(Trance) Trak van GlennPlumber & Co

glennplumber

Kneed je synth
Heeeiiijj,

Lang geleden dat ik een track gepost heb .... en deze keer ook totaal wat anders en niet echt gebruikelijk voor mij. Een trancetrack gemaakt op 'aanraden' van een vriend ... en ook met die vriend.

TheSpacedogsProject.mp3

Gebruikt : Machinedrum
MicroKorg
Microwave XT
S3000XL
DP4+
MPC2000XL

Alleen de vocalen missen nog.
Zou graag weten wat jullie er van vinden !! Alle opmerkingen en kritiek is welkom.

Alvast bedankt :)
GlennPlumber.

(En voor de mensen die mij kennen : Dit word geen live materiaal ... de live-acts blijven lekker techno knallen)

Mooie vrienden heb je zeg! ;)

Nja, verandering van spijs is ook wijs.

De muziek is leuk. Is een tikkie sneller wat anders? En ik kan me voorstellen de term 'spanningsboog' ook nog wel eens voorbij zien te komen. Lekker vrolijk is het wel. ;)
Wat me bij de mix opvalt is dat hij bij mij wat 'stoffig' overkomt. Weinig dynamiek in de drums. Wellicht is wat meer pompen/zuigen ook wel iets?

Ik hoor de "juiste" trance geluiden, alleen vind ik het nummer niet echt inspirerend, dat komt waarschijnlijk doordat je een schema van 4 accoorden gebruikt die ieder ook 4 maten duren. In het begin volgt de bas de melodie niet in het accoordenschema, dat vind ik altijd erg storend maar er zijn veel nummers die ondanks dat de top40 in gekomen dus dat zal wel aan mij liggen. Kick, drums, en basslijn zitten er goed in, de lead mag wat meer scheuren. En ik zou de lead op een andere manier introduceren, is nu een beetje tam. Desondanks luistert hij lekker weg.

Origineel geplaatst door fuse

Wat me bij de mix opvalt is dat hij bij mij wat 'stoffig' overkomt. Weinig dynamiek in de drums. Wellicht is wat meer pompen/zuigen ook wel iets?

Dat stoffige kan nog wel eens aan mijn mastering techniek liggen ...
En de beat mag inderdaad best wat meer pompen !

NorthernLightX: Had erbij vergeten te zeggen dat de track erg standaard is idd. :)

Thanks !

He Glenn,

Is de beat gemaakt met de machinedrum? Iedergeval de basdrum, ik denk'm te herkennen. Ik denk dat je de Tripple C ies meer op de basdrum moet zetten. Ik zou de basdrum iets warmte te geven, its wat mij met de machinedrum nooit is gelukt moet ik zeggen, ondanks dat ie op koptelefoons en monitors heel strak en warm klinkt. Het lijkt iets weg te vallen als je de machinedrum over 'normale' speakers laat horen. Mijn machinedrum is om die reden inmiddels wer verkocht. Machinedrum is perfect voor live optredens maar thuis.....

Verder vind ik het qua mastering helemaal niet verkeerd. De geluiden klinken bij mij mooi in balans. Qua geluiden vind ik vooral het geluid aan het begin van het nummer erg lekker, het scherpe bas-achtige geluid. En er zitten een paar heerlijke breaks in.

Je maakt toch ook techno nummers? Kun je daar eens een van posten?

Ik heb laatst deze gepost. Geen nummer, geen richting, een beetje live gevriemel maar wel tevreden over sound en geluiden.

Dit is'm : check it out

JJ

Origineel geplaatst door Jack 'n Jill
He Glenn,

Is de beat gemaakt met de machinedrum? Iedergeval de basdrum, ik denk'm te herkennen. Ik denk dat je de Tripple C ies meer op de basdrum moet zetten. Ik zou de basdrum iets warmte te geven, its wat mij met de machinedrum nooit is gelukt moet ik zeggen, ondanks dat ie op koptelefoons en monitors heel strak en warm klinkt. Het lijkt iets weg te vallen als je de machinedrum over 'normale' speakers laat horen. Mijn machinedrum is om die reden inmiddels wer verkocht. Machinedrum is perfect voor live optredens maar thuis.....

Verder vind ik het qua mastering helemaal niet verkeerd. De geluiden klinken bij mij mooi in balans. Qua geluiden vind ik vooral het geluid aan het begin van het nummer erg lekker, het scherpe bas-achtige geluid. En er zitten een paar heerlijke breaks in.

Je maakt toch ook techno nummers? Kun je daar eens een van posten?

