Interessant stuk over Michael Jackson setups live & in de studio

alleen koks mogen eten of zo?
"Ben jij als niet-kok geïnteresseerd in antikleefpannen en snijplankjes?" is een betere vergelijking.
Zoals jij het stelt, is het eerder "mogen alleen synthers (de creators) naar synth-muziek (het eindproduct) luisteren".

Oké oké, ik weet dat het maar een grapje was, maar toch... :engel:

On-topic: van al die prachtige gear naar een Motif verhuizen. Pfff

On-topic: van al die prachtige gear naar een Motif verhuizen. Pfff

't is meer van: ga jij maar met al die prachtige gear het podium op incl patches (lees: meerdere exemplaren van sommige synths) houdt het stabiel en heel gedurende een tour.
Uiteindelijk live valt er een heleboel weg van de sound van de ouwe analoge bakken en komt ook nog eens bij dat je je zal verbazen wat voor goede sound je KAN neerzetten met goed uitgekozen moderne stukken gear en goede techs.

Het karakter van een Jupiter 8 is dan missschien uniek, niet alle sound die ze eruit halen en je vaak voorbij hoort te komen zijn uniek en alleen maar te halen uit een Jupi 8. Hetzelfde geldt voor veel andere synths...ik ben echt een liefhebber van de klassiekers alleen ze zijn niet heilig en in sommige situaties vervangbaar, situaties zijn afhankelijk van wat je van een synth verlangt. Hierbij komen dan de Motifs en Triton en Fantoms bijvoorbeeld kijken.

Als het kan en zin heeft sleep ik ook m'n Mini mee 't podium op. Moet ik veel schakelen dan gaat een van de Voyagers mee. Zelfde geldt voor m'n B3 of m'n Nord C2 enz...

Voor de bass parts wordt gewoon nog alles er bij gesleept:

The synth portion of Alex’s rig (left) included a Minimoog Voyager Select, a refurbished Minimoog D, and a rack with two each of Studio Electronics SE-1s, Roland D-550s and XV-5080s, and ’80s-era Yamaha TX802 FM synth modules, controlled by Roland Alpha-Juno synths. On some songs, Alex actually played bass guitar and synth bass at the same time!

Wel typisch dat ze een Alpha Juno als controller gebruiken?

Voor de bass parts wordt gewoon nog alles er bij gesleept:

Wel typisch dat ze een Alpha Juno als controller gebruiken?

Waarschijnlijk omdat die aanwezig waren, goede toetsenborden hebben en daar ook nog eens presets inzitten die ze gebruiken...zal me niets verbazen tenminste. In de pop/R&B scene is de Alpha Juno lang DE synthbass geweest bij de live acts, later de JD-800 ook nog

Volgens mij werkt de velocity bijna standaard niet of nauwelijks op Juno 2's....maar wellicht dat je dat helemaal niet hoeft te gebruiken voor basslines natuurlijk.

Volgens mij werkt de velocity bijna standaard niet of nauwelijks op Juno 2's....maar wellicht dat je dat helemaal niet hoeft te gebruiken voor basslines natuurlijk.
Die gebruik je bij synthbass spelen ook helemaal niet inderdaad.

Die gebruik je bij synthbass spelen ook helemaal niet inderdaad.
Anders moet je alles eens herhalen wat een ander zegt.

Dat je anders eens alles moet herhalen wat een ander zegt.

Anders moet je alles eens herhalen wat een ander zegt.

Dat je anders eens alles moet herhalen wat een ander zegt.
Wat lul jij nou weer populair?! Als je de post ervoor leest zie je staan: "maar wellicht dat je dat helemaal niet hoeft te gebruiken voor basslines natuurlijk"

Ik herhaal niets, ik bevestig iets! Zal een taaldingetje zijn waarschijnlijk...ik vergeef het je:P

En deze. Zag ik net staan omdat ik ging kijken naar de update van DP. Eigenlijk andere gebruikers nog van DP, met name voor live dingen? Is echt te gek, en vreet het minste van je computer dan welke ander DAW ook die ik heb geprobeerd. Ik probeer computers ONstage zo veel mogelijk te ontwijken qua gebruik maar als het dan moet is het bij DP.

http://www.motu.com/newsitems/beyonce-is-on-fire

Toen nog niet...bij de live shows daarna wel. Qua tijd kan het ook bijna niet als je kijkt naar wanneer die DX-7/1/5 uitkwamen en wanneer het album Thriller uit is gekomen. En anders had hij er wel bij gestaan denk ik

ja een cx3 is een erg lekker ding. begrijp dat ie vaker gebruikt werd bij michael

ja een cx3 is een erg lekker ding. begrijp dat ie vaker gebruikt werd bij michael
De moderne CX3 van Korg? Wel ok, goede Hammond kloon, qua geluid niet bijzonder maar wel lekkere intuitief orgel met lekker klavier. Geef mij persoonlijk maar de oude Korg CX3, echt een eigen karakter

die bedoelde ik ook, heb er een waar ik jaren mee heb opgetreden. verbazingwekkend hoe hij altijd "past" in de muziek.
de nieuwe ken ik eigenlijk niet zo

Back