Restrained - You Fake Ass [hardcore]

Wat mij als buitenstaander altijd weer opvalt in dit soort muziek is dat er zo weinig in gebeurd. Elk plaatje heeft een zelfde opbouw en de klanken zijn ook allemaal van het zelfde soort.

Vocalen worden lijkt het wel van dezelfde sample cd gepikt.

En in het een algmeen kille sound.

Is er nu helemaal geen creativiteit bij de hardcore producers of durft niemand eens is wat anders te doen. Kortom zijn hardcore producers alleen maar volgers.

Wilde ik toch even kwijt. Het zal wel komen doordat ik geen verstand heb van dit type muziek..........

Paul

Naja dat is jou mening ;)
Komt op het zelfde neer als dat ik ga oordelen over jou muziek,
Ik respecteer dat wel wat jij zegt, zit ook een kern van waarheid in dat het eigenlijk dezelfde kant op gaat, maar dat er geen creativiteit in hardcore zit ben ik het totaal niet mee eens.
Die opbouw heeft ook te maken met een bepaald ritme dat in de track moet zitten voor het over mixen van een track.

Toch bedankt voor je reactie ;)

Ik heb daar ook altijd last van dat als ik naar een genre luister dat het allemaal beetje van het zelfde is.. En als het dan een keer een beetje anders is dan geven ze het stiekem snel een andere naam! ;\

Verder voor zijn soort is het best een ok plaatje volgens mij het klinkt iig best netjes. Ga zo door zou ik zeggen.

Bedankt voor de reacties!
@ The Untitled ;
Ik denk dat dat ook deels komt door de myspace player, omdat er echt een stukje dynamiek verloren gaat wat ik ook merk met het verschil van de mp3/wav file..
het gaat door een compressor heen denk ik in die playlist, en zo gaat een stukje 'warmte' verloren.

Thanks !

ik vind em wel lekker klinken!

Heheh ik vind ie wel strak vet :p
als ook die vorige track die je maakte :)

Als ik dan toch 1 puntje mag geven, maar dat is dan toch eerder persoonlijke smaak als techniek, ik zou de tail van je kick iets langer maken...

Maar buiten dat: toppertje :)

Klinkt lekker hoor zo ver ik nu kan horen (@#$ boxen op het werk...;))
Er mogen wat mij betreft wel meer spannende elementen (cq veranderingen) inzitten.

Verder lekkere track!

Bedankt voor de reacties allemaal!

Die beperking leg je jezelf op!! Een goede DJ moet alles kunnen mixen.
Ben ik het niet mee eens.
Een track moet kwa opbouw/mix goed in elkaar zitten, dus heb ik gewoon gekozen voor 32 beats opbouw voor de echte kick er in komt(in de full versie), en als je reageert, kan je ook je mening geven over de demo, toch?

Ik zit op mn werk, kan daarom je track niet goed beoordelen.

Daarnaast, je maakt muziek en jij legt jezelf 'regels' op zodat de DJ het mogelijk, maar vooral makkelijk, kan inmixen. Opbouw kan enorm goed in elkaar zitten, maar voor een DJ teringmoeilijk te mixen. Er bestaat ook Hardcore die niet volgens die regels zijn gemaakt en dus ook niet minder vet daarom.

Het is dus maar waar je je op instelt tijdens het maken.

Daar heb je wel een punt te pakken, maar heb er expres voor gekozen om de track zo te maken dat hij in mijn ogen het makkelijkste is om voor iedereen zo goed mogelijk over te mixen.
En tuurlijk snap ik dat er hardcore is dat niet volgens de 'regels' gemaakt is, maarja iedereen verstaat weer iets anders over die regeltjes.
Ik probeer gewoon een eigen style te maken in de mainstream kant, met bepaalde aspecten in de mix. dat zal je wel horen als de full ooit online komt.

Klinkt erg goed, alleen de stukken met de kick en de main melo vind ik op éen of andere manier wat leeg..
Probeer daar nog iets aan te doen, verder is het een prima mainstreamert in mijn ogen.

x2:D

En de kick is niet echt men ding maar klinkt wel goed! ;)

thx thx!
ik snap nog niet precies wat jullie bedoelen met leeg, ik merk wat ik al eerder zij wel dat door de myspace player er een stuk dynamiek verloren gaat wat er normaal wel is in hoge kwaliteit, dan knalt de mix harder en word hij niet geraped door een verborgen multicompressor(dat denk ik).

Ah oke op die manier, ik heb er bewust voor gekozen om bij bepaalde punten weinig percussie te gebruiken omdat de kick al dik genoeg van zichzelf is en er op sommige punten in mijn ogen geen bijgeluiden nodig waren.
Maarja nu weet ik eindelijk wat je bedoeld hehe.

Idd best een mainstreamtrack, en dat bedoel ik op een positieve manier :D Heb wel het idee dat de synth iets te hard en te dof klinkt (misschien iets meer high eq?), maar dont pin me down on that :P ik luister namelijk nu ff op school op mn laptop met oordopjes :P Qua structuur helemaal top wat mij betreft man, en het is ook gewoon een lekker nummer om op los te gaan :D Keep it Up!

Back