Gezocht, Moog Minimoog D vintage jaren 70.

Status
Please reply by conversation.

Laura.1

Nieuwkomer
Lang aan het zoeken, vindt ze op Reverb of in Amerika of latere modellen uit de jaren 80. Wie o wie kan me helpen?

Ja klopt, ziet er mooi uit. Bij jaren 80 Minimoogs is het jammer dat in de fabriek in buffalo ze het hout bruin over hebben geverfd.

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Ik had een bod uitgebracht op die uit Italië op Reverb, met tegenbod een prijs die ik er voor over heb maar de verkoper heeft nog geen reviews. Ik weet daarom ook niet of ik dat risico wil nemen.

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Ik had een bod uitgebracht op die uit Italië op Reverb, met tegenbod een prijs die ik er voor over heb maar de verkoper heeft nog geen reviews. Ik weet daarom ook niet of ik dat risico wil nemen.
dat is natuurlijk altijd tricky.. soms helpt meer gegevens over de persoon vragen, en bvb eens videobellen voor korte demo, om vertrouwensband te scheppen.. een oplichter zal zelden zelf een Minimoog liggen hebben. Voorzichtigheid is echter altijd geboden.

Vraag me af er mensen zijn die de verf verwijderen van zo'n jaren 80 minimoog

Success met je zoektocht

Je bent sowieso altijd beschermd via Reverb.
In dit geval betaal je in Euro's (Italië) dus je krijht het volle pond terug in geval van oplichting, of terugbetaling om wat voor reden dan ook.

MAAR: in het geval je iets koopt in een land met andere valuta, dan kan het ook anders uitpakken.
Zo kocht ik enkele jaren geleden via Reverb 2 artikelen van een Mexicaan : een Juno 106 met defect, en een vrij zeldzaam gitaarpedaal.
Het bleek een oplichter.
Reverb heeft netjes de volle refund geleverd, ECHTER, de smeerlappen van PayPal rekenden 2x conversiekosten wegens verschillende valuta.
En dat grapje kostte 75 € :-///

Je bent sowieso altijd beschermd via Reverb.
In dit geval betaal je in Euro's (Italië) dus je krijht het volle pond terug in geval van oplichting, of terugbetaling om wat voor reden dan ook.

MAAR: in het geval je iets koopt in een land met andere valuta, dan kan het ook anders uitpakken.
Zo kocht ik enkele jaren geleden via Reverb 2 artikelen van een Mexicaan : een Juno 106 met defect, en een vrij zeldzaam gitaarpedaal.
Het bleek een oplichter.
Reverb heeft netjes de volle refund geleverd, ECHTER, de smeerlappen van PayPal rekenden 2x conversiekosten wegens verschillende valuta.
En dat grapje kostte 75 € :-///
Dat ook inderdaad, hoe doet Reverb de bescherming? Ik las op Reddit dat Paypal soms moeilijk deed met terugbetaling

Dat ook inderdaad, hoe doet Reverb de bescherming? Ik las op Reddit dat Paypal soms moeilijk deed met terugbetaling
Nooit meegemaakt dat Paypal moeilijk deed.
Behalve dan dat smerige 2x conversion rate trucje.

Reverb betaalt zonder morren het volledig betaalde bedrag terug indien er iets niet in de haak is. Daar betaal je als verkoper dan ook een forse selling fee voor.

Precies wat ik zeg, in de winkel, het is wel 1tje uit de meest gewilde serie nummers dus weet dat het geen el cheapo zal zijn
Ik heb ze inmiddels een mail gestuurd! Bedankt voor de reactie. Het zou inderdaad niet goedkoop zijn nee...

Zoals eerder gezegd ben je met Reverb volledig beschermd. Echt 0.0 risico.. Als koper is Reverb fantastisch, als verkoper minder..

Vraag me af er mensen zijn die de verf verwijderen van zo'n jaren 80 minimoog
Bedoel je een vage "re-issue" uit de jaren 80 of gewoon de laatste paar duizend originele Minimoogs die tot 1981 gemaakt zijn? Die hebben een donkere vernislaag erop zitten waardoor je nauwelijks houtnerf ziet, maar zijn verder gewoon een Minimoog zoals alle andere oudjes ("new" oscillator board natuurlijk). Ik heb in de mijne een old oscillator board gezet. :)

Zus van Colette toevallig? @Laura.1

Status
Please reply by conversation.
Back