exs24 vraagje

olaf

Ouwe rot
ik gebruik sinds kort de exs24 sampler.ik krijg het echter niet voor elkaar om de verschillende samples naar verschillende audio(instrument)-tracks in logic te sturen. ik kan dus niet mn basedrum onder een andere schuif krijgen dan mn snare en zo. en dat heb ik natuurlijk wel nodig.

zoals ik het tot nu toe geprobeerd heb: ik open de exs24 als multi-instrument. hierna heb ik in de instrument editor zowel bij de aparte zones als bij de aparte groups de outputs gevarieerd. maar dit heeft geen enkel effect. hij blijft het audiosignaal gewoon naar output 1-2 van logic sturen. en dit audio-signaal kan ik alleen maar in een audioinstrumenttrack in logic bewerken met plug-ins e.d.. hoe moet ik dit doen? ik heb het idee dat ik iets heel stoms over het hoofd zie.

graag uw hulp en veel dank bij voorbaat!

Multiple audio zit pas in Logic vanaf versie 5.5.
Dus als je een eerdere versie hebt zul je idd moeten werken met
meerdere exs'en. Het is een logic plug dus qua resources nog wel
te doen.

Re: exs24 vraagje

Origineel geplaatst door olaf
ik gebruik sinds kort de exs24 sampler.ik krijg het echter niet voor elkaar om de verschillende samples naar verschillende audio(instrument)-tracks in logic te sturen. ik kan dus niet mn basedrum onder een andere schuif krijgen dan mn snare en zo. en dat heb ik natuurlijk wel nodig.

Tegen dit probleem liep ik een jaar eerder ookal op !! Vond het zo slecht dat ik radicaal gestopt ben met Logic. Een sampler met 1 output dat verzin je toch niet??:stupid Nog zo iets leuks is als je dus 16 Exs-en ofzo probeert te bouncen naar een two track , dit kan logic niet ofline!!! Bij mij begon die vaak te stotteren , ik met de gedachte ooo das allen bij het afspelen, maar nee ook de twotrack stotterd OOOwww Echt bagger. Vind Logic's environment wel heel cool maar het werkt alleen met hardware naar mijn idee ! suc6

Dit is de beste oplossing voor jou probleem Olaf,

Doe functions,,,, denote bij pitch.
Op die manier krijgt elke midinote een apparte instrument. Daarna open je voor elke intrument track een exs24 met de daarbij behorende exs24 instruments.

Ik moet zeggen dat ik dit ook een absurde manier van werken vind maar het is toch echt de beste oplossing

Re: Re: exs24 vraagje

Re: Re: exs24 vraagje

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Tegen dit probleem liep ik een jaar eerder ookal op !! Vond het zo slecht dat ik radicaal gestopt ben met Logic. Een sampler met 1 output dat verzin je toch niet??:stupid Nog zo iets leuks is als je dus 16 Exs-en ofzo probeert te bouncen naar een two track , dit kan logic niet ofline!!! Bij mij begon die vaak te stotteren , ik met de gedachte ooo das allen bij het afspelen, maar nee ook de twotrack stotterd OOOwww Echt bagger. Vind Logic's environment wel heel cool maar het werkt alleen met hardware naar mijn idee ! suc6

Ik heb de laatste week van februari gebruikt om mezelf is goed te verdiepen in de environment. je kan daar werkelijk ALLES naar ALLES routeren.. megagoed...
Logic heeft geen offline renderen inderdaad... maar je kan natuurlijk wel gewoon eerst de ene helft bouncen, dan de andere. Maar zoveel moet je niet willen vragen van je computer.

Ik blijf liefst bij logic, maar als er geen updates meer komen voor pc, en die kans is heel groot, dan wordt het waarschijnlijk toch ooit wat anders (sx?)

Origineel geplaatst door bobaphat
Dit is de beste oplossing voor jou probleem Olaf,

Doe functions,,,, denote bij pitch.
Op die manier krijgt elke midinote een apparte instrument. Daarna open je voor elke intrument track een exs24 met de daarbij behorende exs24 instruments.

Ik moet zeggen dat ik dit ook een absurde manier van werken vind maar het is toch echt de beste oplossing

ik ben benieuwd hoe mijn cpu dit gaat trekken. ga ik vanmiddag even proberen. bedankt voor de tip. is dit probleem trouwens wel te verhelpen door een andere sampler (zoals kontakt) te gaan gebruiken? of is het gewoon een logic probleem (dat bij versie 5.5 .is verholpen?)

groetjes
olaf

kdenk dat ik de oplossing heb, dat ook met oude versies werkt(in iedergeval vanaf 5.0).

als je bij je audio mixer een kanaal selecteer dan heb je helemaal links de properties van dat kanaal.

