platendeal

wat een panisch gedoe zeg.Hup online met die zooi.Wat al eerder gezegd is.Zodra jij je track online zet,zijn de muziekrechten van jou..Jat iemand wat..nou en...wordt die jatterij een Hit? hup cashen dan.. Of niet...Goede muziek komt altijd bovendrijven..En Uh...aan platen valt geen reet te verdienen! Een goede live set..Daar valt nog wat te halen..Maarre waar maken we muziek voor???

mp3 is toch al compressed...desnoods geef je ze een 128bit mp3 :D
zolang je geen wav op gaat sturen naar ze (als je bang bent voor kopie) .....en als het al op je myspace staat.....waarom doe je dan nog moeilijk?...dan geef je toch die mp3's :P

*edit*
wat elektrovolt ook al zegt

Laatst gewijzigd:
En het staat toch ook op myspace? Of zijn dat andere tracks?

Ommenabij, ik heb wel dezelfde tracks, maar ik heb ze helemaal "opgepoetst" met de radias om het zo maar te zeggen. Mischien eens een ideetje om de "nieuwere versies" te uploaden naar myspace. Maarja ik denk er te vaak niet aan.

mp3 is toch al compressed...desnoods geef je ze een 128bit mp3 :D
zolang je geen wav op gaat sturen naar ze .....en als het al op je myspace staat.....waarom doe je dan nog moeilijk?...dan geef je toch die mp3's :P

*edit*
wat elektrovolt ook al zegt

Ja, maar waarom vraagt een label om mp3's als het ookal op mn myspace staat ;) ?

De geluidskwaliteit van myspace is echt super slecht (ik geloof 128 kbps) , maak dan een soundcloud account aan en upload wat tracks in Wav formaat of 320 kbps zonder dat ze te downloaden zijn.

Als je iets verzend met yousendit dan kan alleen degene het downloaden waar je de link naar toe stuurd dus niet het hele www.

Ah juist, en is dat soundcloud nou echt "zoveeeeel" beter als myspace ja?? Het oogt voor mij persoonlijk altijd wat rommelig.

Je bepaald zelf de geluidskwaliteit , dan lijkt het mij toch wel beter tegenover 128 kbps.

We support AIFF, WAVE, FLAC, OGG, MP3, AAC files.

En je kan ook nog kiezen of je track te downloaden is of alleen te streamen.

Ja, maar waarom vraagt een label om mp3's als het ookal op mn myspace staat ;) ?

voor betere kwaliteit?......je wilt toch je muziek uitbrengen?....of niet?......als je ze niet vertrouwt doe het dan niet....of ga lekker bij ze langs...een beetje hangen kijken of het klikt :)

ik heb nu wel een beetje een idee van hoe en wat! Bedankt voor de tips, wat mij betreft kannie opslot.

De geluidskwaliteit van myspace is echt super slecht (ik geloof 128 kbps) , maak dan een soundcloud account aan en upload wat tracks in Wav formaat of 320 kbps zonder dat ze te downloaden zijn.

Als je iets verzend met yousendit dan kan alleen degene het downloaden waar je de link naar toe stuurd dus niet het hele www.

Wavefiles/320kbps files realtime afspelen en opnemen kan ook altijd nog, dus ben je alsnog een goede opname aan het verspreiden. Of streamrecorders, het maakt niet uit. Als je het kan horen, kan je het opnemen. Ideale bron voor samples :mega:

Ja, dat klopt, maar aangezien je het niet aanbiedt als download, zou dat verboden zijn, niet?

het gaat er niet om of het wel of niet verboden is, daar trekken illegale uploaders of criminelen met hun illegale mp3 shops zich niks van aan.
Op dezelfde manier kan je ook die copieer beveiliging van cd's omzeilen, gewoon 1 op 1 realtime opnemen.

hoe is t nu met die "release"
en die "platendeal"

En wat intereseert jou dat nou eigenlijk echt? In de eerste instantie ging het erom of het verstandig was om als een blindpaard meteen maar je werk op te sturen naar een vreemde. Het is een algemeene vraag/discussie en gaat dus niet enkel over mijn muziek.

Ik krijg het vermoeden dat je gewoon weer een discussie wilt uitlokken waarop iedereen (negatief) commentaar gaat leveren op mijn (of elkaars) creaties, zodat alles weer lekker uit de bocht vliegt.

Houd je aan het topic ajb, ik heb geen zin meer in die eindloose soaps.

ja inderdaad, heb je nou al iets opgestuurd of wat dan ook ?
voor jou 10 anderen. zo gaat dat. dus als je iets wilt uitbrengen zal je toch stappen moeten ondernemen. ze blijven niet op je wachten.

Op zich is het heel gezond om wantrouwig te zijn tegenover platenbazen of hen die zich daarvoor uitgeven. Die lui willen alleen maar geld verdienen en het uiteindelijke doel is om artiesten te naaien. Veel bekende zangers/zangeressen/groepen hebben ooit enorme wereldhits gehad. Meestal komt er dan een Best Of of Greatest Hits uit of een verzamel cd met alleen maar hits. Van dat soort verzamelplaten krijgt de artiest GEEN CENT dus. Echt waar: de rechten van hun muziek hebben ze ooit onder dwang per album verkocht. De grote namen van vroeger moeten allemaal blijven optreden omdat er anders geen brood op de plank komt. De tijden zijn veranderd: in de jaren 70 en 80 kon je nog multimiljonair worden met 1 wereldhit. Tegenwoordig downloaden de meeste mensen hun muziekje gewoon. Een glansrijke loopbaan in de muziek is tegenwoordig keihard werken en veel optreden. Van plaatjes uitgeven alleen kun je echt niet meer leven.

Ja jammer zeg want een wereldhit lag hier ook wel in het verschiet

:D

Back