WAV importeren in Cubase 5 VST gaat niet

rick8245

Stamgast
Als ik een WAV wil importeren in Cubase 5 VST, dan gebeurt er niets.

Ik zie hem nergens verschijnen en er komt ook geen foutmelding.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen ????

Beschrijf eens hoe je dat nu doet....zo weten wij natuurlijk niks, we hebben geen glazen bol. ;)

Ik open Cubase
kies File -> Import -> Audio File
een window met .WAV bestanden wordt geopend
Ik Kies vervolgens een een WAV bestand

En dan gebeurt er niets meer.

Links boven staan 5 knopjes van rechts is de meest rechtse je mixer de tweede je sample ehhh hoe dat dan ook heet de derde knop enz enz.
Als je dus op de tweede knop (kan ook de derde zijn)van rechts drukt zie je wav files staan.
Te onduidelijk drag en drop werkt ook in cubase.

klopt het is eenoude versie, maar het moet wel mogelijk zijn. Althans de opties zijn ervoor aanwezig. Ook voor VST plugins.

Als het idd 5 VST is vraag ik me af hoe cubase omgaat met ander wav's dan 44.1000 stereo, bijvoorbeeld 24 bit 48.000. Maar da's precies dik 10 jaar terug.
Werk je met de recente 5, druk dan even op control-p om te kijken of die in de pool staat. Anders is d'r toch iets goed mis en tijd voor support.

1 stapje verder.
Als ik een WAV neem van Cubase zelf, dan zie ik hem wel staan en als ik op het blokje klik zie ik ook dat er wat in staat maar bij afspelen hoor ik niets

Attachments

• wav.jpg
    wav.jpg
    33,5 KB · Bekeken: 96
Op de installatie CD's staan en stonden altijd demo songs. Op jouw installatie CD moet die ook staan. Kopieer die eens naar je HD en probeer die song eens te openen. Daar zit ook wave in. Ben benieuwd of die het wel doet.

Met Cubase 5 VST kan ik je zo niet meer helpen, want daarvoor heb ik een oude LPT dongle, die niet op deze computer kan, en al zeker niet lekker zal werken met de nieuwe eLicenser software. Die oude licenties heb ik nooit naar de USB dongle gekopieerd. Het oudste wat ik zelf nog kan opstarten is SX1.

Valt wel mee, als ik hem met vlc player open klinkt hij normaal.

Luister maar

Attachments

• BRBELLS1.WAV
    273,6 KB · Bekeken: 104
Werk je met de recente 5, druk dan even op control-p om te kijken of die in de pool staat. Anders is d'r toch iets goed mis en tijd voor support.

Dat wou ik ook zeggen...kijk of de ge-imp. wavs in de pool staan.

1 stapje verder.
Als ik een WAV neem van Cubase zelf, dan zie ik hem wel staan en als ik op het blokje klik zie ik ook dat er wat in staat maar bij afspelen hoor ik niets

Deze wav is erg zacht hoor.

Nog een tip. Maak anders eerst een audio track aan en imp. daarna de wav.

Weer een stapje verder.
De .WAV die ik wil laden is 22 KHZ, als ik die in een pool wil laden geeft hij de melding dat hij die niet kan laden.
Als ik een 44 KHZ WAV file laad, gaat het wel goed, maar ik hoor nog steeds niets terug.

Weer een stapje verder.
De .WAV die ik wil laden is 22 KHZ, als ik die in een pool wil laden geeft hij de melding dat hij die niet kan laden.
Als ik een 44 KHZ WAV file laad, gaat het wel goed, maar ik hoor nog steeds niets terug.

Als je je mixer opent slaan dan de VU meters van master uit? Zo kunnen we iig bepalen of het aan je instellingen in Cubase ligt of dat het probleem verder in de ketting zit, geluidskaart, aansluitingen etc.

De Vu meters slaan goed uit, bij zowel Master Mixer als VST mixer.

Iemand og een idee ??

het is een 8bit 22khz file, daar zal het wel fout op gaan. heb hem even 24 bit gemaakt in RX, en toen geconvert naar 44khz. probeer het met deze file eens.

Attachments

• BRBELLS1_4424.wav
    1,6 MB · Bekeken: 116
Met de ' nieuwe' WAV file gaat het ook niet.
De meters slaan uit, maar ik hoor nog steeds niets.

Met de ' nieuwe' WAV file gaat het ook niet.
De meters slaan uit, maar ik hoor nog steeds niets.

Het feit dat de master VU meters uitslaan wil gewoon zeggen dat Cubase hem speelt alleen nu nog het geluid vanuit Cubase goed routen zodat het uit je output van je geluidskaart komt. Wat voor geluidskaart heb je erin zitten eigenlijk? Hoe heb je je ASIO ingesteld?

Back