[2tracks] aanmelding HKU

Maurice_1983

S Y N T H L O V E
Heejjo, ik heb me een aantal weken terugflink in stress gewerkt voor een cd-tje voor een aanmelding voorde HKU audio design voor-opleiding. Ik ben door naar de tweede ronde, en wel, een vriend van me heeft 2 trackies op zijn site gezet, hier zijn de links:
Wauzhouse
Chillie nummertje
Ik zal even een motivatie geven: ik heb van de ongeveer 40 ideeen voor liedjes die ik in 2 weken maakte met reason en wat synths er 3 uitgewerkt. Dit proces heb ik zwaar onderschat, het in elkaar zetten van een idee is het makkelijke gedeelte, echte van nummers arrangeren en masteren heb ik echt nog geen kaas gegeten. Anyway, dat zul je wel terug horen in nummers. Overigens zijn deze nummers dus gemaakt met 2 weken kennis van reason en cakewalk 3.0. Ik zou zeggen barst los: geef commentaar, en het liefst ook tips hoe ik eenvoudig iets kan masteren in bijvoorbeeld wavelab, met de eenvoudige plugins (VST dynamics bijv), ook wat betreft het arrangeren.
Groeten MauriZe

he man, ik ga deze week ook mijn demo opsturen. Heb je de basisopleiding al gedaan?

Nee, daar du ik nu dus toelating voor, ik kan nog niet zo heel goed drummen, wel goed draaien, en ik heb erg weinig kennis van muziektheorie. Dingen waar ik komend jaar veel aandacht aan ga besteden, met of zonder opleiding, maar ik denk dat zo'n basis opleiding me wel gaat stimuleren om er contructief mee te werk te gaan. (haha, zo alvast even geoefend voor het toelatingsgesprek donderdag)

Succes dan maar he!

Enne, niet vergeten een fles whiskey mee te nemen voor het geval je iemand om moet kopen. ;)

En tips? Zoek maar eens in het 'archief'. ;)

Re: [2tracks] aanmelding HKU

Origineel geplaatst door technomauriesje
. Dit proces heb ik zwaar onderschat, het in elkaar zetten van een idee is het makkelijke gedeelte, echte van nummers arrangeren en masteren heb ik echt nog geen kaas gegeten.

Of iets goed gemasterd is of niet, lijkt me toch geen criterium bij de selectie.

equate

ik mag ook donderdag. had je een beetje okeeje cijfers voor je brief en eigen werk?
en staat er bij jou ook "kandidaat prop AD", bij de conclusie na de 1e ronde? want ik heb me toch echt aangemeld voor de basisopleiding en niet de propedeuse.

en ik had een 2 voor mn kennis van de studie en het werkveld.... hmmm... wat kan ik daar nou weer aan doen. voor de rest was het overigens allemaal 3.25 of hoger.

dusssss

Sodenmieters, dan had je wel ff wat hogerre cijfers dan ik mannetje!!! Studiebla en kennis zat wel rond het gemiddelde, CD: alles onder gemiddeld, haha, nou valt nog veel te leren voor mij dus, reden te meer om me aan te nemen :P

Hee interresant, kunnen jullie iets meer vertellen over de toelating svp? zoals je misschien bij het terugzoeken in oude threads hebt gezien, heb ik al eerder info gevraagd. Wat moet je doen bijv. om toegelaten te worden tot de 'verschillende rondes'? :geslaagd:

Het gaat zo, je schrijft je eerst in, dan krijg je een paar maanden later de bevestiging van je inschrijving en instructies over de toelatingsprocedure. Deze is als volgt:(round1) je maakt een cd met 3 nummers, composities, of anderszins interessante klanken en een motivatiebrief. Je krijgt na een paar weken bericht of je bent doorgegaan naar de 2de ronde, voor deze ronde moet je wat voorbereiden om te spelen op een intrument dat je hebt opgegeven en je hebt daarna een gesprek met de jury, een soort sollicitatiegesprek. Dan heb je ergens in de middag een gemeenschappelijke toets over je kennis van muziektheorie en solfege.

en, hoe gingen je toets en gesprek?
had je toevallig een lichtglazende zwarte trui aan? dan zat je namelijk voor me bij solfege.

puol

ha
ik heb wat van die toelating gezien allemaal van die bibberende lichaampjes die wat geluid uit hun gitaar, piano of wat dan ook proberen te krijgen. doet me denken aan mijn toelating was ook behoorlijkzenuwachtig.

hoe ging die solfege toets. toen ik hem kreeg ging het niet helemaal goed omdat de persoon die hem gaf niet echt thuis was in de wereld van geluidsdragers(zegt overigens meer wat van de persoon dan van de opleiding). heb de halve toets niet kunnen maken. volgen mij tillen ze aan die toets ook niet echt zwaar als je voor ad hebt gekozen.

bij mij ging die toets goed, ik had twee jaar terug een 4 (uit 5). zal deze keer ook wel weer zo zijn. maar wat het beste nieuws is, na mijn gesprek werd mij meteen min of meer verzekerd dat ik naar de hoofdopleiding mag. dus niet de basis, waar ik me voor aangemeld had en ook op gerekend had :D. compositie & productie werd me aangeraden. dus dat ga ik volgend jaar doen.

ik ben echt heeeeeeel blij. :biertje:

puol

had je toevallig een lichtglazende zwarte trui aan? dan zat je namelijk voor me bij solfege.
Waarschijnlijk was ik dat inderdaad, ikzat helemaal vooraan, en mijn trui was zilvergrijs glimmend, maar hoe weetjenou dat ik dat was????? :frons: :eureka: Anyway, chillie dat je door bent, bij mij ging het minder goed (lees: baggertje-kut)

Origineel geplaatst door technomauriesje
Waarschijnlijk was ik dat inderdaad, ikzat helemaal vooraan, en mijn trui was zilvergrijs glimmend, maar hoe weetjenou dat ik dat was????? :frons: :eureka: Anyway, chillie dat je door bent, bij mij ging het minder goed (lees: baggertje-kut)

das vrij simpel. hij heeft alle namen opgenoemd..

;)

... volgens mij is je servert uit de lucht... Ik krijg geen mp3's binnen.

Idd, voor AD tillen ze niet zo heel zwaar aan de theorie... Sterker nog, ik hoefde niet eens een stuk voor te drummen!
Had vet geoefend enzo... Lieten ze me zo ineens toe! :halleluja:

Iedereen die het gaat proberen: Succes! Misschien tot volgend jaar! :doei:

Back