Making Prodigy's "Smack My Bitch Up" in Ableton by Jim Pavloff

Eurynom3

Ouwe rot
How to make Prodigy's legendary track "Smack My Bitch Up" in Ableton. Video describes, which samples were used by Liam in this wonderful track. Reworked by Jim Pavloff.

leuk om te zien hoe je het na kan bootsen...vet gedaan...

wel een kanttekening waardoor het respect voor Liam alleen maar groter wordt: Liam had geen Ableton, maar deed alles handmatig.
Hoe lang zou ie er dan over gedaan hebben?!?! :)

Cool!

cool!! Erg gaaf om dit zo eens te zien!

Helemaal geweldig dit! :okdan:

Ook heel leuk om te horen waar de samples vandaan komen.
Dat zal een sample-clearing-gedoe geweest zijn........

wel knap, maar nog knapper om het hardwarematig in 1997 te hebben gemaakt

wel knap, maar nog knapper om het hardwarematig in 1997 te hebben gemaakt

Het gaat er niet om wat nog "knapper" is, want dan weet ik er nog wel een paar ;)

Ik vond het heel interessant om te zien hoe gebruik is gemaakt van samples. Mijns inziens geeft dit goed aan hoe je met bestaande muziek toch nieuwe dingen kunt maken. Er wordt nog wel eens laagdunkend gedaan over het gebruik van samples. Niet creatief enzo, maar die mensen moeten dit filmpje maar eens bekijken.

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die de oorspronkelijk samples eruit zouden kunnen halen.

Paul

Wat ik nog knapper vind is dat die Pavloff gewoon weet wat de originele tracks zijn geweest

Idd...nooit bij stil gestaan dat dat gitaar stukje uit bulls on parade kwam....terwijl ik vroegâh toch fan was van RATM én Prodigy.

Wat ik nog knapper vind is dat die Pavloff gewoon weet wat de originele tracks zijn geweest

Sommige samples zoals die van Rage a t m die zijn volgens mij onmogelijk te herkennen dus je zou haast denken dat ie een of andere bron heeft gehad.

Back