[2tracks] aanmelding HKU

Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd van de eerstejaars HKU studenten? Ik als ICTér, zit eraan te denken om weer naar school te gaan, alleen heb ik weinig trek in een klas van 17-18 jarige. ;)

Origineel geplaatst door krz
Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd van de eerstejaars HKU studenten? Ik als ICTér, zit eraan te denken om weer naar school te gaan, alleen heb ik weinig trek in een klas van 17-18 jarige. ;)

ik ben 25 en ook eerstejaars. er zijn wel veel mensen jonger dan ik, maar er zijn er ook van 30 of ouder.

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik ben 25 en ook eerstejaars. er zijn wel veel mensen jonger dan ik, maar er zijn er ook van 30 of ouder.

Kijk, dat wilde ik weten. Ik had al zo'n vermoeden dat dit geen opleiding is voor alleen maar schoolverlaters.. komt het misschien toch nog goed met m'n 24. Eindelijk eens echt gemotiveerd ergens aan beginnen. :)

Kijk, dat wilde ik weten. Ik had al zo'n vermoeden dat dit geen opleiding is voor alleen maar schoolverlaters.. komt het misschien toch nog goed met m'n 24. Eindelijk eens echt gemotiveerd ergens aan beginnen. :)

Valt tegen hoor om zo uit het "arbeidersleven" terug te gaan naar de schoolbanken. Ik kan het weten...
Als je inmiddels een bakje geld (of rijke papa/mama) hebt om op terug te vallen is het niet zo'n probleem in alle andere gevallen zal je flink moeten inleveren op je huidige levensstijl.

Origineel geplaatst door The Q
Valt tegen hoor om zo uit het "arbeidersleven" terug te gaan naar de schoolbanken. Ik kan het weten...
Als je inmiddels een bakje geld (of rijke papa/mama) hebt om op terug te vallen is het niet zo'n probleem in alle andere gevallen zal je flink moeten inleveren op je huidige levensstijl.

Liever nu inleveren, zodat ik later een leuke baan, opleiding heb genoten, dan dat ik blijf doorkloten in iets wat me niet aanstaat. Ik heb geen zin om met m'n 35e erachter te komen wat voor een sukkel in ben geweest door niet mijn capaciteiten te benutten. Ik weet dat ik het kan, waarom zou ik er nu dan geen werk van maken? Nu ben ik ook niet gelukkig met de huidige situatie, het geld is ook niet om over naar huis te schrijven, in september is het voor mij einde contract, in de ICT is gewoonweg geen werk meer te vinden.. dus zal je altijd achter de feiten aan blijven lopen. En niets is dommer dan je talenten niet benutten. Nu weet ik niet of ik hier talent voor heb, maar de tijd zal het uitwijzen, mits ik aangenomen word. :) Leren is iig geen probleem, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn... ;)

Liever leuk werk voor iets minder geld, dan *(&@ werk voor iets meer... werken doe je je halve leven, zoniet meer. :)

ik moet het toch zeggen, maar een tip van mij: kijk uit met opleidingen waar je beoordeeld gaat worden, zoals kunst opleidingen / etc. Toevoeging: In een fabriek werken is zo gek nog niet.

Oordelen kan niemand. De grond inboren is makkelijk en onherstelbaar. KIJK UIT voor mensen die het gemaakt hebben/ een positie veroverd hebben in de maatschappij en dan andere mensen vanuit hun standpunt gaan beoordelen.

Valt deze natuur te beoordelen? Valt een boom te beoordelen ? Valt dit universum te beoordelen? [wie kan dat vatten]

Onthoud ook dat Chopin, de meesterpianist, pianoles heeft afgewezen, hij heeft alles ZELF geleerd. Echte originele mensen leren alles zelf.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Onthoud ook dat Chopin, de meesterpianist, pianoles heeft afgewezen, hij heeft alles ZELF geleerd. Echte originele mensen leren alles zelf.

