Beginnende Producer, Welke Gear?

Seca

Nieuwkomer
Hallo,

Ik zal me eventjes kort voorstellen:
Ik ben Seca, 18 jaar en ben helemaal nieuw in het producing gebeuren.
Ik zit er al een lange tijd aan te denken om zelf song's te maken, en ik heb besloten om er nu eindelijk eens werk van te maken! Enkele maanden geleden begon ik met producen met software, namelijk Fruityloops 8. Maar helaas, software is niets voor mij, ik vind hardware veel toffer.

Nu is mijn vraag:
Wat heb je juist nodig als je wilt beginnen producen?

Reeds heb ik: 2x Yamaha HS 80M Studiomonitors op stands gekocht.
( Deze gebruik ik voor te draaien, ben sinds Zomer 2007 DJ )

Iemand Raad?

Mvg,
Seca

Wil je ook alleen met hardware gaan opnemen? Uiteindelijk gaat het toch ergens de computer in om danwel op CD, DVD of het web op te gaan.

Als je alleen live muziek wilt maken(sorry, ik vind die term producing een beetje vaag), kun je gaan denken aan een workstation van Korg(Triton serie), Yamaha(Motif serie) of Roland(Fantom X).
Waar je ook naar kunt kijken is groove boxen, als je ze nog 2de hands kunt vinden. Korg MX of SX, Yamaha rs7000, Roland MC909 afhankelijk van je budget.

Maak gebruik van de zoek functie op dit forum en je komt ook veel te weten via onze Synthwiki.

Opnemen wil ik gerust nog wel doen met een computer.
De song zelf maken doe ik het liefst met hardware, en niet *klik klik* met een muis :W
Kan ik met een workstation welke stijl dan ook producen?

Mijn broer is in het bezit van een Groovebox: Roland MC 303.
Deze kan ik gebruiken, maar ik wil graag andere sounds produceren, daarom zoek ik iets anders.
Nu ga ik me nog wel even bezighouden met de Groovebox MC 303 natuurlijk, maar als beginner vind ik het toch geen gemakkelijk apparaatje, nuja als ik er even mee bezig ben zal het wel beteren.

Laatst gewijzigd:
Back