[Sylenth1] QPulse en PWM

Keybern

Ouwe rot
ik heb begrepen dat het in Sylenth1 niet rechtstreeks mogelijk is om aan PWM te doen.
(een workaround zou kunnen zijn: 2 sawtooths waarvan de 2de inverted is en dan spelen met de phase)

Echter, wat houdt die QPulse waveform in ? Ik vind er niets van terug in de manual en ben het ook nog niet tegengekomen in andere (soft)synths.

Knappe synth, maar dan geen PWM ondersteunen, bah ! (wat zou daar de reden van kunnen zijn ?)

Knappe synth, maar dan geen PWM ondersteunen, bah ! (wat zou daar de reden van kunnen zijn ?)

Waarschijnlijk een (ver)koop argument als er een nieuwe versie uitkomt. Althans dat kan ik mij zomaar voorstellen.

Qpulse betekent volgens mij Quarter Pulse, maar zeker weten doe ik dat niet.
Volgens mij dus een blokgolf, maar dan met een vaste waarde op een kwart. Zou dus heel dun moeten klinken.

ahaaa, dat zou wel eens kunnen.
Wat jammer dat zelfs de pulsewidth niet vrij kan ingesteld worden. (moduleren tot daar aan toe)

Blijkbaar willen ze daar bij Lennar Digital hun synth zo fundamenteel mogelijk houden. Zo weinig mogelijk under-the-hood wat je eigenlijk ook zelf zou kunnen moduleren.
Vandaar wsl ook het ontbreken van een vibrato-knop --> is tenslotte maar een lfo op de pitch.
En voor die filosofie voel ik wel iets.

Achja, wanneer ik de PWM moduleer zoals in mijn eerste post (met dan een lfo op de phase van osc2) dan heb ik nog 2 osc's over voor de rest van mijn patch.

Kortom, Sylenth1, geen synth voor luie synthers ! :W

Er is wel al heel lang geen update meer geweest van Sylenth1 en het zou mij niet verbazen als er binnenkort een Sylenth2 gaat komen die dit wel kan.
Ik hoop wel dat lennard de paar kleine bugs in Sylenth1 nu eens oplost. Er is al bijna een jaar geen update geweest en er zit in de huidige versie een vervelend memory leak.

Z'n website is ook niet erg levendig (laatste update volgens mij 1 jan 2009).

De lat en verwachtingen liggen wel hoog voor een opvolger, er zal hem dan denk ik ook alles aangelegen zijn om met een knaller te komen en mensen over de streep te trekken versie 2 aan te schaffen.

Versie 2 wordt vast prima, versie 1 is ook al geweldig. Ik hoop alleen dat die paar kleine bugs in de huidige versie opgelost worden. Volgens Lennard zelf (op het sylenth forum), zijn die bugs al lang opgelost. Beetje jammer dat je dan niet meteen een update uitbrengt waar die fix inzit. Maar goed, daar ging dit topic niet over.

Ik vind hem prima klinken hoor. PWM is inderdaad een gemis, maar met een trucje dus wel te doen. Sync zit er gewoon op.

nee ik kan niet overweg met die debiele interface....
wtf doet dat "scherm" midden in het scherm?????

echt een virus TI/poco doet dat 10000x beter bv, tabjes per sectie is super.
nu heb je bv de oscs niet eens bij elkaar..... zonde.

Wat ik ook raar vind is de resolutie van het filter knopje, alleen tussen 30 en 60 gebeurd er wat......(moet wel zeggen dat het een jaar geleden ias ofzo dat ik 'em gedemo-t heb)

Ach, de interface is even wennen en ik gebruik hem meestal toch met een externe controller en dan is het best te doen. Maar inderdaad zou het makkelijker kunnen, dat geef ik wel toe.
Ik hoop dat Lennard bezig is aan versie 2 en dat daarin een aantal van dit soort tekortkomingen worden aangepakt. Wat betreft klank vind ik er niks mis mee namelijk.

Lennard zit hier toch ook op het forum? Ik hoop dat hij iets van de status en plannen kan en wil vertellen en wanneer de vervelende bugjes uit versie 1 worden opgelost. (memory leak en niet werken onder Windows 7 64 bits).

Ik beschouw de Sylenth1 toch zowat als hét goedkope software alternatief voor de Virus. (al heb ik met deze laatste niet veel ervaring)

4 oscs, 2 filters, 2 lfo's, 3 env's, FX met veel parameters, ... mooie specs toch.

Bij nader inzien:
De PWM is echt een kleinheidje, de FM al wat moeilijker. Maar indien Lennard deze 2 features inbouwt in de Sylenth heeft ie dus wel een potentiële Virus-killer !
Waar wacht die kerel nog op !

er is een update (beta) maar daar zit geen pwm in.

Ga naar je sylenth1 vsti, menu>check for updates.
Dan kom je op de pagina waar alles staat.

Enieg wat ik direct opmerk is nieuwe presets, presets scrollen met pijltjestoesten en muiswheel gebruiken om knoppen te verstellen

Dat komt omdat het een bout synth is

http://mac.softpedia.com/progScreenshots/Sylenth-1-Screenshot-53631.html
afschuwelijk ding...... en ook niet eens PWM, sync?

Niet met je eens. Prima synth, makkelijk in gebruik maar wel duidelijk gericht op de dance hoek. Voor de prijs (in de powerbuy) vond ik het een nobrainer eerlijk gezegd. Ik gebruik m erg veel en dan met name op bass en leads. Voor het wat zachtere padjes werk grijp ik persoonlijk liever naar wat anders. Z3ta vind ik zelf nog net iets beter klinken, maar die vreet CPU op sommige patches en is aanzienlijk minder eenvoudig in gebruik. Maar ja smaken verschillen.

zeker weten een prima synth,alles helder op t scherm,alles goed aangegeven,goeie oscillators,en wat het schermpje in het midden betrefd.. die zit daar perfect..
waar anders? links onder? das hellemaal gaten met kaas tussen de gaatjes

Editje, filter had wat beter gemogen indd

er is een update (beta) maar daar zit geen pwm in.

Enieg wat ik direct opmerk is nieuwe presets, presets scrollen met pijltjestoesten en muiswheel gebruiken om knoppen te verstellen

Niet echt shokkend dus, maar wellicht een mooie manier om eerst eens wat kleine veranderingen door te voeren.

Back