Maurice_1983
S Y N T H L O V E
Heejjo, ik heb me een aantal weken terugflink in stress gewerkt voor een cd-tje voor een aanmelding voorde HKU audio design voor-opleiding. Ik ben door naar de tweede ronde, en wel, een vriend van me heeft 2 trackies op zijn site gezet, hier zijn de links:
Wauzhouse
Chillie nummertje
Ik zal even een motivatie geven: ik heb van de ongeveer 40 ideeen voor liedjes die ik in 2 weken maakte met reason en wat synths er 3 uitgewerkt. Dit proces heb ik zwaar onderschat, het in elkaar zetten van een idee is het makkelijke gedeelte, echte van nummers arrangeren en masteren heb ik echt nog geen kaas gegeten. Anyway, dat zul je wel terug horen in nummers. Overigens zijn deze nummers dus gemaakt met 2 weken kennis van reason en cakewalk 3.0. Ik zou zeggen barst los: geef commentaar, en het liefst ook tips hoe ik eenvoudig iets kan masteren in bijvoorbeeld wavelab, met de eenvoudige plugins (VST dynamics bijv), ook wat betreft het arrangeren.
Groeten MauriZe
Wauzhouse
Chillie nummertje
Ik zal even een motivatie geven: ik heb van de ongeveer 40 ideeen voor liedjes die ik in 2 weken maakte met reason en wat synths er 3 uitgewerkt. Dit proces heb ik zwaar onderschat, het in elkaar zetten van een idee is het makkelijke gedeelte, echte van nummers arrangeren en masteren heb ik echt nog geen kaas gegeten. Anyway, dat zul je wel terug horen in nummers. Overigens zijn deze nummers dus gemaakt met 2 weken kennis van reason en cakewalk 3.0. Ik zou zeggen barst los: geef commentaar, en het liefst ook tips hoe ik eenvoudig iets kan masteren in bijvoorbeeld wavelab, met de eenvoudige plugins (VST dynamics bijv), ook wat betreft het arrangeren.
Groeten MauriZe

round1) je maakt een cd met 3 nummers, composities, of anderszins interessante klanken en een motivatiebrief. Je krijgt na een paar weken bericht of je bent doorgegaan naar de 2de ronde, voor deze ronde moet je wat voorbereiden om te spelen op een intrument dat je hebt opgegeven en je hebt daarna een gesprek met de jury, een soort sollicitatiegesprek. Dan heb je ergens in de middag een gemeenschappelijke toets over je kennis van muziektheorie en solfege.
. compositie & productie werd me aangeraden. dus dat ga ik volgend jaar doen.
Anyway, chillie dat je door bent, bij mij ging het minder goed (lees: baggertje-kut)
: