rebirth in logic als plugin of via rewire?

olaf

Ouwe rot
he hallo!
ik heb net mijn oude liefde, rebirth weer op mijn pc-tje geinstalleerd. ik heb nu versie 2.0.. nu wil ik m als plug-in in logic draaien. ik krijg er echter geen geluid op als ik het opde manier van reason 2.0. probeer (eerst logic gestart, toen rebirth gestart en toen geprobeerd om de audio in logic binnen te krijgen via mix L en R werkte niet. ook kreeg ik geen normaal geluid meer uit mijn andere plug-ins toen ik die wilde gebruiken nadat ik rebirth had geopend)

hoe krijg ik geluid uit rebirth in logic? moet ik gebruik maken van rewire en hoe werkt dat dan?

wat doe ik fout?

:koffie:

Ik meen dat Rebirth alleen via rewire mogelijk is. Ooit samen met Shiv druk mee
bezig geweest en uiteindelijk wel voor elkaar gekregen, maar het is even
proberen. Mijn bevindingen:

::Voordelen
-De Rebirth sound
-Aparte sporen voor de 808 en 909 (rewire)

::Nadelen
-Sync only
-Zware pc nodig

Dit is wat ik ervan ervaren heb, mischien heb ik het een en ander wel gemist,
hoe dan ook voor zo nu en dan als afwisseling best ok.

-Rewire at Proppelorheads
-Rewire at SOS
-Rewire and Ableton

ik moet dus waarschijnlijk even wat rewire kanalen activeren in logic of niet. ik vind het wel gek dat ik wel geluid uit reason krijg maar niet uit rebirth. hoe zou dit kunnen komen?

anyone? ik zou het toch leuk krijgen als ik m tegelijk met logic kan gebruiken. weet iemand hoe het toch zou kunnen dat rebirth geen geluid geeft binnen logic terwijl mijn reason het wel doet?

woeps! ik activeerde de kanalen altijd pas nadat ik rebirth had geopend (werkt bij reason trouwens wel). ik ga het gelijk vanmiddag even proberen. dankjewel olaf!

krijg er nog steeds geen geluid uit. :confused: ik snap er geen fuck van. ik open eerst logic, activeer dan twee kanalen (mix l en r) in logic en dan open ik rebirth. hierna krijg ik nog steeds niks binnen in logic en hoor ik dus niks. reason doet het daarentegen wel. iemand een idee?

geef je pc eens een zoekopdracht naar 'rewire.dll'
Die wil nog wel eens zoekraken of niet geinstalleerd worden.
Als die er op staat zou het volgens de bovenstaande links(handleidingen)
moeten werken. Zo heeft het het bij mij wel ooit gedaan.
Maar....hou er rekening mee, het kost je veel pc-resources.

Origineel geplaatst door 20hz
geef je pc eens een zoekopdracht naar 'rewire.dll'
Die wil nog wel eens zoekraken of niet geinstalleerd worden.

maar dan zou reason het toch ook niet doen?? ik ga het straks even proberen bij mij op de pc.

is `t geen rewire 1/2 probleem

of

een heel erg lelijke oplossing is misschien rebirth in de rebirth input machine van reason laden en dan reason als rewire slaven(in de een of andere slimme volgorde)

groet vin

make noise not war (met casio natuurlijk)

ik denk dat het probleem ligt in ded volgorde waarin je de programma's hebt geinstalleerd.
Als eerte moet je Rebirth installeren en daarna pas LA, andersom geeft rewire fouten.
Het heeft mij ook een tijd gekost om dat uit te vogelen , maar toen ik eenmaal wist dat ik eerst het progje dat de oudste versie van rewire heeft moest installeren en daarna pas ded nieuwere heb ik geen problemen er meer mee.

Nu gebruik ik geen Rebirth meer in LA maar Reason. Eerst gebruikte ik reason en rebirth samen en dat gaf op de bovengeschreven manier ook altijd fouten.

suc6 ermee

De versie van die Rewire.dll is wel belangrijk. En de instellingen van rewire staan in de registry (waar ze horen). Alleen jammer dat er geen tooltje is om die instellingen makkelijk aan te passen.

Origineel geplaatst door vinveira
is `t geen rewire 1/2 probleem

of

een heel erg lelijke oplossing is misschien rebirth in de rebirth input machine van reason laden en dan reason als rewire slaven(in de een of andere slimme volgorde)

groet vin

make noise not war (met casio natuurlijk)
Dit werkt helaas niet... zou soms wel makkelijk zijn namelijk...

Als Reason als reWire slave actief is dan werkt de ReBirth input niet meer...

Back