Diep dit... :)

Maar tot nu toe ben ik zeer orgineel... ik ben een self-made man, maar daar kom je niet ver mee in een tijd van recessie. Als je op de stapel ligt kijken ze uiteindelijk naar papiertjes ipv naar de persoon. Zo gaat dat nu eenmaal...
Momenteel heb ik gewoon te weinig papieren om eisen te kunnen stellen, wat moet je dan? Fabriek is wel zo gek, want geestdodend werk kan me gestolen worden, dat doe ik nu al. ;)
Ik wil gewoon werk hebben waarbij ik me kan uiten. Waar ik iets van mezelf in kwijt kan, iets wat blijft.. Dit zit al jaren in m'n hoofd, maar ik denk dat ik er nu maar werk van moet gaan maken, anders komt er nooit iets van. ICT is gewoon aflopende zaak, dus je moet wel keuzes maken als je verder wilt. Stilstand is achteruitgang....

Nog even over dat oordelen. Er zijn dingen die niet te beoordelen zijn, maar talent is dat wel. Maar wie kan dit beoordelen? Mensen met zelf dit talent? Misschien, maar voor een beoordeling moeten er wel regels worden opgesteld en als je je daar aan houdt kom je die beoordeling wel door. Misschien moet je dan wel 4 jaar in de pas lopen, maar als je daar uit bent hoef je je natuurlijk nergens meer aan te houden. Maar misschien kan je dat na die 4 jaar wel niet meer en zit je met de gebakken peren.. daarom is het moeilijk. Als je alles zelf leert hoef je je nergens aan te houden en ben je vrij om te doen wat je wilt.. hrmz, dillema.. :)

Waarom komt Gaston nou niet bij me langs op zondagavond. :stupid

Echte originele mensen leren alles zelf.

dat is natuurlijk wel leuk om te zeggen, maar het is gewoon niet waar.
leren is niet hetzelfde als dogmatiseren.
origineel zijn is niet een vorm van zo weinig mogelijk weten, met kennis kan je ook origineel omgaan. kennis en originaliteit hebben niks met elkaar te maken.
als je veel dingen leert, kan je bijvoorbeeld verschillende dingen op een originele manier met elkaar combineren. maar je kan ook vastgeroest raken in de manier waarop je les gekregen hebt.
aan de andere kant kan je erg origineel zijn omdat je gewoon niet hebt geleerd hoe het moet. maar veel vaker zie ik mensen die EN niet weten hoe het moet EN niet origineel zijn.
kortom; originaliteit zit in jezelf, als je dingen wil leren is dat alleen maar goed.

yep, stilstand = achteruitgang, . t is denk ik belangrijk te ontdekken wat je eigen regels zijn, wat je wilt, en een studie kan alleen maar een soort begeleiding zijn.

wat ik heb ervaren is dat er altijd mensen zijn die denken dat ze de waarheid in pacht hebben, en die bekleden machtsposities, en die moet je<<ten strengste>> zien te vermijden. [dangerous]..

en originele mensen leren alles zelf aan, zij bepalen de geschiedenis op een frisse, positieve manier. maar er zijn weinigen die dat durven helaas.

bedenk ook dat Salvador Dali van de academie geschopt werd. [!]

Laatst gewijzigd:
hey,

ik had ook nog wat vraagjes over het hku. ik ga waarschijnlijk over een jaar de compositie en productie opleiding doen als alles goed gaat, en ik vroeg me af wat jullie voor 3 werkjes hadden ingestuurd? wat voor stijlen? ik ben iig van plan om verschillende dingen in te sturen maar dat lijkt me voor de hand liggend. en toen je je moest laten horen op een muziekinstrument, hoe ging dat? was dat alleen met de 'jury' in een kamertje ofzo of zaten er meerdere kandidaten bij? en wat voor stuk speelde je toen je je moest laten horen op je muziekinstrument?

thanks, wou het ff weten :)

wat ik heb ervaren is dat er altijd mensen zijn die denken dat ze de waarheid in pacht hebben, en die bekleden machtsposities, en die moet je<<ten strengste>> zien te vermijden. [dangerous]..

