Korg: Nieuwe electribes?

Jammer dat er geen USB poort op zit, maar buiten dat heeft de huidige generatie nog niet echt aan relevantie ingeboet volgens mij...

ik geloof dat de groovebox tijd een beetje over is... andere merken zijn ook niet echt meer heel actief met nieuwe modellen of updates. de markt trends zijn mobiel en home recording / DAW. Korg is met de Micro & Nano lijnen ook wat meer in die richting aan het gaan denk ik

ik geloof dat de groovebox tijd een beetje over is... andere merken zijn ook niet echt meer heel actief met nieuwe modellen of updates. de markt trends zijn mobiel en home recording / DAW. Korg is met de Micro & Nano lijnen ook wat meer in die richting aan het gaan denk ik

Ableton en andere software toepassingen winnen snel terrein over hardware zoals sequencers en groovboxen, dat zeker. Daarom zullen fabrikanten minder geneigd zijn om (dure) modellen op de markt te gooien, als software /toch/ wel flexibeler is.

Toch vind ik dat Electribes iets wezenlijkst toevoegen aan een live-setup, wel aan de mijne iig. Maargoed, ik kies er dan ook bewust voor om niet met n laptop op t podium te gaan staan 8)

Mijn live setup bestaat tegenwoordig vooral uit Electribes. Ze zijn lekker makkelijk te programeren en te combineren. Ik heb overigens alleen oude electribes (geen ESX/EMX) werkt super. Heb geen nieuwe versies nodig en ik geloof ook niet dat Korg daar mee bezig is.

Jammer dat er geen USB poort op zit, maar buiten dat heeft de huidige generatie nog niet echt aan relevantie ingeboet volgens mij...

ik zat eigenlijk net hetzelfde te denken. Op zich zou je toch best kunnen concluderen dat de electribes een succes zijn geweest. Bijna iedereen heeft er wel eentje gehad lijkt het.
Ik heb nog steeds een er-1 staan alleen voor de sequencer :okdan:

Ik vind het ook echt wel fijne apparaten hoor..ze werken simpel.. kunnen veel.. En natuurlijk kan je met software alles vervangen, maar als dat echt de beste oplossing was, zou er geen hardware meer bestaan..En ik geloof dat het wel duidelijk is dat hardware echt niet aan het verdwijnen is!

Ik hoor liever gewoon goede, originele muziek en geluiden. Waar de artiest dat mee doet zal mij aan mn reet roesten.

Daar heb je een punt. Helemaal mee eens, maar ik heb zelf meer lol op het podium met knoppendrukkelarij dan met muisklikkelarij... Dus eigenbelang :D Nou moet ik zeggen dat voor het livebeeld een laptop nou niet echt toppie is. Maar daar kunnen de meningen over verdeeld zijn natuurlijk...

Back