coltivatore
PUNCH
Als ik een project in Cubase inlaad loopt het in het begin heel soepel, maar na een minuut of 5 loopt de CPU vol en begint alles te kraken. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat de temperatuur van de CPU ook stijgt als hij onder stress staat, en na een minuut of 5 bereikt hij al de TJmax (dit is de maximaal toegestane temperatuur voor mijn processor en deze ligt op 95-100 graden). Dit heb ik getest met het programma Primetest, toen hij de TJmax bereikte heb ik de test maar gestopt want de temperatuur bleef maar stijgen en ik wil niet de CPU slopen. In idle is de temperatuur overigens rond de 65 graden.
Nu mijn vraag voor de PC-kenners op het forum:
Kan de performance van de PC beginnen te haperen doordat de temperatuur van de CPU enorm hoog wordt, of kan dit NIET aangezien de performance niet beinvloed zou moeten worden maar je simpelweg een BSOD krijgt op het moment dat de temperatuur te hoog is?
Nu mijn vraag voor de PC-kenners op het forum:
Kan de performance van de PC beginnen te haperen doordat de temperatuur van de CPU enorm hoog wordt, of kan dit NIET aangezien de performance niet beinvloed zou moeten worden maar je simpelweg een BSOD krijgt op het moment dat de temperatuur te hoog is?

De pc loopt erg snel maar reageert heel raar op de muis. Muisklikken werken soms niet, terwijl een enkele muisklik een andere keer een dubbelklik wordt. Daarnaast zie ik dat mn GPU temperatuur 79 graden is, eerder was hij volgens mij altijd lager.. Ik heb dus het idee dat het iets grafisch kan zijn, maar heb nog nooit eerder gehoord dat de muis hierdoor raar gaat doen. Ik heb toch het idee dat het opnieuw inbouwen van alles iets heeft veroorzaakt waardoor de PC nu vreemd doet..