KORG PS 3100

Pepertje

Ouwe rot
%21Bh3hqng%21mk%7E$%28KGrHqIH-DgEsL%29chdEKBLLVDnioE%21%7E%7E_12.JPG

Ongetwijfeld zullen er wel liefhebbers voor deze korg zijn te vonden op dit forum. Synthrepair in Emmeloord heeft er eentje gerestaureerd.

http://cgi.ebay.fr/KORG-PS-3100-en-...que_PianosClaviers_Pianos?hash=item1c0edd2c6d

Dat is zoo`n verschrikkelijk vette bak, heb er 1x 10 minuten mee gekloot en toen was hij helaas bijna overleden, maar hij klonk verschrikkelijk vet!

heb er 1x 10 minuten mee gekloot en toen was hij helaas bijna overleden,

:erm:Nooit meer aankomen hé
bash.gif

Happy New-Year ;)

hier word ik dus echt geil van... hebben!

hoe is het eigenlijk met leo?
is ie ook gebanned , of aan het "rentenieren" ?

Even kijken op zijn profiel ;)

• Laatste activiteit: Gisteren 13:21

Ik heb zelf erg lang een ps3100 gehad.
Maar het podiumwerk vond die niet echt leuk.
Op een gegeven moment lag constant de achterkant eraf en een soldeerbout ernaast.

I.
ach zo, ja inderdaad , dat gaat ook, dank, hij rust dus nog niet op z'n lauweren gelukkig.
die ps3100, tja zal wel weer vet boven de 2500-3000 euro worden

Deze is met origineel Korg standaard...

ralp centen wise dan he ..
de ps3100 is toch niet eens soon verschrikkelijk duur beestje ..2000+ofso...[gokje]
de ps3200 zie je veel minder / en de 3300 al helemaal nooit

[t zijn welegte ultra mooie machienes / net asde obie 2/4/8 voices ]

kbegryp geen reet van frans ;Le prix de réserve est le prix minimum accepté par le vendeur. Les enchérisseurs ne peuvent pas voir ce prix. Pour pouvoir remporter un objet, l'acheteur doit placer la meilleure enchère et atteindre ou dépasser le prix de réserve.

volgens mij ...is de reserve nog niet gehaald ben benieuwd ! waardat ligt [en geen bieders ???

Ik dacht ook direct 'hé, dit is iets voor Leo,' blijkt hij zijn account zo te hebben ingesteld dat ik hem geen mailtje kan sturen.

Geloof dat Leo het soms een beetje heeft gehad hier. Terwijl hij zich nog wel heeft aangeboden 'moderator' te worden. Van betrokkenheid is dus wel sprake.

kbegryp geen reet van frans ;Le prix de réserve est le prix minimum accepté par le vendeur. Les enchérisseurs ne peuvent pas voir ce prix. Pour pouvoir remporter un objet, l'acheteur doit placer la meilleure enchère et atteindre ou dépasser le prix de réserve.

volgens mij ...is de reserve nog niet gehaald ben benieuwd ! waardat ligt [en geen bieders ???

Google heeft vertaal-mogelijkheid :D

deze is mooi, maar de ps3200 is echt nog een stapje hoger, over de 3300 nog maar te zwijgen.

Dreammachines

:biertje:

Ik heb zelf erg lang een ps3100 gehad.
Maar het podiumwerk vond die niet echt leuk.
Op een gegeven moment lag constant de achterkant eraf en een soldeerbout ernaast.

dit is toch ook geeeen podium gear beest ...[foei leo ] tsja mannen met een band o o o o h :dubbel:hy wilde m zeker in de fik steken ...na zn optreden
nee neem dan een korg dv800 mee
das een podium bak .. met ballen
deze semi [want datzijn ze] modulaire-semi-poly ps series bakke zijn egte studio tools ,...lijktme heerlijk electro vibe monsterts

beter oplaatje voor wie ..wil
http://www.vintagesynth.com/korg/ps3100.php

Polyphony - 48 voices
Oscillators - 12 VCO's
Effects - 3-band EQ
Filter - 3 Typical resonant VCF filters
VCA - 3 Envelope generators (without release)
Keyboard - 48 keys
Memory - None
Control - CV/GATE
Date Produced - 1977
Est. Value - $1,000 - $2,000

haha die prijzen daaro altyd !

ok dus weer soon quasy poly bak met 48 toetsen poly [beetje de es50 denkikook qa poly ,
hoe t werkt ...]
wel weer 12 vco,s ...hoe werkt dit?
:?

The single VCO still sounds rich enough - they are divided down by top-octave divider ICs, now difficult to replace,to give the full range. They sound good due to the waveshaping carried out on the square wave source. There is enough patching capability, with voltage processors, to give a very good modular system in terms of flexibility. The built-in ensemble is a bit noisy, but that, along with the triple resonator, makes very effective sounds. Mine's a bit battered casewise but the front panel is substantial as is the internal construction.
bedank roger [!]

[dat filter kenik van mam ...jaja,
iig was een leuke module reso met drie kantel punten die je met lfo,s kan rondslingeren ]

Geloof dat Leo het soms een beetje heeft gehad hier. Terwijl hij zich nog wel heeft aangeboden 'moderator' te worden. Van betrokkenheid is dus wel sprake.
zou kunnen, is de enige niet na blijkt . veel oude bekende hebben afgehaakt en/of zijn gebanned.( maar daarover berichten leidt altijd tot waarschuwingen , dus dat moeten we maar niet doen).
ik had hem , en 5 andere genoemd als geschikte kandidaten ( inclusief m'n eigen aanbod) . onnodig te zeggen dat geen van hen benaderd is . leo had zich dus , voor zover bekend , niet zelf aangemeld, wel eens een keer zoiets genoemd als mogelijkheid , na heftige discussies alhier op het forum. althans zo zit het in m'n geheugen.
jammer , maar inderdaad vroeg ik me af waar ie was, als er al iemand veel synth's daadwerkelijk heeft geproeft is hij het wel. jammer van alle ervaring en kunde.

die ps3300 , ja die zou ik wel eens in de 2dehandszaak willen tegenkomen voor een redelijk betaalbare prijs

Dat is zoo`n verschrikkelijk vette bak, heb er 1x 10 minuten mee gekloot en toen was hij helaas bijna overleden, maar hij klonk verschrikkelijk vet!

expensive 10 minutes
hehe

http://www.vintagesynth.com/korg/ps3300.php
maaruh de ps3300 is dus 48 voices en 48 osc
fully poly dus
das egt een dikke kabel bende inside !!!

Est. Value - $5,000 - $7,000 (only about 50-100 made
dit maakt t ook egt duur / zeldzaam

TO MIXVIXEN: I'm a friend of Matts and he told me they were sold to Aphex a little while ago
-edit GRRRRRR VIEZE AFX :bekdicht:

d8 dat onze repair mennie uit drenthe eentje vorig jaar aant repareREn was ..met pix opt forum ...was egt helemaal ...aan verbrokkelen ..

handig

Back