schoonmaken gear

Gewoon , bijna pure "dreft" [afwasmiddel] op een licht vochtig doekje voor gevoelig gear.
En wasbenzine voor hardnekkig vuil .
Wel even eerst proberen op een plekje waar het niet uitmaakt.
Maar over het algemeen poetst zelfs wasbenzine de beschrifting niet weg.
succes

Jif zou ik mee oppassen, dat schuurt (ook al is het voor de pads). Liever iets dat niet schuurt.

Ik blaas me gear altijd schoon met van die spuitbussen met "lucht"

Spuit je ook alle stof weg,

Goede ervaringen met commandant cleaner voor echt vieze lakken/plastics,te verkrijgen in verschillende sterktes,eigenlijk voor reinigen van autolakken,polijst de oppervlaktes.
Werkt ook bij lichte krassen,deze kun je er dan uitpoetsen.

gewoon een oude hollandse verfkwast om aftestoffen
kom je overal bij.

Stof verdwijnt waar swiffer verschijnt
boloog.gif

ik maak meestal een klein sopje (dreft ofzo) doe er dan een afwassponsje in heel goed uitnijpen tot het licht vochtig is en dan afwassen. NIET met de schuurkant ! ;)

Tip van een broer: Blokker heeft een plumeau van microvezel, wat zeker zo goed werkt als de swiffertoys alleen veel goedkoper is. Hoef je niet meer al je toys met doeken of hoezen te behoeden voor al het stof.

Last edited by a moderator:
Tip van een broer: Blokker heeft een plumeau van microvezel, wat zeker zo goed werkt als de swiffertoys alleen veel goedkoper is. Hoef je niet meer al je toys met doeken of hoezen te behoeden voor al het stof.

Hoezen zijn nog steeds handig. Plumeau's en swiffers pakken alleen het stof dat bovenop ligt. Als er geen hoes overheen zit komt het stof nog steeds in de schakelaars en tussen de faders. Dat krijgt de swiffer er dan ook niet uit. Voorkomen is nog steeds beter dan genezen hier.

Kunst zeem http://www.vinalon.eu/ een speciaal voor m,n gear en een andere voor de tafels en vloer etc . Die dingen kunnen ook in de wasmachine.

Als ik (nieuwe) gear heb dan maak ik hem meestal schoon met Dubro op een doekje en een kwast.

Back