Emu 1212m Probleem

Ruben13

Stamgast
Ik het reeds een emu 1212m aangeschaft,
Het werkt wel gewoon maar ik heb het gevoel dat er iets nog niet goed.
Mijn cpu gaat nog steeds redelijk snel omhoog in fruityloops.

Bij mijn patchmixer staat ook status locked heeft dat hier iets mee te maken?

:okdan:

alleen cpu gebruik gaat niet goed.
ik zou toch gewoon 1 hele track met aardig veel vsts moeten kunnen afspelen nu?

Wat voor PC heb je? Processor, RAM geheugen etc.
De CPU is degene die het hele zwikkie moet berekenen en uitvoeren, als jij zware VST's draait op een oud Celeron processortje dan is het met alleen een nieuwe Geluidskaart niet meteen een monsterPC geworden ;)

ik heb een Amd 2.8 ghz dual core en 4 gb werkgeheugen dus lijkt mij voldoende of heb ik dan iets in de pc zelf verkeerd staan?

Vreemd genoeg heb ik een beetje hetzelfde. Ik gebruik geen FL maar Renoise.
Sinds ik mijn 1212m (2ehands) gebruik trekt mijn (behoorlijk oude pentium 3) pc het niet goed.

Wat met name vreemd is, is dat wanneer ik zoveel mogelijk visuele zaken uit zet (pattern follower en track scopes), het allemaal al beter gaat. Maar nog lang niet goed genoeg vergeleken met m'n onboard AC97 crap soundcard uit 2001.

Check even of er conlicten zijn met andere dingen in je pc. Bij mij shared de kaart IRQ 11 met een IEEE 1394 OHCI Compliant Host Controller maar van forumlid MikeJarod begreep ik dat het heel goed de firewirepoort van de kaart kan zijn en dus geen problemen moet opleveren.

Trouwens, zoals Mokum ook al zegt. Je plugs worden nog steeds door de CPU berekend, tenzij je de effecten uit Patchmix gebruikt.

Edit: bij mij is het dus met name een visuele latency waar ik last van heb.

Laatst gewijzigd:
Kun je me mischien een klein beetje op weg helpen hoe ik de unboard uit de bios krijg etoin?

Ik neem wel aan dat je de Emu-drivers gebruikt en niet de onboarddrivers. Zet in je configuratie ook de E-mu als standaardgeluidskaart aan. Het heeft er waarschijnlijk niets mee te maken maar je weet maar nooit.

Hoe draait de rest van je systeem bijvoorbeeld?

Er kunnen zoveel oorzaken zijn:

Virusscanner
Virussen
Laatste drivers geïnstalleerd
Wel eens last van blauwe schermen

CPU-gebruik gaat niet goed. Zie je dat met een metertje in FL-Studio. Merk je verder iets. Misschien moet je er gewoon niet op letten en lekker aan de slag gaan. :)

Heren, bedankt voor de reacties!

@ Etaoin: Ik heb de onboard soundcard in de bios uitgezet voordat ik de emu heb geinstalleerd, dus neem aan dat dit goed is.

@ V-nex: ik zal eens kijken. Ik heb gisteren mijn muziek pc voor het eerst sinds tijden weer eens leeggehaald en opnieuw alles erop gezet (met nieuwe en juiste drivers), maar het probleem is er nog steeds, dus het is sowieso een hardware issue. Denk dat mijn pc gewoon te oud is en wellicht is het toch mijn onboard video kaart met 64 shared mb :D
Ik koop pas een nieuwe pc als starcraft2 uitkomt:D

Laatst gewijzigd:
Back