EMS synthi AKS

Status
Please reply by conversation.
hi
$11,999 US+sh for a synthi AKS – we are about to put it on the market so act fast if you want it.

Thanks for your inquiry.

:stupid ff geduld hebben ....
voor bijna $12k is echt wel overdreven imo
op Ebay wordt er nog wel es voor $7000/8000,- direct kopen aangeboden...!

in dit geval wordt een beetje geduld al met minimaal $4000,- beloond :D

vintage vs nieuw:

als je een vintage exemplaar koopt moet je wel zeker weten dat je de eerste jaren onderhoudsvrij ben!

ff offtopic:
de vintage SEM modules zijn (gelukkig) al in prijs gezakt nadat Tom Oberheim besloten heeft opnieuw SEM's te produceren. Nagenoeg zijn er geen verschillen tussen de vintage en de nieuw geproduceerde SEM's

Met synthi's is er wel een verschil pre- post 1974 filter en nog een aantal kleinere verschillen, wat ik ooit ergens heb gelezen... helaas ben ik geen Synthi eigenaar en spreek ik niet uit ervaring :(

$11,999 US+sh for a synthi AKS – we are about to put it on the market so act fast if you want it.

Thanks for your inquiry.

Dus meer dan € 10.000,- aan het einde van het verhaal, goed aan de peper zeg voor een klein oud koffertje......misschien dat ik de mijne toch maar eens ga verkopen.....nieuw is ie € 6800,- ex BTW, wat een prijzen zeg.

Tonetweakers is echt heel te duur, en ik hou niet van professionele verkopers die prijzen niet aankondigen maar aanbiedingen vragen, zoals 't is in hun newsletter en op de site. :r

Ludwig Rehberg verkoopt geen nieuwe Synthis maar "refitted units". Als je bij hem wilt kopen moet je geduld hebben, pas een reactie op een e-mail kan maanden vereisen. En vergeet niet 19 % VAT aan de geadverteerde prijs toe te voegen. :stupid

Robin Wood van EMS England zei recebnt dat hij reparaties zal stoppen, om nieuwe Synthis te maken... Maar wachtlijst is al lang.
Zullen zien... :erm:

"en ik hou niet van professionele verkopers die prijzen niet aankondigen maar aanbiedingen vragen"

Idd gewoon prijs bij knallen..

pas een reactie op een e-mail kan maanden vereisen

"Rillingen lopen over mijn rug bij niet terugbellende techneuten"

ik wist ook niet dat synthi's nog steeds geproduceerd werden ?! ik dacht die rehberg gewoon een enorme stock synthis had :D

anyway :
een nieuwe is toch ook lekker ?
ik las boven iets van een filter die er niet meer inzit maar vind je die niet los (met zoeken) voor weinig en is die dan ook niet makkelijk te replacen ?
allez : een oude, vintage status of een nieuwe : ik weet wat ik zou kiezen hoor !

kan natuurlijk ook gaan voor een synthi a, dus zonder het sequenzer deel. met wat geluk moet dat wel ongeveer binnen je budget vallen. maar ja ze blijven erg gewild.
tav nieuwe: zeer vaag , enkele schijnen het levenslicht gezien te hebben ( gemaakt uit oude overgebleven onderdelen en zo ) de afgelopen jaaren. dus als je daar nou op wilt wachten.
rehberg is een alternatief maar ook erg duur ( wat was het ook alweer vanaf 6500€ en ver daarboven ?)
de software versie schijn niet veel te zijn overigens
filter zit er altijd op , alleen bij de oudste modellen was het een diodefilter , daarna werden het transistoren dacht ik

Status
Please reply by conversation.
Back