Ze hebben die technologie van Syntefex. Wanneer je een curve maakt met EQ emulatie A en dezelfde met EQ emulatie B dan hoor ik geen verschil. Toen ik em net had vond ik dat een echte tegenvaller. Je moet ook wel door de interface heenkijken, er zitten geen nagemaakte vintage elementen op en alles ziet er hetzelfde uit.
Maar na verloop van tijd ben ik de curves wel gaan waarderen. Ik vind het wel handig om verschillende curves van verschillende EQ's snel en gemakkelijk te kunnen gebruiken in een digitale EQ. Ik heb toen ten tijde van de beruchte 'bass-bug' de Waves API EQ met de Liquid Mix vergeleken (en blind laten testen door anderen) en er was alleen verschil in het laag, knopje een stukje verder doordraaien op de Liquid Mix en het verschil was weg.
Ik vraag me dan af of zo'n dynamische impuls iets toevoegd, als je het niet hoort (zoals wanneer je hem met de Waves API EQ vergelijkt). Heeft echte hardware dan zo'n enorme EQ curve afwijking wanneer een signaal zacht of hard is (afgezien van de harmonische distortion dan)?
Als dit zo zou zijn dan hadden digitale EQ producenten dat toch al veel eerder toegepast, dat doet me dan ook vermoeden dat het eerder een soort marketing feature is.