Kopen bij Peter Verspuy muziek

Foeke

Stamgast
Hallo, ik heb inmiddels wat ervaringen met Thomann, Feedback en Studio De Dijk. Hebben jullie ook koop- en service-ervaring bij Peter Verspuy muziek? Hun aanbiedingen zijn namelijk best aardig en ik heb wat advies gevraagd en werd ook netjes beantwoord (ligt natuurlijk ook aan degene die op dat moment de mail beantwoord).

Ik heb er een keer of 10 besteld en daar is nog nooit iets bij mis gegaan.

Ik ben tegenwoordig niet meer zo te spreken over Verspuy. Vroeger werd ik met een bak koffie ontvangen, de laatste paar keer heb ik een half uur in de zaak rond gelopen zonder dat ik geholpen werd. Van een kennis begrijp ik ook dat ze een stuk krenteriger zijn dan vroeger, toen Gerry en Jan er nog werkten kon je nog welleens een leuk prijsje afspreken, maar dat schijnt over te zijn.

Ik bestel al een tijdje vrijwel alles bij musicstore in duitsland. Gratis verzending boven de 250 euro en als er iets stuk is of je iets terug wilt sturen regelen zij de verzending terug ook..

Ik ben tegenwoordig niet meer zo te spreken over Verspuy. Vroeger werd ik met een bak koffie ontvangen, de laatste paar keer heb ik een half uur in de zaak rond gelopen zonder dat ik geholpen werd. Van een kennis begrijp ik ook dat ze een stuk krenteriger zijn dan vroeger, toen Gerry en Jan er nog werkten kon je nog welleens een leuk prijsje afspreken, maar dat schijnt over te zijn.

Nou, dat valt best mee. De ene wil juist niet geholpen worden en vindt het irritant als er meteen een verkoper in je nek loopt te hijgen. De ander wil juist wel geholpen worden.
Als je bij Verspuy op een verkoper afstapt helpt hij je altijd keurig netjes. Dit in tegenstelling tot Feedback, waar ze bij de toetsenafdeling altijd een beetje ongeinteresseerd lopen te doen en klanten alleen lastig zijn.

Met de prijs is ook meestal wel wat te regelen. Het lukt mij eigenlijk bijna altijd wel om iets te kopen tegen de laagste prijs. Dus als feedback bijvoorbeeld goedkoper is, krijg je het meestal bij Verspuy ook wel voor die prijs.

Enige nadeel van Verspuy vind ik dat het een erg Roland bolwerk is. Ik heb nu al een paar keer gehad dat wanneer ik advies vraag er altijd aangestuurd wordt op de aankoop van een Roland. Geen idee waarom. Verspuy heeft ook een wat ander publiek heb ik het idee dan bijvoorbeeld feedback. Verspuy geeft bij mij altijd een beetje "bruiloften en partijen" gevoel. Maar de service is oke en je kunt er bijna alles kopen.
Wat mij betreft is Verspuy gewoon een aanrader.

Voor wat klein spul ga ik meestal naar de winkel maar alles boven de 100,- bestel ik via thomann, omdat de gewoon veeeeeel goedkoper is vaak:

Klein voorbeeldje: Motu 2408 mk3
Feedback: €979,-
Verspuy: €969,-
Thomann: €522,-

Dat scheelt mij gewoon teveel om het pand/personeel te spekken. :maffia:

Nette winkel...vriendelijke lui.....hebben zelfs wel eens iets langsgebracht hier, zonder kosten.

Nog echt een muzikantenzaak, ipv muziek supermarkt met veel te hoge prijzen (nee ik noem geen namen, maar zit ook in Rotterdam. Begint met een F en eindigt op back)

Ook dat verschilt sterk, er zijn ook producten waarmee bijvoorbeeld een Verspuy weer goedkoper is.
Over het algemeen bestel ik ook bij Thomann maar na mijn laatste aankoop zal ik voortaan toch ook eerst weer even de Verspuy site checken. Het is toch fijn om het gewenste product meteen in te laden en met je "verovering" naar huis te spoeden :D De 3 lamme toetsen valt de dealer niet aan te rekenen, er zat geen deuk in de doos en het zag er ook niet uit alsof hij al eens geopend was. De afhandeling van het probleem weegt voor mij daarentegen wel zwaar bij een herbezoek, en die afhandeling is tot nu toe wat mij betreft prima in orde.

