Focusrite Saffire Pro 24 gekocht, maar is dit wat ik wil?

Djones

Stamgast
Heb zojuist in mijn haast een Focusrite Saffire Pro 24 gekocht.
Maar ik dacht dat dit ding veel meer analoge inputs had.
Punt is namelijk, dat ik mijn Nord Rack 2 en mijn Virus TI Snow, en het liefst ook nog mijn DJ set op de interface aan wil sluiten.
Nu moet ik al de 2 Mic inputs gebruiken om de Nord volledig te kunnen connecten, als dit kan!?
En hiernaast heb ik niets meer over.

Dus ja, heb ik er wel goed aan gedaan om deze aan te schaffen, of had ik beter even verder kunnen kijken?
Nu zag ik ook een Presonus Firestudio, en ook al heeft deze eigenlijk alleen maar Mic inputs.
Als ik deze gewoon zou kunnen gebruiken om mijn zooitje mee aan te sluiten, dan is het misschien wel een betere optie.

Wat denken jullie ervan?

Tsja, ik vraag me dan meteen af waarom weet je dat vooraf niet.
Je koopt zoiets toch niet alsof het een kassakoopje in de supermarkt is. Of wel?
Je bestudeerd toch vooraf eerst de manual, bekijkt de site en praat er eens over in de muziekzaak.

Paul

Tsja, ik vraag me dan meteen af waarom weet je dat vooraf niet.
Je koopt zoiets toch niet alsof het een kassakoopje in de supermarkt is. Of wel?
Je bestudeerd toch vooraf eerst de manual, bekijkt de site en praat er eens over in de muziekzaak.

Paul

Ja, inderdaad!

Wat voor inputs heb je nodig? Analoog, digitaal (ADAT/spdif coax of optisch/Tdif), XLR, balanced, MIDI etc.
Heb je er pre-amps op nodig? En hoeveel dan?
Hoeveel inputs heb je nodig? Hoeveel analoog, hoeveel evt uitbreiding via ADAT oid?
Kun je hem koppelen (daisy-chainen)?
Heeft hij (al) drivers voor mijn OS?

Als je lukraak iets koopt, zonder deze overwegingen ben je erg impulsief of erg rijk, of beide.
Het motto luidt: think before you buy (wat anders dan try before you buy :D)

Duur leergeld ... maar ik snap het ergens ook wel dat je miskleunt omdat de fabrikanten de digitale ADAT ingang vrolijk als 8 seperate meetellen.

Mijn advies: koop een 8x Line_in > ADAT.
(zoals: http://www.behringer.de/EN/Products/ADA8000.aspx of een tik een oude Alesis ai3 op de kop)
Helaas ben je dan wel weer 220 euro verder...

Of breng het apparaat terug en zeg dat je niet tevreden bent.

Ik ben natuurlijk niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen:)
't was dat ik 'm tweedehands, maar nieuw voor 200 Euro kon krijgen.
En ook al twijfelde ik wel een beetje, ik ging er vanuit dat ik toch wel op z'n minst 4 seperate analoge signalen kon aansluiten op dat ding.
In principe genoeg, enkel dat ik dan niet de analoge uit van mijn TI Snow en mijn DJ-gebeuren niet tegelijk kan aansluiten.
Mijn grootste reden om deze te kopen was om realtime over 4 verschillende kanalen effecten aan mijn Nord kan hangen.

Nee hoor, dat is het helemaal niet.
Dit omdat ik ook een nieuwe geluidskaart nodig had, en het zo mooi kon combineren.
Maar laten wij er niet een te moeilijke discussie van maken.
Situatie is, ik heb deze Saffire nu gekocht, en het enige waar ik over twijfel is of ik voor deze prijs van de Saffire, misschien niet een andere kaart met meer inputs had kunnen kopen.

misschien een mengtafel een idee?

Dat zou inderdaad ideaal zijn.
Maar die zijn ook niet goedkoop.
En daar zit 't 'm ook een beetje in.
Kom er net achter, dat die Mic inputs dus mono zijn, nou lekker is dat.

Bestaan er geluidskaarten met 4 tot 8 stereo ingangen, binnen de 300-400 Euro?

google? terratec ews 88mt tweedehands 50 euro 8 in 10 uit

Kom er net achter schreef:
Hoeveel mensen ken jij met een stereo stem?

Bestaan er geluidskaarten met 4 tot 8 stereo ingangen, binnen de 300-400 Euro?

Toevallig was ik ook op zoek maar volgens mij de esi 1808 aardig wat inputs. 18 om precies te zijn en daarvan zijn er 2 mic-inputs.

Toevallig was ik ook op zoek maar volgens mij de esi 1808 aardig wat inputs. 18 om precies te zijn en daarvan zijn er 2 mic-inputs.

Van kaartjes met deze prijsklasse/aantal inputs zitten er meestal ook "8" op een ADAT poort. Dus niet analoog "direct stekker erin".
***EDIT***deze esi heeft idd alleen analoge inputs. Da's dan wel heel aardig.

Kaarten met veel I/O zijn onder andere MOTU 24 I/O, maar die ligt zeker niet binnen je budget, en de Echo AudioFire12 (deze heb ik zelf) met 12 I/O. Let wel, dit soort kaarten heeft dan geen pre-amps of andere digitale I/O.
12 I/O betekent dan dus 12 mono analoog in en 12 mono analoog uit. Zo is de MOTU 24 I/O............je raad het al!

Een tweedehands AudioFire12 is misschien een optie. Staan hier soms ook te koop.
***EDIT***En deze ESI past zelfs als nieuw binnen je budget!

P.S. Een XLR (mic) in en een jack in op een pro-geluidskaart zijn altijd mono!
Professionele kaarten met stereo in's ken ik niet.

***SUPPORT EDIT***Esi heeft iig nog geen 64-bit drivers of dedicated Windows 7 drivers uitgebracht! Dat is dan weer een minpuntje........maarja, je kunt niet alles hebben.

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor jullie hulp.
Zo zie je maar, wat een amateur ik ben:-)

Maar gezien ik nu toch al die Saffire heb, is zo'n Ultragain misschien wel de beste oplossing.
Stiekem ben ik ook vergeten te vermelden dat ik ook graag die 4 separate kanalen uit mijn Nord, direct in Cubase wil zien verschijnen.

Back