BACKUPPEN VAN EEN JX 10

joap

Nieuwkomer
Zie ook ander topic: jx 10 geluid is foetsie.
Inmiddels heb ik de batterij van de synth vervangen. Ik heb een nieuwe batterij voor de cartridge, die heb ik er nog niet ingezet omdat er bij controle in de winkel nog 3.3 volt in zat. Vrolijk geprobeerd de geluiden die ik kreeg (zie vorig topic) in te laden. Een programma gedownload waarmee ik sys ex kan laden, de synt op cartridge gezet, niet op intern, met de midi de synt op sys ex gezet, dan met midi en writeknoppen de stand bulk load ingeschakeld, die knippert dan vol verlangen, de computer laat ik bestanden zenden, dat doet ie ook, zo te zien en afgaand op wat zoonlief zegt. Maar verder gebeurd er niets. Als ik dan na lang wachten op de enter van de synt druk geeft ie een error. Volgens mij doe ik het zoals het hoort, is die batterij nu toch niet te vertrouwen of doe ik iets verkeerd. Ik stuurde invader en pb tje ( hij heeft ook een jx 10, en bood aan te helpen) maar ik denk dat dat pb tje mijn computer niet uitgegaan is. Ik maak er daarom maar even een nieuw topic van.Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik geluiden in moet laden?
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik iets over het hoofd zie, ben technisch geen groot licht.....
Ik hoor het graag
Joap

Welke batterij vertrouw je niet?

Je kunt het beste zelf een simpel geluid maken, dat als "TEST" opslaan in je geheugen en iets gewijzigd als "TEST2" op je cartridge. Stekker er uit, dagje wachten, staat het de volgende dag er nog op dan weet je dat het werkt.

Als je in een keer al met bulk dumps gaat lopen werken terwijl je eigenlijk nog niet helemaal je cartridge vertrouwt dan weet je niet waar het aan ligt. Een ingewikkeld probleem los je meestal niet op doordat je meteen weet wat de oorzaak van het probleem is, maar doordat je afstreept wat niet de oorzaak is van het probleem.

Bikkel, ik vertrouw de batterij van de cartridge niet.Ondanks dat ie gemeten 3.3 volt geeft zit ie er al wel 22 jaar in. Je aanpak spreekt me wel aan,dacht zelf dat het erg simpel zou zijn, maar ik weet er dus weinigvan he... ik ga eens experimenteren met het maken ener geluid.Hou je op de hoogte.

Joap,

Weet niet als je er intussen al uitgekomen bent ?

Ik heb wat zitten prutsen met m'n jx en het lukt me alleen met cpjxwin2.0 om banken naar de cartridge te sturen

Je moet wel een midi in en out kabel aangesloten hebben op de jx10, sysex ontvangen op de jx10 is bidirectioneel blijkbaar

Midi channel op de jx10 moet op 1 staan (midifunktion 10)
Sysex moet op "on" staan
laad een sysex file in het progje en doe transmit, nu vraagt het progje om te doen wat je al deed in je eerste post
Je ziet onder transmitted 1 of 64..2 of 64....enz.

Patchen verzenden van de jx10 naar de pc lukt me niet (kan aan mijn jx10 liggen)

De mc64 cartridge kan ook gebruikt worden voor de sequencer
Als er sequencer data opstaat krijg je "mismatch" te zien, copiëer het int naar cartridge (blijven doen) tot de "mismatch" melding verandert in "save complete"

cpjxwin2.0 kan je downloaden op bovenstaande link
Dat programmatje vertaald ook files van andere editers voor de jx10 mede jx8p files etc.

Wat is de midi implementatie op de jx10 uien zeg...pfff
O ja, die error uit je eerste post krijg je als je een 2de maal op enter drukt voor hij klaar is met ontvangen, heeft niets met de batterij te maken

Groetjes

Vic

He mensen, sorry voor de late reactie, druk druk. Vanavond weer bezig met de jx. Ik kan jouw programma niet vinden onder de link die je stuurde Vic (CPJXWIN2.0) iK zie alleen lagere versies. Ik krijg nu ook het midikanaal niet meer op 1. weet niet meer via welke knoppen dat moet, of er zit nog ergens een storing.

http://members.iquest.net/~twilight/patches.html

Neem deze maar, gaat wel goed ;-)

Druk op midi.

Met de numeriek keypad kies je de midi funtie

Met de alpha dial kies je de midi channel

Functie 1.0 = patch midi channel
functie 2.0 = Upper section midi channel
Functie 3.0 = lower .............M ch.

Zet alles op CH 1

Druk op write en daarna op enter
even opslaan anders spingt het terug naar het oude de volgende keer.

De midi instellingen maken deel uit van een patch en kunnen dus anders zijn voor iedere patch die je selecteert.

Suc6

Hallo Vic,
We hebben de midikanalen en de instellingen die je ons gaf nu allemaal goed ingesteld op de synth. Toch krijgen we regelmatig een dump error op de JX, zodra die dumperror optreed begint de computer te zenden. Hoe moeten de instellingen van het programma precies staan? Wij hebben tot nu toe het midikanaal op 1 ingesteld, misschien dat dat anders moet?

Groet Joap.

In het menu MIDI van cpjxwin2.0 ga je naar options

Daar stel je midi channel1 in, kies jx10 als synthesizer, midi input device en output device je midi-interface waarop je jx10 is aangesloten

Laad een file en kies transmit in het midi menu.

Zorg ervoor dat de write protect van de cartridge af staat.

cpjxwin zal nu vragen om op de jx10 bulk-load te activeren
Midi + write knop dail to bulk load en press enter,,, je weet wel ;-)

Oude knoppen durven meerdere malen contact hebben als je slechts 1x drukt. mogelijk enkele malen proberen en kort snel 1x drukken op enter
Als je 2x drukt krijg je wat je omschrijft.

Als het niet lukt omschrijf dan alle instellingen, dan doe ik hetzelfde op mijn setup,,, mogelijk vinden we de fout dan.

64kb laden in een cartridge duurt meer dan een halve minuut,

Vic, Bikkel,
HIJ DOET HET WEER!!!!! Alle originele geluiden zijn terug. Ik had de midiinstellingen van de synth niet goed opgeslagen en die verliepen weer naar foute instellingen. Alle instellingen nogmaals nagekeken, ook die in de computer en vol spanning nogmaals geprobeerd om de originele geluiden terug te zetten. wachten, wachten en toen zei Roland: save complete, het magische woord. Vervolgens overgeladen naar de synt en dat ging ook goed. Ik heb nu de cartridge vol gezet met nog weer andere geluiden.
Een dubbele set, nog nooit gehad. Zoonlief en ik hebben gejuicht en elkaar flink op de schouders geslagen!! Super bedankt voor al jullie tips en adviezen en vooral jullie geduld!. Ik ben nu helemaal enthousiast, Roland doet wat ik wil! Ik ga verder met geluiden zoeken met name die van een piano/vleugel en de echte Hammond. Dus als jullie daar ook nog tips voor hebben, Graag!
Maar voor nu,nogmaals bedankt!!
Joap, en zoon

pompom.gif
pompom.gif
:okdan:
pompom.gif
pompom.gif

Blij voor jullie :D

Als je van plan bent om wat verder te gaan en je eigen sounds te maken, kijk dan eens naar een roland pg800.
Tenminste als je er een kan vinden :L

Groetjes

Vic

Back