1.jpg

open exs 24 op een instr kanaal, ga naar een andere willekeurig kanaal selecteer daar bij de properties het instr kanaal met exs24 en dan zet je het midi kanaal op 2.

2.jpg

nu verschijnt daar als het goed is exact hetzelfde het eerste kanaal en kan je met dat kanaal als het ware het 2e part van exs24 aansturen.

3.jpg

en we leefde nog lang en gelukkig in logic land.

4.jpg

als je dan een effect opent op audioinstr.2 dan opent hij datzelfde effect ook op AudioInstr1, dus ja dan heb je nog steeds hetzelfde. Ofwel moet je dan nog ergens iets veranderen?

Zo zou het normaal wel moeten gaan:

Make some Groups in the EXS Editor and give them
new Outputs .
Then create a fiew AUX Channels which you have to give the right input . It works

Origineel geplaatst door Toon
als je dan een effect opent op audioinstr.2 dan opent hij datzelfde effect ook op AudioInstr1, dus ja dan heb je nog steeds hetzelfde. Ofwel moet je dan nog ergens iets veranderen?

oh, dat had ik ff niet gelezen. dat weet ik eigenlijk ook niet precies. kheb zelf ook exs24 maar kgebruik m niet zo heel vaak, en als ik m gebruik is het erg basik

Na enkele uren kl*ten vandaag en dankzij een antwoord van het Logic forum ben ik er dus achtergekomen dat multiple outputs voor één EXS24 instrument in Logic 5.0 nog niet gaat. Mede omdat je geen aux tracks kan creëren en omdat de EXS24 die eigenschap in deze versie nog niet heeft (misschien de mkII versie wel). Vanaf Logic versie 5.2 geloof ik en EXS24 mkII kan je echter de EXS24 openen als multiple instrument, je kan nu dus je samples (drumkits) aan 16 verschillende uitgangen toewijzen. Dit doe je door op een aux track als input EXS24 instrument(1) te selecteren en hier kun je dan een uitgang van 1 tot 16 selecteren.

Origineel geplaatst door Toon
Na enkele uren kl*ten vandaag en dankzij een antwoord van het Logic forum ben ik er dus achtergekomen dat multiple outputs voor één EXS24 instrument in Logic 5.0 nog niet gaat. Mede omdat je geen aux tracks kan creëren en omdat de EXS24 die eigenschap in deze versie nog niet heeft (misschien de mkII versie wel). Vanaf Logic versie 5.2 geloof ik en EXS24 mkII kan je echter de EXS24 openen als multiple instrument, je kan nu dus je samples (drumkits) aan 16 verschillende uitgangen toewijzen. Dit doe je door op een aux track als input EXS24 instrument(1) te selecteren en hier kun je dan een uitgang van 1 tot 16 selecteren.

Bij LAP 5.5 kan je op ieder aux kanaal een exs + de kanalen die hij uitstuurt kiezen...Je moet de EXS mkII wel kiezen in "multi output" (onder Mono/Stereo) ...De samples naar een bepaalde output sturen doe je bij "groups" (zelfde menu waar je je zones instelt dus)

Beetje omslachtig uitgelegd maar zo zou t moeten lukken;)

OEIEOEIEOEIEOEI

OEIEOEIEOEIEOEI

Dit is nog is dure info!!!!

vette vette nuttige info dus! :D:D:D vanavond meteen ff sjekken...

aux tracks dus...!

kan ik eindelijk weer wat cpu vrij maken!

hartstikke relaxed!! superbedankt. ik ga het straks gelijk thuis uitproberen!!!

Zo moet het er dus uitzien :

Logic_multi_inst.JPG

Het enige irritante (bij mij dan) vind ik dat hij niet automatisch een nieuwe aux aanmaakt...Je moet dit dus handmatig doen :

Dubbel klik op bijvoorbeeld je audio instrument in je arrange window. Je komt nu in de Environment. Je kopieert ze mbv ctrl-toets tot je er genoeg denkt te hebben (max 64 geloof ik) en dan doe je het volgende bij iedere aux :

Environment.JPG

Succes

Origineel geplaatst door ><i
superscreenshots! thanks

(ps, wist je dat alt+PrintScreen alleen het actieve venster in je clipboard zet?)

Ik wist niet meer of t nou ctrl of alt was..Nu weet ik t weer !!

:)

kheb het even geprobeerd en het werkt super!!! bedankt nogmaals!!!

Back