welke fx / gear heb jij op je master staan?

chielos

...
zelf gebruik ik eigenlijk vrij weinig effecten en dergelijke op mijn master.
soms wel eens dbglitch voor die freaky cuts over alles.
of een beetje compressie maar verder eigenlijk niks...

ik vroeg me vandaag af wat jullie hiervoor gebruiken!

dus brand maar los, welke bak of software gebruik jij om je hele mix die ene specifieke sound te geven?

cheers,

chielos

kan je zo goed mixen, of heb je daar een andere reden voor?

er is een tijd geweest dat het masteren werdt overgelaten aan de dude bij de perserij, puur alleen om ervoor te zorgen dat het op het vinyl paste.

toen heette het ook niet ¨masteren¨...................

maar al met al kan wat nabewerking van een totaalmix geen kwaad, maar het is geen moeten,.
zonder kan het ook helemaal prima de luxe klinken.

:mega:

kan je zo goed mixen, of heb je daar een andere reden voor?

ik ook eigenlijk niks ...ik [hoop alles goed ervoor in t pad te regelen ,

maar by een vriend die zelfde mixert heeft ...staat een tl audio over t eind die t lekker aan zwachteld / aan smeert niet duidelijk aanwezig toch hoorbbaar

persoonlijk gebruik fx / compressie on iets te " verbouwen " zeg maar :D
ik moet nog leren nethjjes met fx / compressie om gaan
dus eind compressor ister nog niet

ik denk idd dat een focusrite zal worden met master functie s

kost wel wat meteen
:Z

Eigenlijk alleen een multibandcompressor (in mijn cubase afmaaktemplate), maar ik weet dan ook maar nauwelijks wat ik doe ;)

Voor mij werkt het afdoende. Maar da's op baggerspeakers (Behringer MS16). Vanavond ga ik mijn nieuwe monitors aansluiten, en dan zal ik er wel achterkomen dat het allemaal niet zo eenvoudig is.. :D

Bij mij niets op de masterbus. Zo kan je een ongemasterde track opnemen. Wordt veel lastiger om te masteren wanneer er al compressie aanwezig is op de masterbus. Zeker als je voor verschillende dragers wil releasen.

Op mijn masterbus heb ik als insert de volgende chain:

Behringer T1952 Tube compressor
Behringer DSP9024 Multiband compressor
SPL Stereo Vitalizer MK2
Alesis DEQ230d EQ

Tube compressor gebruik ik hoofdzakelijk voor de limiter. Staat vaak uit.
Bijna nooit de Tube compressor en de DSP samen.
Nooit de DSP en de Vitalizer samen.
EQ staat vaak op bypass, gebruik vooral de RealTimeAnalyzer functie.

P.S. Nee, geen Behringer discussie/bashing starten aub

Op mijn masterbus heb ik als inserts staan:
behringer - denoiser (staat meestal aan)
behringer - virtualiser dsp1000 (soms (bijna nooit) eens voor room reverb)
behringer - feedbackdestroyer (als notch filter, staat af en toe eens aan)
behringer - ultramizerpro dsp1424p (staat meestal aan, multiband compressie, stereo width, exciter)
hiletron - 9019 compressie (staat meestal aan)
behringer - fbq6200 EQ (staat meestal aan)

Ik weet dat dit veel lijkt maar alles staat subtiel ingesteld en het klinkt hoe ik het wil :)

Niets.....alles gewoon strak afmixen met per kanaal wel fx's e.d.
Masteren voordat het op vinyl gaat laat ik doen door Curvepusher in Londen (ook het snijden van de laquer).

grtzzzRb

SPL Dynamaxx vaak maar wel heel subtiel zodat er genoeg ruimte overblijft om in een master stadium eventueel nog via multiband compressie wat te kunnen doen.

Heel af en toe SPL vitalizer mk2 voor een lekker breed stereo beeld.

En soms ook helemaal niks.

Verder een paar keer ge-experimenteerd met Assimilator (powercore platform) op de master bus.

Ik heb inprenciepe ook niks op m`n master, eigenlijk gewoon nooit. Wat ik soms wel doe is na het opnemen m`n nummer lichtjes door de DBX566 en een beetje van de mixmaster trek. Dit voornl. om het laag wat strakker te krijgen en dat als het in een club word afgespeeld niet zo rommelig klinkt, het laag dus.

En af en toe, licht aan het nummer, een maximezer (cubase). Niet te zwaar maar dat ie net een paar dbtje harder klinkt zodat, als ik m`n nummer aan het luisteren ben tussen de profi nummers ik niet steeds met de volume knop aan de weer hoef.

Back