Dat is het probleem bij bijna alle leveringen: de apparatuur wordt niet uitgepakt en bekeken/getest. Ze gaan er meestal van uit dat dichte dozen compleet en werkend zijn. Hetzelfde heb ik gehad met mijn Nord Electro II. Defecte controlaansluiting. Moest vervolgens een maand wachten op reparatie. (Gekocht bij Van Dijk)

Ik heb goede ervaringen bij Peter Verspuy:

Zowel bestellingen per post als aanschaf van synth in de zaak ging goed.
En als klap op de vuurpijl laatst een leuke prijsdeal kunnen maken, omdat een zelfde product ergens anders veel goedkoper was. Verspuy verkocht liet mij toen ook diezelfde lagere prijs betalen als in die andere zaak (nee niet Feedback). En inderdaad aardige gasten daar (sowieso als je iets koopt)

En wat Feedback betreft: die gebruik ik alleen maar om producten langdurig een aantal keren uit te testen (men toont naar mijn idee immers geen interesse in je en men onthoudt toch niet dat je er vaker bent) en vervolgens ergens anders goedkoper kopen.

CJ

feedback verkopers zijn niet geïnteresseerd, suf volk. behalve de laatste keer, ging er heen met een vriend om advies in te winnen over een preamp / channelstrip binnen zijn budget. de verkoper bij de studioafdeling was vriendelijk, eerlijk en objectief, en probeerde geen rotzooi aan te smeren. ze bestaan dus nog wel !

Hallo, ik heb inmiddels wat ervaringen met Thomann, Feedback en Studio De Dijk. Hebben jullie ook koop- en service-ervaring bij Peter Verspuy muziek? Hun aanbiedingen zijn namelijk best aardig en ik heb wat advies gevraagd en werd ook netjes beantwoord (ligt natuurlijk ook aan degene die op dat moment de mail beantwoord).

peter verspuy is prima! Ben er poosje niet geweest, maar de keuze feedback of verspuy is voor mij heel simpel! verspuy je wordt er goed geholpen en als men je niet begrijpt krijg je ook geen antwoord wat nergens op slaat. maar halen ze een collega erbij of zeggen gewoon dat weet ik echt niet! bij feedback ben ik soms wel een dag bezig geweest om het e.e.a. duidelijk te hebben, maar de beste kerel zag denk ik water branden ofzo...

het is voor iedereen persoonlijk en voorkeur! Mijn oudere broer kwam altijd bij verspuy en nooooit en te nimmer bij feedback bijvoorbeeld.

om maar aan te geven.. zoals hier meer aangeven. feedback heeft alleen maar intresse in zichzelf dus de mensen die daar lopen en niet zozeer in jou en wat je wil...

Laatst gewijzigd:
Verspuy kom ik al 15 jaar ofzo, duizenden euro's besteed.
Idd gerry en jan waren top, nu werken er grotendeels jongere verkopers maar in principe altijd goed geholpen, zelfs als het druk is. Mocht je zaken doen met P. Verspuy junior dan is het ook altijd top.
Valt altijd wel iets te regelen, kreeg bv gratis op maat gemaakte kwaliteitskabels met neutrik pluggen bij mijn genelecs, werden voor m'n neus direct gesoldeert zodat ik thuis direct aan de slag kon. Zoiets zijn ze niet krenterig in als je wat duurs koopt. Daar kunnen ze bij andere winkels nog wat van leren.
Met name feedback is echt slecht geworden qua telefonische bereikbaarheid en klantvriendelijkheid (kom ik al jaaaaren niet meer). Hun prijzen zijn vaak gelijk aan verspuy of zelfs duurder, behalbe als ze een speciale inkoop/opruiming hebben.

