Rm1x syncen met Cubase.

Skipsel

Evil Rabbit
Ik gebruik mijn rm1x als kladblok en heb nu een heleboel basloopjes en enzo staan die ik verder uit wil werken in Cubase. Het lukt mij alleen niet om de Rm1x te syncen aan Cubase om vervolgens de sporen op te nemen. Ik heb mijn Rm1x in songmode met de midi sync setting op MTC staan. Ik heb de sync settings in cubase staan zoals ze beschreven staan vanaf pagina 642 van de manual. Op het moment dat ik in Cubase op play druk begint m'n rm1x wel spelen maar absoluut niet in sync en opnemen lukt ook niet Ik zie op m'n rm1x wel midi data binnenkomen en uitgaan maar cubase in cubase is niet te zien dat er data binnenkomt of uitgestuurd word.
Wie kan mij helpen?

Je kunt de data van de RM1x toch gewoon wegschrijven als midifile op een floppie? En die midifile weer gewoon importeren in Cubase..... 8)

Origineel geplaatst door Cozko
Je kunt de data van de RM1x toch gewoon wegschrijven als midifile op een floppie? En die midifile weer gewoon importeren in Cubase..... 8)

Dat leek mij ook het makkelijkst, maar als ik dat doe dan gooit mijn rm1x alle data op 1 kanaal. En ik als ik de manual goed gelezen heb dan kan dat ook niet anders. "play fx, Out channel, voice submode and effect submode settings are not included in an SMF file" , pag 43 manual Errug vervelend dus.
Er moeten meer mensen zijn die heen en weer swappen tussen rm1x en sequencer op de pc, hoe doen jullie dat?

In de midi setup van je RM1x kan je aangeven waar je de midi kanalen heen wilt sturen. zorg dat die _alleen_ naar extern gaan, niet naar TG (tone generator). zo stuurt ie de data via cubase weer naar je RM1x, en zou het sync moeten lopen.

Overigens had ik zelf ook heel veel moeite de RM1x te syncen (zowel logic als cubase). Het ging wel goed als je de clock van de RM1x gebruikte, misschien is dat een optie?

Let op dat je midi thru uitstaat op je RM1x.

succes

Origineel geplaatst door Skipsel
Dat leek mij ook het makkelijkst, maar als ik dat doe dan gooit mijn rm1x alle data op 1 kanaal. En ik als ik de manual goed gelezen heb dan kan dat ook niet anders. "play fx, Out channel, voice submode and effect submode settings are not included in an SMF file" , pag 43 manual Errug vervelend dus.
Er moeten meer mensen zijn die heen en weer swappen tussen rm1x en sequencer op de pc, hoe doen jullie dat?

het is cubase die alle midi data in 1 track gooit....maar daar laat je gewoon het "split midi to channels" ofzo op los en dan komt elk midi kanaal netjes in z'n eigen track te staan

Origineel geplaatst door olafmol
het is cubase die alle midi data in 1 track gooit....maar daar laat je gewoon het "split midi to channels" ofzo op los en dan komt elk midi kanaal netjes in z'n eigen track te staan

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAa. Gevonden!!! Pagina 475 van de manual! Echt super!

""1. Select the part(s) containing MIDI data on different channels.
2. Select “Dissolve Part” from the MIDI menu.
3. In the dialog that appears, select the “Separate Channels” option.
This is only available if the MIDI track was set to channel “Any”."[/I}

Back