Hoi, Ik heb vandaag een Roland Dp8 Gekocht alleen als ik m inplug op me Midi Keyboard geeft de vsti een raar effect Als ik me pedaal indruk hoor je geen sustain en als ik m niet indruk hoor je wel de sustain
polariteit omdraaien.
Soms kun je dat in de synth doen waar je hem op aan sluit (bijvoorbeeld in de Korg 01/w), maar er zijn ook sustain pedalen waar een klein schakelaartje op zit om de polariteit om te draaien. Kijk even op je DP8 of daar zo'n schakelaartje op zit.
polariteit omdraaien.
Soms kun je dat in de synth doen waar je hem op aan sluit (bijvoorbeeld in de Korg 01/w), maar er zijn ook sustain pedalen waar een klein schakelaartje op zit om de polariteit om te draaien. Kijk even op je DP8 of daar zo'n schakelaartje op zit.
A foot pedal can be used for sustaining the sound that you are playing, without having to keep your hands on the keyboard (just like the sustain pedal on a piano).
You can plug a foot pedal of any polarity, sold separately, into the foot pedal input on your M-Audio keyboard. The keyboard will automatically detect the correct polarity when powering up. If you want to reverse the polarity, simply depress the pedal when you switch on your keyboard.
Gebruikers van de NordLead (niet NordRack!) kunnen de Sustain polarity ook als een extra Hold functie gebruiken per Slot, die de ingedrukte toetsen onthoudt terwijl in een ander Slot een andere combinatie gebruikt wordt.
Ik denk het niet. Continuous en Switch betekent waarschijnlijk hier het vaak gebruikte Momentary and Toogle, maar dat er spraakverwarring is, da's duidelijk!
Momentary wil zeggen vast houden en loslaten, dus een gewoon Sutstain pedal;
Toogle wil zeggen eerste keer indrukken aan, tweede keer indrukken uit.
Maar waar staat die Continuous en Switch? Op het Roland pedaal of op de M-Audio controller?
Staat op de DP-8...en houdt in dat je een switch hebt als ie op switch staat en een expressie pedaal (wat moeilijk te controlleren is) zodra ie op continuous staat! Dan stuurt ie 'alle' waardes uit tussen de 0 en 127!
Da's dan duidelijk.
Trouwens, dat Roland ding is niet eens te vinden via Google. Ja, waar en hoe duur te koop, maar Roland zelf verstopt dat ding perfect, zelfs niet op hun eigen product pagina's...
Maar natuurlijk weet de hele wereld al wat dat voor een ding is... Een echte Roland, toch?
Da's dan duidelijk.
Trouwens, dat Roland ding is niet eens te vinden via Google. Ja, waar en hoe duur te koop, maar Roland zelf verstopt dat ding perfect, zelfs niet op hun eigen product pagina's...
Maar natuurlijk weet de hele wereld al wat dat voor een ding is... Een echte Roland, toch?
Nu dus wel en die schakelaar is dus wel een Momentary en Switch geval (2 position on/off) Dat het geval twee Momentary waarden kent, dat is zelfs voor de M-Audio controller misschien onzin, want die reageert daar waarschijnlijk niet op. Voor Sustain moet'ie gewoon op Continuous staan.
Wout
(Ja zeg, kan het gewoon niet hebben dat ik ongelijk heb, toch?
Nu dus wel en die schakelaar is dus wel een Momentary en Switch geval (2 position on/off) Dat het geval twee Momentary waarden kent, dat is zelfs voor de M-Audio controller misschien onzin, want die reageert daar waarschijnlijk niet op. Voor Sustain moet'ie gewoon op Continuous staan.
Wout
(Ja zeg, kan het gewoon niet hebben dat ik ongelijk heb, toch?
Voor de mensen die mij volgen De pedaal doet het normaal en werkt 100% Ik had inderdaad de Midi controller uit moeten doen en dan de pedaal inpluggen Harstikker bedankt voor de informatie allemaal.
en voor de mensen die de pedaal willen kopen ik heb m bij Feedback Rotterdam gekocht voor 25 eurie,
Gumpflerurb... Heb ik weer eens ongelijk!
Blijft een verwarring... Handleidingen!
Op die foto bij Roland is trouwens te zien dat er een 'stereo' plug aan het snoer zit, dus dat wijst dan toch weer naar een controller pedaal. Ik heb nog nooit met zo'n half pedaal gewerkt. Is het wat?
Gebruik gelijkaardige pedalen van yamaha.
Half pedal hoort bij een stukje fanatiek piano spelen,,,gebruik het zelden
Onder m'n Clavinova zitten van die continuous pedalen (3 stuks) assignable naar pitchbend, mod-weel stuff etc.
Dat is niet veel,,, moeilijk te controleren met de voeten,
Kan wel nuttig zijn voor filter controll en zo. Een ouderwetse (orgel-zwelpedaal-type) pedaal zonder veer is dan toch handiger.
Zeg maar minder snel als een dp-8 maar fijnere controle.
Aan de andere kant is €25 niet veel hé, een gewone sustain pedaal kost zowat hetzelfde
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.