platendeal

Hoop mensen hier die slechte adviezen geven....als iemand uberhaupt interesse toont in je muziek kan je beter het BEST mogelijke laten horen. Niet een afgekapte half gescramblede versie. Dus gewoon sturen die MP3. Liever een Wav eigenlijk.

Die angst voor jatterij is licht paranoide. Wees blij dat er iemand de moeite neemt naar je muziek te luisteren.

Hoop mensen hier die slechte adviezen geven....als iemand uberhaupt interesse toont in je muziek kan je beter het BEST mogelijke laten horen. Niet een afgekapte half gescramblede versie. Dus gewoon sturen die MP3. Liever een Wav eigenlijk.

Die angst voor jatterij is licht paranoide. Wees blij dat er iemand de moeite neemt naar je muziek te luisteren.

Amen!

Kan je wel zeggen maar ik vind het niet leuk als er ergens op een half gare myspace een een halfgare rapper die ik niet eens ken over mijn halfgare beats staat te spacen. Mischien dat het voor platendeals anders in mekaar steekt maar zover kom ik toch nooit. :D

Kan je wel zeggen maar ik vind het niet leuk als er ergens op een half gare myspace een een halfgare rapper die ik niet eens ken over mijn halfgare beats staat te spacen. Mischien dat het voor platendeals anders in mekaar steekt maar zover kom ik toch nooit. :D

Dan moet je simpelweg hopen dat die halvegare rapper er ook nog bekend mee wordt, en geld mee verdient. Dan kan je dan tactisch met je klacht komen en je centjes opeisen..

Elke halve gare kan beats gebruiken die niet van hem zijn om lekker op te rappen.. Als jij een MP3 op het forum plaatst, kan ik er ook op gaan rappen en ik ben zeker een halve gare!

(kan alleen niet rappen.. 8))

Ehm... is het niet een idee om jezelf een mailtje te sturen met de mp3 in hoge kwaliteit inclusief de cubase/logic/whatever bestanden? Ik doe het regelmatig naar mijn eigen gmail account puur als "online backup". Tegelijkertijd kan je daar behoorlijk goed mee aantonen dat je dus al op een bepaalde datum een bepaald nummer hebt gemaakt/geschreven/etc..

Enne.. vervolgens zou ik gewoon lekker die mp3 opsturen! (als het maar niet zo'n bullshit label/platenmaatschappij is zonder goede referenties.)

Nogmaals de belastingdienst!!!! phhh en nou houd ik op :stupid

Tuurlijk moet je die sturen. De platenbaas wil waarschijnlijk op zijn gemak goed naar je tracks luisteren (ook in de auto enz.) voordat hij besluit of hij zijn meiers/millen in jou gaat investeren. Als je echt para bent, dan pas je toch een van de bovengenoemde trucs toe

Hoe zal jij het zelf dan willen doen?

Voor mijn eigen labels vraag ik altijd wav format om te luisteren.
Dan pas weet ik of de track aan het nivo voldoet wat ik zoek.

Als je bang bent dat een label je muziek jat kan je volgens mij nooit een release krijgen, want ieder label zal toch echt wel je muziek willen horen. Dus dan wordt het DIY:)

grtzzz Bruce

Lees je nog mee MJ?

Lees je nog mee MJ?

Wat heeft Michael Jackson hiermee te maken? :? 8)

Maar genoeg gekkigheid. Ik zou als ik en platendeal wil of als die binnen handbereik was gewoon ALLES laten horen aan iedereen in zo goed mogelijke kwaliteit. Plagiaat is slechts een groot compliment.

Oepsie...........MH dus.......

Verder ben ik het helemaal met Nolet eens, als iemand bij mij op het label wilt en dan gaat miepen als ik audio wil horen laat dan maar.....ik heb me tijd wel beter te besteden:)

Neem gewoon een soundcloud account en flikker al je tracks erop. Klinkt beter dan Myspace en ziet er cleaner en simpeler uit. Tevens krijg je voor elke track een aparte pagina en kan je aangeven dat het origineel downloadbaar is. Echt een topservice dat soundcloud.

