Audacity

rick8245

Stamgast
Kun je je synthesizer aansluiten op Audacity en rechtstreeks een stukje inspelen ??

Ja, gewoon je line out van je synth connecten met de line in van je geluidskaart, in Audacity bij je preferences je geluidskaart selecteren en opnemen maar!

ff dit draadje hijacken.

Ik lees overal dat het mogelijk is om mbv Audacity de output van je soundcard te capturen, dus eigenlijk alles wat je door je speakers hoort.
Ik krijg Audicity echter zo niet geconfigureerd. Kan alleen maar input capturen.
Is dit soundcard specifiek, en zou het kunnen dat mijn Edirol UA-25EX het niet ondersteunt ?

EDIT:
heb net een ander doodeenvoudig programmatje geprobeerd en die doet het ook niet.
Normaal gezien zou ik als input device "stereo mix" moeten kunnen selecteren, maar dat kan ik dus niet.
Ik zie alleen: Input Device = "hoofdvolume", sound device = "IN (UA-25EX)"

Laatst gewijzigd:
ik lees net op een ander forum :

Microsoft heeft de ondersteuning voor opname van Stereomix in Windows 7 gedisabled, ivm te makkelijk opnemen van geluid van youtube bijvoorbeeld. Met Vista drivers moet het wel werken

Hebben meer mensen hier last van of is het broodje aap verhaal ?

Hebben meer mensen hier last van of is het broodje aap verhaal ?
Broodje aap, want in vista lukt het me ook al niet meer (in xp lukte het me altijd wel met Audacity, maar in Vista kan ik alleen nog maar de microfoon selecteren...).

Back