Hoe doe ik dit

OJS

..............
OK, ik ga nu even glad door de mand vallen v.w.b. mijn gebrekkige kennis.
Ik keek laatst naar een aantal demo filmpjes van Titan (redelijk indrukwekkend vond ik overigens) en daar hoorde ik een specifiek filter/effect dat ik graag zou willen gebruiken bij andere sounds in softsynths.
Maar je raadt het al: ik zou niet weten hoe je dit maakt.

http://www.youtube.com/profile?user=bestservicegmbh#p/u/6/2vv4rs2D8RI

Kijk bij het filmpje vanaf 1:55. Bij 2:02 wordt het modulatie wheel omhoog gedraaid en krijg je het effect dat ik bedoel. Hoe doe ik dat? En hou er graag rekening mee dat ik blond ben.......

Volgens mij is het een lfo die de filter moduleerd (in sync mode op 1/16)en de amount wordt bepaald door het modulatie wiel.

Klein gokje...ik durf het niet met zekerheid te zeggen

Een snelle LFO (triangle wave of square wave, afhankelijk van gewenste 'scherpte' van het effect) die òf het filter moduleert (helemaal open/dicht) of de amplifier moduleert (helemaal open/dicht).
De snelheid van de LFO maakt het verschil: langzaam -> bijna tremolo achtig, snel -> bijna ringmodulator achtig.

ja ik zou ook zeggen een LFO die de filter moduleert.
denk misschien zelfs een Square waveform voor de LFO.
zal morge anders effe probere t na te maken op mn Roland JP8080 :P, ben wel nieuwsgierig nu ;)

Heb effe getest vanochtend op mn JP8080. T zal idd een Bandpass filter (met een Decay) zijn die gemoduleerd wordt met een LFO met een scherpe waveform.
Ik heb een Square wave gebruikt voor de LFO.

Attachments

• Titan LFO.mp3
    351,9 KB · Bekeken: 95
Docent liet een (elektronische) klank horen en dan moesten wij vertellen hoe het geluid was opgebouwd. Ook klanken nabouwen of klanken maken die werden beschreven. Was altijd erg nuttig en gebruik het dagelijks...soms om een Synthforum lid te helpen

Cool man, of is 't niet zo cool meer als het moet? :P

Wou dat ik t nog kon, in de schoolbanken.. zit nu zo "vastgeroest" in m'n doen en laten dat het geen zin meer heeft er nu nog aan te beginnen, een avond of weekend cursusje hooguit.

Back