Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door krz
Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd van de eerstejaars HKU studenten? Ik als ICTér, zit eraan te denken om weer naar school te gaan, alleen heb ik weinig trek in een klas van 17-18 jarige.![]()
Origineel geplaatst door cyan_circle
ik ben 25 en ook eerstejaars. er zijn wel veel mensen jonger dan ik, maar er zijn er ook van 30 of ouder.

Origineel geplaatst door krz
Kijk, dat wilde ik weten. Ik had al zo'n vermoeden dat dit geen opleiding is voor alleen maar schoolverlaters.. komt het misschien toch nog goed met m'n 24. Eindelijk eens echt gemotiveerd ergens aan beginnen.![]()
Origineel geplaatst door The Q
Valt tegen hoor om zo uit het "arbeidersleven" terug te gaan naar de schoolbanken. Ik kan het weten...
Als je inmiddels een bakje geld (of rijke papa/mama) hebt om op terug te vallen is het niet zo'n probleem in alle andere gevallen zal je flink moeten inleveren op je huidige levensstijl.
Leren is iig geen probleem, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn... 

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Onthoud ook dat Chopin, de meesterpianist, pianoles heeft afgewezen, hij heeft alles ZELF geleerd. Echte originele mensen leren alles zelf.

Echte originele mensen leren alles zelf.

wat ik heb ervaren is dat er altijd mensen zijn die denken dat ze de waarheid in pacht hebben, en die bekleden machtsposities, en die moet je<<ten strengste>> zien te vermijden. [dangerous]..
ik ga waarschijnlijk over een jaar de compositie en productie opleiding doen als alles goed gaat, en ik vroeg me af wat jullie voor 3 werkjes hadden ingestuurd? wat voor stijlen? ik ben iig van plan om verschillende dingen in te sturen maar dat lijkt me voor de hand liggend. en toen je je moest laten horen op een muziekinstrument, hoe ging dat? was dat alleen met de 'jury' in een kamertje ofzo of zaten er meerdere kandidaten bij? en wat voor stuk speelde je toen je je moest laten horen op je muziekinstrument?
ja maar als je de groten treft dat sturen ze je weg [wat mij overkwam]. simpele kwestie van macht.
studie is maar een hulpmiddel. volgens mij wordt dat erg vergeten.Origineel geplaatst door krz
Liever nu inleveren, zodat ik later een leuke baan, opleiding heb genoten, dan dat ik blijf doorkloten in iets wat me niet aanstaat.

Als je écht talent hebt heb je de HKU niet nodig![]()

Je opleiding is geen garantie voor een baan, praat maar eens met mensen die van het conservatorium afstuderen....
Daarbij; je levert geen klein beetje in qua geld. Student zijn in Nederland is lang niet meer zo leuk als het geweest is...
en dat weet je zelf ook wel.Origineel geplaatst door The Q
Je opleiding is geen garantie voor een baan, praat maar eens met mensen die van het conservatorium afstuderen....
Daarbij; je levert geen klein beetje in qua geld. Student zijn in Nederland is lang niet meer zo leuk als het geweest is...
Origineel geplaatst door cyan_circle
de HKU is wel wat anders dan een conservatorium, dit is toegepaste compositie, met werk in het achterhoofd.
dat is echten dat weet je zelf ook wel.
en die contacten, wat gaan die voor je doen???