in plaats van ze te vermijden kan je er natuurlijk ook voluit tegen in gaan. dat is wat ik doe op school. :)
met een eigen volhardende mening kom je nog best ver bij dat soort figuren. voor de mensen die op de HKU zitten; ja, ik heb het over Jan IJzermans...;)

ik ga waarschijnlijk over een jaar de compositie en productie opleiding doen als alles goed gaat, en ik vroeg me af wat jullie voor 3 werkjes hadden ingestuurd? wat voor stijlen? ik ben iig van plan om verschillende dingen in te sturen maar dat lijkt me voor de hand liggend. en toen je je moest laten horen op een muziekinstrument, hoe ging dat? was dat alleen met de 'jury' in een kamertje ofzo of zaten er meerdere kandidaten bij? en wat voor stuk speelde je toen je je moest laten horen op je muziekinstrument?

verschillende dingen is goed. ze luisteren gewoon naar 'hoe ver je bent' qua productie en ideeën en muzikaliteit enzovoorts. stijlen mag je zelf weten.
wat betreft je eigen muzikale vaardigheden op je gekozen instrument: ja, dat gaat echt zo, alleen in een kamertje met een 'jury'.
zeker als je C&P gaat studeren zul je wel een paar stukken moeten spelen. ikzelf heb op gitaar een paar stukken ingestudeerd (autumn leaves, wat jazz-bossanova, hello van lionel r., september van e,w&f, dat soort dingen) maar ik hoefde vrij weinig te spelen omdat ze meer geinteresserd waren in mijn productie-achtergrond. en nu doe ik sound design.

ja maar als je de groten treft dan sturen ze je weg [wat mij overkwam]. simpele kwestie van macht. maar ik was ook wel erg bijdehant... en er totaal niet levens klaar voor.

ja maar als je de groten treft dat sturen ze je weg [wat mij overkwam]. simpele kwestie van macht.

wat heb jij gestudeerd Naton?

compositie/electronische muziek [completed], en nog piano en orgel[onafgemaakt hoor]. maar ik was niet echt goed hoor..:D studie is maar een hulpmiddel. volgens mij wordt dat erg vergeten.

Liever nu inleveren, zodat ik later een leuke baan, opleiding heb genoten, dan dat ik blijf doorkloten in iets wat me niet aanstaat.

Je opleiding is geen garantie voor een baan, praat maar eens met mensen die van het conservatorium afstuderen....
Daarbij; je levert geen klein beetje in qua geld. Student zijn in Nederland is lang niet meer zo leuk als het geweest is... :(

Als je écht talent hebt heb je de HKU niet nodig ;)

jawel, om mijn onzekerheid te overwinnen. Ik zoek een bevestiging.. ;)

Je opleiding is geen garantie voor een baan, praat maar eens met mensen die van het conservatorium afstuderen....
Daarbij; je levert geen klein beetje in qua geld. Student zijn in Nederland is lang niet meer zo leuk als het geweest is... :(

de HKU is wel wat anders dan een conservatorium, dit is toegepaste compositie, met werk in het achterhoofd.

dat is echt :kont: en dat weet je zelf ook wel.

tja, in dit wereld zijn contacten net zo belangrijk als opleiding het hku is gewoon beide. je leert en je krijgt overal contacten. zo zie ik het tenmisnte

Origineel geplaatst door cyan_circle
de HKU is wel wat anders dan een conservatorium, dit is toegepaste compositie, met werk in het achterhoofd.

dat is echt :kont: en dat weet je zelf ook wel.

...postings aandachtig doorlezen is niet je sterkste punt? :confused:

* Q wil geen discussie oprakelen van het wel/niet noodzaak/nut HKU, was een meer algemene opmerking die met enige ironie mag worden opgevat *

muziek talent zit in je, vanaf je geboorte denk ik, want als er van het begin geen passie/gedrevenheid zit, wat kan je dan nog verwachten van een opleiding? Nou ja een leuke vriend of vriendin ontmoeten..... Zelfstudie, leren, zelf op onderzoek gaan, verrekte veel oefenen, dat werkt. en af en toe leker je rust nemen.:D en die contacten, wat gaan die voor je doen???:L

Laatst gewijzigd:
Back