direct x, asio, mme in buzz

DeLoN

*Geluidsjager*
Kan iemand mij in normaal abn uitleggen wat et verschil zo tussen die drivers zijn, want tot nu toe heb ik in buzz alles met de direct x drivers van mn sb live gemaakt...
Nu ik met m'n echo gina, alles met asio afspeel, klinken veel buzz songs gewoon !@#$%^

Haal ik met asio echt mn voordeel uit in buzz of moet ik maar lekker met die direct x drivers blijven werken?

Re: direct x, asio, mme in buzz

Origineel geplaatst door DeLoN
Kan iemand mij in normaal abn uitleggen wat et verschil zo tussen die drivers zijn, want tot nu toe heb ik in buzz alles met de direct x drivers van mn sb live gemaakt...
Nu ik met m'n echo gina, alles met asio afspeel, klinken veel buzz songs gewoon !@#$%^

Haal ik met asio echt mn voordeel uit in buzz of moet ik maar lekker met die direct x drivers blijven werken?

Als je van drivers switched, eerst Buzz afsluiten en weer opstarten.

Als veel songs nu R*K klinken met je ASIO drivers komt dat waarschijnlijk omdat je de buffersettings van je Gina nog niet goed hebt ingesteld. Ik neem aan dat je met *^%$ bedoeld dat alles kraakt? Kijk eens in de handleiding hoe je die settings bij de Gina instelt. Doe dit en start de hele boel nog even opnieuw op...

Kijken wat ie doet...

ASIO is preferred indeed omdat je simpelweg een kleinere latency tijd hebt dan met de andere drivers. Dat houdt praktisch gezien dus in dat je een noot op je scherm voorbij ziet vliegen en hem dan ook direct hoort. En dit zonder dat Buzz van tevoren je audiobuffer vult en dan pas het scherm begint te scrollen (Ken trouwens Buzz niet verder dus weet niet precies wat die uitvoert als buffer/scherm correctie)

Daarnaast hoor je direct je geluid als je op een MIDI keyboard een toets indrukt. Je hoeft dus niet een seconde te wachten. Ik hoef je neem ik aan niet uit te leggen dat het dan wel fijn is om een korte latencytijd te hebben :)

yup dat is allemaal een bevestiging op wat ik gelezen heb en zelf ervaar..
maar liedjes die ik dus als bmx heb opgeslagen worden nu met asio anders afgespeeld...

:confused:

Bij die asio, wordt de synthlijn steeds raar afgekapt bij direct x niet.. daar vloeit ie gewoon (zoals t hoort)
dat bedoel ik met anders

Ja dat verschil hoor ik ook, maar waar het nou aan ligt? Geen idee, misschien nieuwe ASIO drivers van het de fabrikant downloaden?

Als je je nummer vanaf het begin af aan bouwt met ASIO drivers dan heb je er waarschijnlijk geen last van. Maak een preset van het geluid wat je hebt in het nummer wat raar afkapt, gebruik dezelfde preset in een nummer wat meteen met ASIO is gemaakt, dan klinkt het waarschijnlijk wel goed.

Ik heb nog een aantal nummes in 48000 gemaakt, die kan ik niet goed afspelen op 44100.

Origineel geplaatst door bikkel
Als je je nummer vanaf het begin af aan bouwt met ASIO drivers dan heb je er waarschijnlijk geen last van. Maak een preset van het geluid wat je hebt in het nummer wat raar afkapt, gebruik dezelfde preset in een nummer wat meteen met ASIO is gemaakt, dan klinkt het waarschijnlijk wel goed.

Ik heb nog een aantal nummes in 48000 gemaakt, die kan ik niet goed afspelen op 44100.

Dat zou m wel kunnen wezen, want die sb live zet m toch standaard zo op 4800?

:okdan:

Welk OS gebruik je win2000, WP. Er bestaan WDM drivers voor bepaalde SB. Deze zijn weer sneller dan ASIO.
Maar idd sample conversie kan het ook aan liggen.

Dat zou m wel kunnen wezen, want die sb live zet m toch standaard zo op 4800?

:okdan:

Hij kan inderdaad niet anders.

De pitch van de rout 909 is ook anders dacht ik.

Bij die asio, wordt de synthlijn steeds raar afgekapt bij direct x niet.. daar vloeit ie gewoon (zoals t hoort)
dat bedoel ik met anders

Hmmm... vreemd dat die drivers ergens zo op kunnen reageren...ook met verschilldende Hz'n etc. Die drivers horen gewoon data door te drukken naar de hardware... En dat dat dan alleen je synthlijn aantast maakt het nog het vaagst. Zou het gewoon een iets brakke module kunnen zijn waar je je synthlijn sound uithaalt? Maargoed daar schiet je dan uiteindelijk weinig mee op... Gewoon vanaf nu met ASIO nummers maken dan maar, zoals bikkel zei inderdaad ;)

correctione..;)

Het zat m ook deels in dat de "oudere" nummers in 48000 werden gemaakt

:biertje: but tnx all 4 sticking your heads 2gether:luv: :P

Back