Liquid Mix en het verschil was weg.
Ik vraag me dan af of zo'n dynamische impuls iets toevoegd, als je het niet hoort (zoals wanneer je hem met de Waves API EQ vergelijkt). Heeft echte hardware dan zo'n enorme EQ curve afwijking wanneer een signaal zacht of hard is (afgezien van de harmonische distortion dan)?
Als dit zo zou zijn dan hadden digitale EQ producenten dat toch al veel eerder toegepast, dat doet me dan ook vermoeden dat het eerder een soort marketing feature is.

Het hele dynamic convolutie gebeuren van Sintefex is niets meer of minder dan een gepatenteerde methode waarmee ze die hardware EQ's en compressors mee hebben geƩmuleerd. Dynamic convolutie staat dus helemaal niet gelijk aan een bepaalde sound ofzo, het zegt alleen iets over hoe de ontwikkelaars van de software te werk zijn gegaan.
Als eindgebruiker is het misschien leuk om te weten dat je iets hebt wat 'uniek' is vanwege een patent. Dat is wsch ook de reden dat Focusrite/
Sintefex dit zo hard roepen in hun marketing, maar verder is het geheel onbelangrijk hoor.

Laatst gewijzigd:
Back