Tannoy Reveal, passief/actief?

GREENSKiN

Stamgast
Ik zit te twijfelen tussen het aanschaffen van een setje passieve Tannoy Reveals, of de actieve variant ervan.

Actief, 555 euro voor een set bij Thomann.
Passief, samen met deze amp (149 euro) voor 222 (371 totaal).

Zal het verschil duidelijk te merken zijn, tussen de interne versterkers (bi-amped) per speaker, of een externe? Horen is helaas geen optie... ik koop de set op goede kritieken van anderen.

Dank! :)

Ik heb de passieve met een Alesis RA150 AMP.

Prima combinatie voor eht geld :)

Bedankt voor jullie reacties :)

Maar mijn vraag is nog niet beantwoord... weet iemand of je het verschil tussen bi-amped en niet bi-amped gaat horen, en is de versterker die ik erbij heb gekozen goed genoeg?

Ik ben ook op zoek naar monitor speakers, en ben aan het tweifelen tussen de tannoy, alesis en behringer aktives. Op www.sospubs.co.uk staan goede artikelen die uitleggen hoe boxen etc werken. Conclusie:
Aktives zijn gewoon altijd beter. De crossoverfilter etc en versterkers zijn allemaal opelkaar afgestemd. Een externe versterker (tenzij je in een heeel andere prijsklasse gaat zoeken) kan zoiets nooit evenaren. Ook heb je geen last en kosten van dure kabels van je versterker naar je boxen! Die zijn ook weer kwaliteit verlies (goedkope boxen kabels hoor je heeeel goed!) Prijsverschil is nu ook niet zo heeel groot, ik zou gewoon voor aktives gaan!! :dj:

PS: Nou heb ik ze nooit vergeleken, dus of je het zelf kan horen, weet ik ook niet....

Origineel geplaatst door bambamstudio
er zijn al veel topics hier over monitoren.

Maar wat ik vind: monitoren moet je horen niet via i-net vragen hoe ze klinken.

Was je me nét voor :)
Klopt; gebruik de zoekfunktie op het forum en lees de reviews op de links die dan zal tegen komen. Het uiteindelijke oordeel zal je alleen kunnen vellen door ze te luisteren (liefst in je eigen omgeving).

Maar ik denk wel dat het heel goed is eerst te orienteren en te weten wat je wilt. De reviews door profi's zijn zeker bruikbaar, want ik heb geen verstand van monitors en zal daarom ook er weinig oor naar hebben. Zelf luisteren kan daarom ook tricky zijn.....

Ik heb niet zo lang geleden een setje Reveal Active's aangeschaft, en ben er erg tevreden mee. Ik heb voor actief gekozen omdat je dan zeker weet dat de versterker goed past bij de speakers, en het spaart je een hoop ruimte. Bovendien zul je vrij prijzige speakerkabel moeten aanschaffen voor tussen versterker en monitor (die ook nog weer eens achtergrondsignalen (vooral netspanningssingnalen!) kunnen oppikken), twerijl je anders gewoon af kunt met gebalanceerde jack/jack kabel, en dat scheelt in prijs.

Ja, ik heb ook de Active's sinds een week of 2......Stoer monitortje hoor.

Zelf vind ik Tannoy nogal een druk geluid geven. Bij het beluisteren van verschillende speakers een keer een Radiohead CDtje in geknikkerd (in de CD speler dan he), en ze konden het absoluut niet aan, het werd een grote brei geluid zonder structuur. Maar goed, er zijn ook mensen die zweren bij Tannoy. Gewoon ff naar de winkel, middagje luisteren, dan hoor het het 't beste. Tis trouwens erg belangrijk dat de klankopwekking (cd/versterker e.d.) dan goed is. De boxen kunnen nog zo goed zijn, maar met een slechte bron wordt het nog nix....

jongens toch, de vraag is toch duidelijk? er is nog maar 1 antwoord gekomen op de vraag, van bambam..die zegt dat je het verschil niet gaat horen..... zijn er nog meer mensen die een antwoord op de vraag kunnen geven? ik vindt het zelf nl ook wel interessant om te weten :D

LOL!

Wat gaat het worden? Laat ons niet langer in spanning zitten!

Nou, ik begin lichtjes richting actieve te neigen, puur omdat ik gewoon zeker wil weten dat 't goed is en tsja, geen gedoe met kabels. Maar 't is wel een hoop geld, 170 euro, voor een beetje gemoedsrust en minder cable-hell :)

Origineel geplaatst door GREENSKiN
Actieve besteld! :) Toch maar 't zekere voor 't onzekere, en ik vind blauw mooier dan rood ;)

Ik vind het eerder een beetje vies groen :P

denk er zelf ook aan om die active's aan te schaffen, wel even je mening laten weten
als je ze daadwerkelijk hebt he :)

weet iemand of ze in voorraad zijn ergens in Utrecht?

even een opmerking over biampen naar bambamstudio

hoe weet jij dat andere mensen dat niet horen?? 8o) Ik hoor het wel iig, het biwiren hoor ik ook al..

dat jij het niet hoort, ok... maar voor andere mensen maakt het degelijk wat uit. Dus even geen uitspraken doen dat mensen verkeerd kan leiden... (tis alleen extreem duur, bi-ampen) :smeris: :geslaagd:

haha.. voel je niet zo aangevallen joh :)

ach..er zijn zat mensen die het horen.. maar et is een beetje gevoelig onderwerp geloof ik... (net als kabels)

Back