KORG PS 3100

zou kunnen, is de enige niet na blijkt . veel oude bekende hebben afgehaakt en/of zijn gebanned.( maar daarover berichten leidt altijd tot waarschuwingen , dus dat moeten we maar niet doen).

stassie -practice - wie komtme nu ...bannen ???:r

ik had hem , en 5 andere genoemd als geschikte kandidaten ( inclusief m'n eigen aanbod) . onnodig te zeggen dat geen van hen benaderd is . leo had zich dus , voor zover bekend , niet zelf aangemeld, wel eens een keer zoiets genoemd als mogelijkheid , na heftige discussies alhier op het forum. althans zo zit het in m'n geheugen.
jammer , maar inderdaad vroeg ik me af waar ie was, als er al iemand veel synth's daadwerkelijk heeft geproeft is hij het wel. jammer van alle ervaring en kunde.

:biertje:
die ps3300 , ja die zou ik wel eens in de 2dehandszaak willen tegenkomen voor een redelijk betaalbare prijs

denk datie nog wel mee leest/ minder react
wordtje soms ook moe van :Z
en idd aster iemand veel synths heeft gehad ist micro-leo wel ! :doei:

mooie demo,s met uitleg https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1187168#post1187168

demo 2

vooral dat de envelopes pas getriggerd wordne na 2/3/4/5 toetsen ingedrukt ..apart !
nooit gezien op een synth

reso as wave shaper ..tsjekit !

yep, iedereen wil een mooie motorfietsje these days

Ik ken zijn minimumprijs natuurlijk niet maar is , zeg maar, 2500 euro echt een idioot bedrag voor deze synth?
Gezien de gangbare vraag en betaalprijzen lijkt mij dit toch niet echt idioot toch?

Ik ken zijn minimumprijs natuurlijk niet maar is , zeg maar, 2500 euro echt een idioot bedrag voor deze synth?
Gezien de gangbare vraag en betaalprijzen lijkt mij dit toch niet echt idioot toch?

Ik denk dat 3500 euro tegenwoordig de prijs is,2500 is een erg mooie prijs voor deze geweldige bak..

3500, dan kom je al in de buurt van een jp8, tegenwoordig

( Iedereen wilt een mooie synthesizertje , these days )

Ik denk dat 3500 euro tegenwoordig de prijs is,2500 is een erg mooie prijs voor deze geweldige bak..

hangt wel erg van de staat af,een met een servicebeurt en gerecapt en gecallibreerd is wel 3500 waard denk ik,als je dat moet laten doen ben je ook al snel 1000 euro kwijt..
Je ziet ze ook wel goedkoper maar dan zit er meestal een hoop werk aan.

mooi dat iemand t inde gate houdt
dus
boven de 2500.- gokken
ralph jij verkocht toch 2jaarterug eentje 1x

Ja een verkocht, met originele standaard etc..in mint conditie.

Ik heb de fransman in kwestie gemaild over de PS3100 maar hij wil er veel meer voor hebben dan 2500.

hangt wel erg van de staat af,een met een servicebeurt en gerecapt en gecallibreerd is wel 3500 waard denk ik,als je dat moet laten doen ben je ook al snel 1000 euro kwijt..
Je ziet ze ook wel goedkoper maar dan zit er meestal een hoop werk aan.

Is dat een bekenden 3100 kwaal dan? Dat ie standaard moet worden geserviced? Die ik had was meer dan prima.

connectoren vergaan,recappen is altijd beter want condensatoren hebben maar een beperkte levensduur,de voedingselcos vooral .En het is een complexe machine die nu en dan goed afgesteld moet worden.
Je kan mazzel hebben natuurlijk..

Vraag maar aan MikePhilco en Boele heeft er ook 1 gehad die moest ém ook compleet servicen........die multiconnectoren schijnen echt hel te zijn.......trouwens wel een geile bak.

grt Gert-Jan

Vraag maar aan MikePhilco en Boele heeft er ook 1 gehad die moest ém ook compleet servicen........die multiconnectoren schijnen echt hel te zijn.......trouwens wel een geile bak.

grt Gert-Jan

Zeker een mooi instrument echter het is en blijft een heel luxe string ensemble op poten. Het ding is zwaar, groot en voor 3500 zou ik eerder een 2600 of zo kopen...De 3200 en 3300 hebben wat mij betreft meer charme. Helaas zijn die erg duur en onvindbaar.

%21Bh3hqng%21mk%7E$%28KGrHqIH-DgEsL%29chdEKBLLVDnioE%21%7E%7E_12.JPG

Ongetwijfeld zullen er wel liefhebbers voor deze korg zijn te vonden op dit forum. Synthrepair in Emmeloord heeft er eentje gerestaureerd.

http://cgi.ebay.fr/KORG-PS-3100-en-...que_PianosClaviers_Pianos?hash=item1c0edd2c6d

Synthrepair zit in Meppel en heeft er inmiddels een stuk of tien onder handen gehad. Meestal ging het om complete revisie-beurten.

Zeker een mooi instrument echter het is en blijft een heel luxe string ensemble op poten. Het ding is zwaar, groot en voor 3500 zou ik eerder een 2600 of zo kopen...De 3200 en 3300 hebben wat mij betreft meer charme. Helaas zijn die erg duur en onvindbaar.

Heb je de patchbay wel eens goed bekeken?Dat ding kan echt wel meer dan ensemble geluiden..hij klinkt ook echt heel mooi,luister maar eens naar de samples op bluesynths...plus de polyfone filters,een 3300 is een dubbele 3100 dacht ik ,of een triple?
Zwaar is ie wel en groot,en ik zou er ook geen 3500 voor over hebben,maar dat vindt ik een 2600 ook niet waard.Dat anderen dat er wel voor betalen zegt volgens mij meer over de staat van de wereld...

Goede jaarwisseling trouwens,weer terug uit het ijzige noorden?

Back