KORG PS 3100

Is goed!

Heb afgelopen nog iemand op het bestaan van synthrepair gewezen. Hij/zij had (heeft?) een Korg 800DV op marktplaats in de aanbieding waar het 1 en ander aan moet gebeuren.

Zag op eBay nog een heel gaaf ding, een vocoder van Sennheiser, maar die vraagprijs was wel helemaal hoog. Natuurlijk ging ik even googlen en plaatste ik maar een prachtig filmpje van Heinz Funk onder de vintage-thread elders op het forum.

http://cgi.ebay.nl/Sennheiser-VSM20...wItemQQptZStudioequipment?hash=item518cdc7d68

die ps 3100 heb ik de novoband ooit (toen ze net begonnen waren) ongelofelijk op hun bek horen gaan.. de toetsenist die een kawai S-100F had kon een keer een ps 3100 lenen van iemand, nou hij helemaal uit zijn dak natuurlijk.. maar hij was even vergeten dat dat pitchbendwiel in de middelste stand moest staan, dus ieder nummer was weer knetter vals..
ook het onderling stemmen van de oscilatoren bleek een hele opgave...
de accoorden die je op de ps3100 opeens wel kon spelen t.o.v de kawai, leken meer op een dozijn voetbaltoeters van de supporters van een voetbalploeg die net aan het verliezen was
was 1981 ofzo
gelukkig was dit een school concert.
het bandje heeft het later nog aardig gedaan als hitparade disco band met een aantal top 40 noteringen (maar dan wel zonder ps3100!!! dat moet ik er wel bij zeggen)
dat optreden heeft er wel sterk toe geleid dat ik de korg ms20 ging kopen een jaar later..

Dit weekend in Parijs geweest en gelijk de PS-3100 opgehaald. Aardige gast. Supermooie bak, heerlijk geluid. Pepertje, bedankt voor de tip!

Ik had hem ook gemaild...aardige dude..wat heb je uiteindelijk betaald als ik zo lomp mag vragen...:engel:

Tuurlijk mag je lomp vragen. 2600. Leek me een aardig bedrag voor een PS-3100 in erg goede staat (zo goed als mint en ook technisch prima in orde) met originele Korg standaard en dubbele footcontroller. Of is het teveel? Anyway, wilde toch nog naar Parijs, dus kon de dingen mooi combineren en een veel betere prijs dan de andere 2 PSen die nu op Ebay staan.

Hij had ook nog een Memorymoog staan. Moest technisch wel ff nagekeken worden, maar ziet er mint uit! En ook nog een Yamaha CS-70m. Ook mint!

En verder nog mint Revox taperecorder. Mooi spul in een mooi begin 1900 appartementje in Parijs.

thnx 4 richtprice
kunje nagaan wat soon 3300 doet
oei
denk dat dit en de 4/8 voice egt de leukste synths around zijn
:okdan:
sc6man !

Tuurlijk mag je lomp vragen. 2600. Leek me een aardig bedrag voor een PS-3100 in erg goede staat (zo goed als mint en ook technisch prima in orde) met originele Korg standaard en dubbele footcontroller. Of is het teveel? Anyway, wilde toch nog naar Parijs, dus kon de dingen mooi combineren en een veel betere prijs dan de andere 2 PSen die nu op Ebay staan.

Hij had ook nog een Memorymoog staan. Moest technisch wel ff nagekeken worden, maar ziet er mint uit! En ook nog een Yamaha CS-70m. Ook mint!

En verder nog mint Revox taperecorder. Mooi spul in een mooi begin 1900 appartementje in Parijs.

Hmm ik had hem hetzelfde geboden maar hij vond het te weinig...had hem graag gekocht...Ik denk dat ie een marktwaarde heeft van 3500 vooral met de standaard en footcontrollers.

Kom jij uit Eindhoven??

De MMoog en de CS70M zijn beiden 4000 eu het stuk...Ik had interesse in de CS70 maar 4000 eu is boven mijn budget.

De MMoog en de CS70M zijn beiden 4000 eu het stuk...Ik had interesse in de CS70 maar 4000 eu is boven mijn budget.

khad een cs20m
erg leuke robuuste 2 osc synth met multimode filter en 8...jawel preset plaatsen samen met de obie one de eerste die dat had

is soon cs20m nou van binnen beetje te vergelijken met de cs40/70m

t synth gedeelte dan wel he ........?

[oja verkocht mn cs20m voor 250.- ofso ..barhe ]

Ik heb de CS40 gehad en die vind ik erg ok, echter Yamaha had tijdens de producte aandelen spaanplaat dus echt licht was ie niet.

Ik heb de CS40 gehad en die vind ik erg ok, echter Yamaha had tijdens de producte aandelen spaanplaat dus echt licht was ie niet.

weet wel dat de cs20m egt niet te vergelijke is met de structuur/ opbouw vd cs30[dus ook cs5/10/15]

andere filters [volgensmij alles ....in/outside:engel:

idd die belachelijke brede trapleuningen ook op de sk string series ...
niet een egt wood /maar spaanplaat???
heeft polysix & monopoly enso ook

ik denk dat de sk 20/30 enso wel weer dingen gemeen hebben met de cs20/40/70m
iig knoppen hehe:D

en die sk dingen zijn egt soms 200a350 ofso afhankelijk welke staat natuurlijk
all non cv gate
egte liefhebber / speel dingen

in die tyd deden timmermann leuke zakenhehe

Nou Ron,volgens mij heeft Gert Timmerman nog nooit op een synth gespeeld of vergis ik mij:)

Die lag meestal boven op Hermien...Tot dat ie in den here werd...Nu drinkt ie biertjes hierboven met Hennie van de kermisklanten

Die lag meestal boven op Hermien...Tot dat ie in den here werd...Nu drinkt ie biertjes hierboven met Hennie van de kermisklanten

en dansen ze samen de " polka " de hele dag door op liedjes van nico haak
...metje elastieke benen ...haha

maaruh r-onkie tonkie pianisie op zn sinasappelkissie ...asmaar verder asmaar verde
is egt wel een gouwe plaat !!!!

Back