Ableton tracks naar wave

reindp

myspace.com/paperfoxmusic
Hallo,

ik heb net een nieuw nummer klaar, dat ik graag vanuit Ableton wil exporteren naar een wave bestand.
Dit lukt, dit wil zeggen: ik heb het nummer van beginseconde tot eindseconde. Het probleem is echter het volgende: vanaf een bepaalde seconde geeft de audio track een scherpe kraak, waarna er niets meer hoorbaar is. De track blijft echter spelen tot de laatste seconde.

Ik heb gemerkt dat dit gebeurt op het moment dat twee gecompreste stemmen links en rechts pannen (weet niet of het hier iets zou kunnen te maken mee hebben).
Wat ook is, is dat, vanaf het moment van die scherpe kraak, dat er veel tracks tegelijk beginnen spelen.... (maar dat zou toch geen effect mogen hebben op de omzetting naar audio, en enkel maar op de processorkracht?)

Weet iemand hier een antwoord op??

Bedankt,
Rein

probeer eens track per track te 'freezen' (evt daarna 'flatten')

dan kan je track per track nagaan of er een probleem mee is
eens allemaal ge'flattened'/ge'freezed' zou een audiomixdown geen problemen mogen geven aangezien er dan niks meer van FX etc moet 'berekend' worden , elke track is 'audio' geworden dus er moet enkel 'opgeteld' worden.

Je kan ook je track in realtime opnemem dmv resampling op een nieuw audio spoor.

input van het spoor dat je wil opnemen op 'resample' zetten ('resample' opzoeken in manual helpt ook...)

input van het spoor dat je wil opnemen op 'resample' zetten ('resample' opzoeken in manual helpt ook...)

dat klopt niet hoor, je moet de input van een ander spoor op resample zetten zodat ie het spoor wat je wilt opnemen opneemt. niet de input van het spoor wat je wilt opnemen op resample zetten....

dat klopt niet hoor, je moet de input van een ander spoor op resample zetten zodat ie het spoor wat je wilt opnemen opneemt. niet de input van het spoor wat je wilt opnemen op resample zetten....

Ik bedoelde exact hetzelfde als jij hoor ... (met 'het spoor dat je wil opnemen' bedoelde ik het lege spoor natuurlijk...en je neemt op wat er voor de rest allemaal ge-unmute staat)

Ik bedoelde de totale mix in realtime opnemen.
Dus een audio spoor aanmaken - input op resampling zetten - vervolgens je mix opnemen - Mix zit nu als het goed is in project /samples/recorded.

Back