Ik heb laatst deze gepost. Geen nummer, geen richting, een beetje live gevriemel maar wel tevreden over sound en geluiden.

Dit is'm : check it out

JJ

Heeeijj .... bedankt voor je commentaar !

Zoals je misschien nog weet (?) ik gebruik de triple c om de basskick van de md een beetje in te dimmen. Maar ik zat er inderdaad ook al aan te denken om de triple c er nog een keertje 'overheen te gooien' maar dan om het gehele laag wat meer te laten pompen.

Ik maak eigenlijk nooit van deze 'standaard' trance ... het is een experimentje. En ben eigenlijk best wel tevreden ... op het laag na .... maar daar heb ik eigenlijk altijd moeite mee gehad.

Ik zal snel een techno track posten ... er liggen er weer een paar op de plank.

Thanks,
Glenn.

PS ... erg lekker experimentje ook !! Klinkt inderdaad erg oke .. als je daar een verhaaltje in weet te brouwen ... hep ie helemaal een lekkere track.

Kzal meteen maar zeggen dat ik hem niet bijzonder vind. Alle elementen zitten erin...op de juiste momenten (als we al van verplichte elementen horen te spreken ;) maargoed met trance ontkom je dat niet meer denk ik). De melodie vind ik bij trance het belangrijkste element... en die vind ik bij jullie nummer persoonlijk te standaard... dus:

Technisch: 8
Muziekaal: 5
Inspirerend: hmmm ;)

Vind persoonlijk je techno tracks veeeel vetter :halleluja

Origineel geplaatst door Almeros
Kzal meteen maar zeggen dat ik hem niet bijzonder vind. Alle elementen zitten erin...op de juiste momenten (als we al van verplichte elementen horen te spreken ;) maargoed met trance ontkom je dat niet meer denk ik). De melodie vind ik bij trance het belangrijkste element... en die vind ik bij jullie nummer persoonlijk te standaard... dus:

Technisch: 8
Muziekaal: 5
Inspirerend: hmmm ;)

Vind persoonlijk je techno tracks veeeel vetter :halleluja

Welke TECHNO track bedoel je Almeros?

JJ

Origineel geplaatst door glennplumber
Zoals je misschien nog weet (?) ik gebruik de triple c om de basskick van de md een beetje in te dimmen. Maar ik zat er inderdaad ook al aan te denken om de triple c er nog een keertje 'overheen te gooien' maar dan om het gehele laag wat meer te laten pompen.

Ik ben benieuwd het je lukt om de machinedrum meer warmte te geven. Ik ben er echt nog steed niet over uit waarom het mij niet gelukt is de md goed te integreren met andere synths. Als ik een beat in bijvoorbeeld Fruity Loops maak klinken ze meteen al een stuk warmer dan de md. De beats uit FL hebben natuurlijk niet de dynamiek van de md, bij lange na niet, maar liggen wel veeeeele malen beter in een mix. RAAAR toch?? Ook de uitgebreide thread over de md op dit forum geeft geen antwoord op deze vraag...

Ben benieuwd naar je techno nummer. Die doe je toch ook live?

JJ

ex-machinedrummer

Origineel geplaatst door Jack 'n Jill
Ik ben benieuwd het je lukt om de machinedrum meer warmte te geven. Ik ben er echt nog steed niet over uit waarom het mij niet gelukt is de md goed te integreren met andere synths. Als ik een beat in bijvoorbeeld Fruity Loops maak klinken ze meteen al een stuk warmer dan de md. De beats uit FL hebben natuurlijk niet de dynamiek van de md, bij lange na niet, maar liggen wel veeeeele malen beter in een mix. RAAAR toch?? Ook de uitgebreide thread over de md op dit forum geeft geen antwoord op deze vraag...

Ben benieuwd naar je techno nummer. Die doe je toch ook live?

JJ

ex-machinedrummer

Een synth/drumcomputer moet bij je passen ... als ie niet past ... klikt het niet ... krijg je/ik geen lekkere track !!

Heb een jaar of langer een waldorf Qkb gehad .. het geluid vond/vind ik helemaal te gek. Alleen kreeg ik er geen track mee af. Het was m'n sound gewoon niet. Daarin tegen verkocht ik die bak en kocht een waldorf XT terug en daarin maak ik en geluid en dan blijft ie 9 van de 10 zoals ik um de eerste keer gemaakt heb. Met die Q bleef ik maar pielen.

Yep ... die techno doe ik zekers live !

Groetjes Glenn

Back