Heb zelfs een keer iets gekocht bij verspuy voor 30 euro duurder (lager konden ze niet gaan) dan de speciale massa inkoop actie van feedback, puur omdat ik verspuy toen wilde supporten. Was een mackie big knob geloof ik.
Verspuy heeft ook een keer echt zijn best gedaan om een pioneer cdj 800 mkII voor mij te regelen zodat ik mijn waardebon in kon ruilen, terwijl die speler volgens mij eigenlijk niet eens geleverd mocht worden aan verspuy (distributiemafia) gezien hun aanbod. Was wel gelijk de laatste keer maar het is ze wel gelukt, dat vind ik ook service!

Tegenwoordig kijk ik als eerste op bax shop vanwege de prijzen en omdat die veel vaker de voor mij interessante spullen hebben (dj/controller/pc audio gerelateerd).

Ik heb mijn mv gekocht bij peter verspuy... en absoluut dat ik goed geholpen werd..
ze kregen zelfs de moeilijk verkrijgbare extra outputs voor elkaar... meedenken met me midi gedoe.. in 2 weken hadden ze mijn mc909 gereinigt en gereparereerd gekregen bij roland.. dus.. toppie en applaus. .

Ook ik kocht vroeger veel bij Verspuij. Goedkoper dan Tilburg e.o. Tegenwoordig heb ik het idee dat ze qua prijzen niet meer tegen Feedback en Thomann op kunnen. Daarom al een hele tijd niets meer gekocht. In het verleden wel goede ervaringen.

De bediening was er bijvoorbeeld een stuk beter en deskundiger dan Feedback.

ben ik de enige die t nogal krenterig vind om af te gaan dingen op de prijs van datgene wat je koopt? dat is toch niet perse fout van hun dat hun zich aan de winkelprijs houden, hun zijn toch de winkel..

bedoel als ik ergens een apparaat van een paar honderd piek koop en ze geven me er een setje gratis kabels bij vind ik dat tof, maar zou me kapotschamen om dr zelf over te beginnen

Verspuy adverteert ermee. Ergens anders goedkoper? Dan daar ook. :)

Ik vind onderhandelen zeker oke, wanneer prijzen elders heel anders liggen.
Heb eens gehad dat er 1000 euro gevraagd werd, terwijl ik elders dit voor 650 euro kon krijgen.
Nieuw. M'n vraag was of ik het voor diezelfde prijs kon meekrijgen.

Mocht ik iets kopen van bijvoorbeeld 1000 euro.
Kabels zijn een vereiste hierbij en kosten los 10 euro, dan vind ik dat het beiden voor 1000 de deur uit mag.

ben ik de enige die t nogal krenterig vind om af te gaan dingen op de prijs van datgene wat je koopt? dat is toch niet perse fout van hun dat hun zich aan de winkelprijs houden, hun zijn toch de winkel..

Hun de winkel hebben een minimale marge ingesteld om hun bestaansrecht te behouden ...
Hunnie zullen er zeker ook voor zorgen dat jij nooit minder dan die minimale marge op het product zal betalen

Hun de winkel kunnen ook genoegen nemen met wat minder maximale marge zonder hun bestaansrecht in gevaar te brengen voor bijv. meer mond op mond reclame (is vaak effectiever dan alle dure marketingcampagnes) en als extra service naar trouwe klanten toe

Maarre om korting vragen is niet krenterig ..... er zijn legio landen waar om korting vragen geen schande is en of er daadwerkelijk over de prijs onderhandeld MOET worden.. anders ben je een dief van je eigen budget!

Even een realistische vraag: Spek je liever de jaaromzet van een ondernemer of bespaar je liever waardoor je sneller meer kan kopen?

Bij Nova of Netwerk is er keer een special geweest of korting vragen...
Wat bleek ... het is mogelijk om op veel luxe artikelen zeker 10% korting te krijgen, alleen is de manier hoe het tersprake wordt gebracht vaak bepalend en zal je als koper voet bij stuk moeten houden (dus niet kopen als er geen korting wordt gegund/gegeven). Niet kopen is de kracht van de consument, winkels bestaan bij gratie van consumenten en als alle consumenten niets kopen gaan de prijzen vanzelf omlaag :D

Back