Het kan nooit kwaad onderzoek te doen naar partijen die zaken met je willen doen, maar ik zou niet te terughoudend zijn, zeker niet met mp3-bestanden.
Als artiest moet je ijdel en arrogant zijn, maar maak je geen ilusies.

Een veel groter risico dan plagiaat is dat je je royalties niet krijgt. Of dat de Russische mafia jouw muziek als download aanbiedt, zelfs voordat je die hebt gecomponeerd.

Kan ik mijn auteursrecht ergens vastleggen?
Nee. Louter door een werk in de zin van de Auteurswet te maken, komt er op dat werk auteursrecht te rusten. De bescherming ontstaat helemaal automatisch (en gratis). Het is dus niet nodig - en bovendien niet eens mogelijk - om auteursrecht bij een instantie aan te vragen, of in een register te laten inschrijven.

Hoe kan ik bewijzen dat ik auteursrecht heb?
Omdat er in Nederland (en in de meeste andere landen ter wereld) niet zoiets bestaat als een register waar auteursrechten kunnen worden vastgelegd, is het voor de maker van een werk soms lastig om te bewijzen dat het auteursrecht op het werk bij hem of haar ligt.
Er zijn een paar mogelijkheden die uw bewijspositie als maker kunnen versterken met betrekking tot het tijdstip waarop u het werk gemaakt heeft.
U kunt een exemplaar van het werk (of bijvoorbeeld een foto daarvan) in een dichtgeplakte envelop aangetekend aan uzelf versturen en deze bij ontvangst dicht laten. Let u er daarbij op dat er een datumstempel op de sluiting van de envelop staat.
U kunt ook een datumstempel op een exemplaar van uw werk laten zetten bij de lokale vestiging van de Belastingdienst, afdeling Registratie en Successie.
Tot slot kunt u uw bewijspositie met betrekking tot de datum ook versterken met een depot bij de notaris. De notaris zal hier echter wel een vergoeding voor vragen.
Met de bovenstaande maatregelen bewijst u niet dat u de maker bent van het werk, maar u kunt zo wel uw bewijspositie sterker maken. Mocht u bijvoorbeeld ooit in een rechtszaak verwikkeld raken waarbij iemand anders beweert dat hij de maker van het werk is, en niet u, dan kunt u bijvoorbeeld de envelop met datumstempel bij de rechter of bij een notaris laten openen. Die ander zal dan aannemelijk moeten maken dat hij het werk heeft gemaakt op een eerdere datum dan de datum die op de envelop staat.

tja....

zoals akikaze zegt zou ik me dan eerder druk maken omtrent het wel of niet krijgen van de royalties... daar zijn genoeg manieren om je te bedonderen...

zoals ik al eerder zei, je stuurt je cdtje naar de belastingdienst afd: successie en rechten,
en je ontvangt binnen een week een brief met een ontvangst bevestiging, en een week later krijg je en enveloppe met daarin jou enveloppe verzegeld en wel.
deze is voorzien van stempel en is er een akte van gemaakt. Dit is de einige rechtelijke manier die geheel kosteloos is.

Als het een gekend label is zou ik niet bang zijn. Misschien voor amateurs labels zou ik toch oppassen..
En dan nog.. jij hebt het hele template, je hebt de mails,... moest er toch plagiaat van komen => Rechter :D

Oepsie...........MH dus.......

Verder ben ik het helemaal met Nolet eens, als iemand bij mij op het label wilt en dan gaat miepen als ik audio wil horen laat dan maar.....ik heb me tijd wel beter te besteden:)

Ja ik lees weer mee ik was even op mn werk, dat heb ik ook nog namelijk.

Het is gewoon een van de vele indie labeltjes die je tegenwoordig zovaak ziet, en ze wilden wat meer van mijn muziek horen. No big deal enzo, maar het was wel de eerste die hierop aandrong dus ik vroeg mijzelf het gewoon af wat de beste manier is om zoiets aftehandelen

Blijkbaar is een myspace toch nog niet genoeg :D

Back