Korg DS 10 Ervaring

Fokke

Ingeburgerd
Heeft er iemand ervaring met de Korg DS 10?
Is het zijn prijs waard, hoe is het geluid?

Ik heb 'm afgelopen zomer op vakantie meegenomen. Leuk om mee te spelen. Thuis wat opgenomen:

Alles DS10 zonder nabewerking.

Ik heb 'm ook. Errug goed programma, zeer stabiele timing, prima sounds en uitstekende (spartaanse) user-interface. zonder meer een aanrader!

BTW: als je ook " homebrew" kunt draaien op je DS zijn er nog een heleboel andere muziek programma (oa Glitch, CellDS, NitroTracker) die zeer de moeite waard zijn. En via Wifi kun je een DS zelfs als Midi controller gebruiken.

In my humble opinion (ik schrijf het alvast voluit) slaat het concept van de DS-10 totaal op niets.

Wat valt er nu te sequencen op zo'n monofoon ding ?

Op een monofone synth moet je lekker kunnen jammen via een keyboard, vind ik.
Want wat men hier ook mag beweren, de sound is echt niets bijzonder.

Alleen iets wat uitzonderlijk "speciaal" klinkt, vind ik de moeite om te sequencen. Zeker als het een monofone synth is !

En de DS10 is verre van de geschikte tool om je akkoorden of harmonieleer mee te oefenen op de trein ofzo !

Bedankt! ik ben overtuigd, zeker voor lange reis tijden...wel een beetje moeilijk sturen
Toffe demo's Hazes!

Ik heb 'm ook.
Hij klinkt wel aardig, maar het blijft wel een hoop gepruts met die kleine knopjes en schuifjes.
Er zijn tevens veel schermpjes nodig om alle functies te tonen, wat de boel niet overzichtelijker maakt.
Maar als je geduldig genoeg bent kan je er best iets van maken.
Ik vind de DS10 inderdaad 'leuk voor in de trein', meer ook niet.

In my humble opinion (ik schrijf het alvast voluit) slaat het concept van de DS-10 totaal op niets.

Wat valt er nu te sequencen op zo'n monofoon ding ?

Op een monofone synth moet je lekker kunnen jammen via een keyboard, vind ik.

ik vind een keyboard juist meer geschikt voor polyfone synths... dit is wel te doen met sequencers.

met DS-10 plus kun je met enige moeite toch wel vette akkoordenprogressies maken trouwens:

(en ook een te gekke lead)

Beetje jammer dat die ds10+ alleen voor de DSi is..

of korg DS-10 wat is?

nou, ik heb zelf 2x DS-10 thuis en het is fantastisch!! :D
het is wel erg wennen aan de sound, het geluid van de DS is wat kil en digitaal maar als je een goede mengtafel hebt en verstand hebt van synthese kun je hele heftige dingen halen uit DS-10!
ik heb erg het idee dat mensen DS-10 erg onderschatten en of het programma te moeilijk vinden. het is niet zo als bij een 303 of een 909 dat je een knopje kan indrukken en dat er dan gestampt kan worden.

je moet serieus in de architectuur van DS-10 kruipen en je verdiepen in synthese.. dus je bent erg lang bezig voor je je eigen sound hebt gemaakt. MAAAR heb je DS-10 onder controlle... pff, dan is het stampen en bliepen geblazen!

en ja, het klopt wel dat het maken van complete nrs een drama is, je werkt erg met patterns en je moet razend creatief zijn om dan goeie lopende songs te maken.

ik heb met oud en nieuw een set gedaan en ik schrok me een aap hoe hard DS-10 kan zijn over de PA, ik heb erg goeie reacties gehad over de sound en de tracks. dus reken maar dat dit gekke ding heel veel serieuze mogelijkheden heeft!!!

Ik ben bezig met Yoshi's Island.

Hahaha! :okdan: (vond ik niet zo ingewikkeld als de ds10 ;))

OT;
ik heb hem ook en vind het wel lachen voor onderweg ofso jah,
maar zoals Keybern al zei;
tis geen serieus instrument, alhoewel, een lead oid eruit halen en importuh in je daw ... kan toch ook leuk zijn,
(mmm, toch maar eens wat meer tijd besteden aan de DS10 dus ... :)).
het blijft een leuk "spelletje" in ieder geval m.i.

Back